Kadr, który…: SpojrzenieNie przypuszczałam, że w cyklu „Kadr, który…” zajmę się kadrem przedstawiającym twarz bohatera. Tyle przecież jest dynamicznych ujęć walk na miecze świetlne czy pościgów na skuterach antygrawitacyjnych… A jednak z całego tomu „Ciemność” zdecydowałam się wybrać właśnie ten rysunek. Spojrzenie Quinlana Vosa jest bowiem pełne mocy. A nawet Mocy.
Agnieszka ‘Achika’ SzadyKadr, który…: SpojrzenieNie przypuszczałam, że w cyklu „Kadr, który…” zajmę się kadrem przedstawiającym twarz bohatera. Tyle przecież jest dynamicznych ujęć walk na miecze świetlne czy pościgów na skuterach antygrawitacyjnych… A jednak z całego tomu „Ciemność” zdecydowałam się wybrać właśnie ten rysunek. Spojrzenie Quinlana Vosa jest bowiem pełne mocy. A nawet Mocy. Komiks „Ciemność” opowiada o losach Quinlana Vosa – Jedi, który omal nie przeszedł na ciemną stronę Mocy. Na porośniętej bagnistą dżunglą planecie szuka swej zaginionej padawanki, skuszonej przez pewnego upadłego Jedi. Historia, mimo pewnej przewidywalności, jest całkiem ciekawa, a dużym plusem komiksu jest doskonałe oddanie gwiezdnowojennego klimatu i rozterek bohatera oraz jego przyjaciół (przyjemność z lektury psują tylko wprowadzone na siłę do akcji zombiepodobne potwory wysysające z innych istot coś, co z dziwacznym uporem określane jest mianem „zupy” (sic!), ale to temat zbyt bolesny, by go tu poruszać…). Kadr, który szczególnie mi się spodobał, pochodzi ze sceny finałowej walki Vosa z wymienionym upadłym Jedi. W jej trakcie bohater – któremu duchowego wsparcia udziela kilkoro zgromadzonych na zewnątrz budynku Jedi – opanowuje strach i gniew, co oczywiście pozwala mu skutecznie zadać rozstrzygający cios. Dwa sąsiadujące ze sobą rysunki przedstawiają zbliżenia twarzy przeciwników, którzy na chwilę zastygli i patrzą na siebie ponad ostrzami świetlnych mieczy. Blask rzucany przez ostrza (doskonale oddany nie tylko grą cieni, ale także specyficzną „mgiełką”, która sprawia wrażenie, jakby czytelnik sam był nieco oślepiony) wydobywa z półmroku ostre rysy Quinlana, który z ponurą, ale skupioną miną patrzy nieco w bok. Tło zostało pominięte, by nie rozpraszać uwagi, zresztą jego brak podkreśla jeszcze efekt oślepienia. Twórcy komiksów z cyklu „Gwiezdnych wojen” rzadko skupiają się na precyzyjnym oddawaniu emocji swoich bohaterów, a portret Quinlana Vosa należy w tym względzie do chlubnych wyjątków. To spojrzenie naprawdę ma coś w sobie. 28 września 2008 |
W jubileuszowym 25 zestawieniu najlepiej sprzedających się komiksów, opracowanym we współpracy z księgarnią Centrum Komiksu, król mógł być tylko jeden! I kompletnie zdeklasował konkurencję.
więcej »Sporo już pisałem o Batmanie i Supermanie, przyszła więc w końcu pora wspomnieć o „tej trzeciej”. Księżniczka Diana, alias Wonder Woman, to najważniejsza kobieca postać w DC Comics, z tradycją sięgającą aż do roku 1941 – trzy lata po Kryptończyku i dwa lata po mrocznym rycerzu pojawia się ona, wojowniczka z Rajskiej Wyspy i jej ambasadorka w świecie ludzi. Sześćdziesiąt trzy lata po debiucie bohaterki, niejaki Greg Rucka rozpoczął jeden z najlepszych okresów w jej komiksowym życiu – całość jego (...)
więcej »Końcówka maja to oczywiście Komiksowa Warszawa i to wydarzenie widać bardzo dobrze w zapowiedziach premier wydawców. Premier szykuje się bardzo dużo, poniżej zwracamy uwagę na część z nich.
więcej »Ambasadorka pokoju
— Marcin Knyszyński
Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński
Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński
Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński
Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński
Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński
„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński
Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński
Nowe status quo
— Marcin Knyszyński
Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński
Dżedaje i zombiaki czyli wypiję twoją zupę
— Agnieszka Szady
Głowa astronauty czy ufoludka?
— Wojciech Gołąbowski
W świetle i bez niego
— Wojciech Gołąbowski
Właściwy człowiek na właściwym grzbiecie
— Konrad Wągrowski
Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski
Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski
Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski
Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk
Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski
Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz
Trzecią trylogię czas zacząć
— Marcin Osuch
Dżedaje i zombiaki czyli wypiję twoją zupę
— Agnieszka Szady
Krótko o komiksach: Listopad 2002
— Paweł Nurzyński, Tomasz Sidorkiewicz
Krótko o komiksach: Czerwiec-lipiec 2002
— Artur Długosz, Wojciech Gołąbowski, Marcin Herman, Piotr Niemkiewicz, Paweł Nurzyński, Witold Tkaczyk, Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Maj 2024
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Po komiks marsz: Marzec 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Po komiks marsz: Luty 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (31)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady