Oscary 2018: Esensja przyznaje OscaryJak co roku redakcja Esensji typuje kto dostanie Oscara i twierdzi, kto powinien go otrzymać. W zabawie w tym roku udział bierze pięciu krytyków: Piotr Dobry, Jarek Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski i Kamil Witek.
Piotr Dobry, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil WitekOscary 2018: Esensja przyznaje OscaryJak co roku redakcja Esensji typuje kto dostanie Oscara i twierdzi, kto powinien go otrzymać. W zabawie w tym roku udział bierze pięciu krytyków: Piotr Dobry, Jarek Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski i Kamil Witek. TYPUJE PIOTR DOBRY FILM Dostanie: „Czwarta władza” Powinien: „Uciekaj!” AKTOR PIERWSZOPLANOWY Dostanie: Gary Oldman „Czas mroku” Powinien: Denzel Washington „Roman J. Israel, Esq.” AKTORKA PIERWSZOPLANOWA Dostanie: Frances McDormand „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” Powinna: Margot Robbie „Jestem najlepsza. Ja, Tonya” AKTOR DRUGOPLANOWY Dostanie: Sam Rockwell „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” Powinien: Willem Dafoe „The Florida Project” AKTORKA DRUGOPLANOWA Dostanie: Allison Janney „Jestem najlepsza. Ja, Tonya” Powinna: Mary J. Blige „Mudbound” REŻYSERIA Dostanie: Guillermo del Toro „Kształt wody” Powinien: Jordan Peele „Uciekaj!” ZDJĘCIA Dostanie: Roger Deakins „Blade Runner 2049” Powinna: Rachel Morrison „Mudbound” SCENARIUSZ ORYGINALNY Dostanie: Greta Gerwig „Lady Bird” Powinien: Jordan Peele „Uciekaj!” SCENARIUSZ ADAPTOWANY Dostanie: James Ivory „Tamte dni, tamte noce” Powinni: Virgil Williams, Dee Rees „Mudbound” MUZYKA Dostanie: Alexandre Desplat „Kształt wody” Powinien: Hans Zimmer „Dunkierka” PIOSENKA Dostanie: „This Is Me” („Król rozrywki”) Powinna: „Mystery of Love” („Tamte dni, tamte noce”) SCENOGRAFIA Dostaną: Sarah Greenwood, Katie Spencer „Piękna i Bestia” Powinni: Gary Fettis, Nathan Crowley „Dunkierka” CHARAKTERYZACJA Dostaną: Kazuhiro Tsuji, David Malinowski, Lucy Sibbick „Czas mroku” Powinni: Kazuhiro Tsuji, David Malinowski, Lucy Sibbick „Czas mroku” KOSTIUMY Dostanie: Jaqueline Durran „Piękna i Bestia” Powinna: Mark Bridges „Nić widmo” EFEKTY SPECJALNE Dostaną: Ben Morris, Michael Mulholland, Neal Scanlan, Chris Corbould „Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi” Powinni: John Nelson, Gerd Nefzer, Paul Lambert, Richard R. Hoover „Blade Runner 2049” DŹWIĘK Dostaną: Julian Slater, Tim Cavigan, Mary H. Ellis „Baby Driver” Powinni: Gregg Landaker, Mark Weingarten, Gary Rizzo „Dunkierka” MONTAŻ Dostaną: Jonathan Amos, Paul Machliss „Baby Driver” Powinna: Tatiana S. Riegel „Jestem najlepsza. Ja, Tonya” MONTAŻ DŹWIĘKU Dostaną: Richard King, Alex Gibson „Dunkierka” Powinien: Julian Slater „Baby Driver” FILM ANIMOWANY Dostanie: „Coco” (Darla K. Anderson, Lee Unkrich) Powinien: „Twój Vincent” (Dorota Kobiela, Hugh Welchman) FILM DOKUMENTALNY Dostanie: „Ostatni w Aleppo” (Firas Fayyad) Powinien: „Strong Island” (Yance Ford) FILM NIEANGLOJĘZYCZNY Dostanie: „Niemiłość” (Andriej Zwiagincew) Powinna: „Fantastyczna kobieta” (Sebastián Lelio) |
Na rok przed śmiercią reżyser Andrzej Jerzy Piotrowski zasmakował w kryminałach. Nakręcił jeden z odcinków serialu „07 zgłoś się” („Rozkład jazdy”) oraz zrealizował dla telewizyjnego teatru sztukę „Sobota wieczorem – niedziela rano” autorstwa Michała Komara (ukrywającego się pod pseudonimem Zdzisław Klonowski). W upartego porucznika MO wcielił się w niej zmarły przed rokiem Leonard Pietraszak.
więcej »Walka jak walka, jednak widzowie są nieco… zimnokrwiści.
więcej »Połowa lat 80. ubiegłego wieku była, co zastanawiające, nadzwyczaj dobrym okresem dla telewizyjnego Teatru Sensacji (choć nie zawsze spektakle poprzedzane były czołówką z „Kobrą”). Trzyczęściowa mafijna „Selekcja”, klasycznie brytyjski „Człowiek, który wiedział, jak to się robi” i wreszcie francuski dreszczowiec według powieści Pierre’a Boileau i Thomasa Narcejaca „Okno na morze” w reżyserii Jana Bratkowskiego – to niekwestionowane majstersztyki.
więcej »Zimny doping
— Jarosław Loretz
Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz
Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Oscary 2019: Esensja przyznaje Oscary
— Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Oscary 2018: Najlepsze filmy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Oscary 2018: Najlepsi aktorzy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Oscary 2018: Kategorie techniczne
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Esensja typuje Oscary 2017
— Esensja
Dobry i Niebrzydki: Oscary intymne i okruchy życia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski
Oscary 2016: Esensja typuje Oscary 2016
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Oscary 2016: Dziennikarze, rodzice, frankowicze, kinomani
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Oscary 2016: Oscary 2016 w liczbach
— Krzysztof Spór
Ranking filmów oscarowych
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Najlepsze filmy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Najlepsi aktorzy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Kategorie techniczne
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Co nam w kinie gra: Bulion i inne namiętności
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Monster
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Perfect Days
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek
14. American Film Festival: Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek
Co nam w kinie gra: Poprzednie życie
— Kamil Witek
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
mbank Nowe Horyzonty 2023: Drrrogi, chłopcze…
— Kamil Witek
Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski