Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (65,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Maj 2016

Esensja.pl
Esensja.pl
Z jednodniowym opóźnieniem prezentujemy majowe propozycje filmowe. Wygląda na to, że wciąż superbohaterowie górą.

Esensja

Do kina marsz: Maj 2016

Z jednodniowym opóźnieniem prezentujemy majowe propozycje filmowe. Wygląda na to, że wciąż superbohaterowie górą.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (65,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Jak na razie „Wojna bohaterów” zebrała aż 94% pozytywnych opinii na agregacyjnym Rotten Tomatoes, dzięki czemu – uwaga! uwaga! – dzierży aktualnie pozycję lidera wśród wszystkich filmów z kinowego uniweresum Marvela. A że nie ma w nim właściwie ani jednego nieudanego dziełka, pobudza to oczekiwania co do nowych przygód Kapitana Ameryki, i tak już mocno wyśrubowanych poprzednimi dokonaniami bohatera z tarczą u boku. Tym razem, jak zwiastuje tytuł, członek oryginalnej ekipy Avengersów nie staje w szranki z którymś z szerokiego katalogu złoczyńców, lecz niejako przeciwko własnemu gatunkowi. Pojedynek Iron Man vs Kapitan Ameryka już teraz elektryzuje nie mniej niż konkurencyjny Batman z Supermanem, a starć w „Wojnie bohaterów” na superbohaterskim poziomie będzie znacznie więcej, bo tak Tony Stark jak i Steve Rogers zebrali po swojej stronie zacną ekipę zwolenników. Jeśli to jeszcze Was nie przekonuje to dodamy, że w „Kapitanie…” w końcu do uniwersum wchodzi także Spider-man (bez obaw, tym razem obejdzie się bez śmierci wujka Bena). Krytycy wobec jednego są zgodni: trzecia część „Kapitana Ameryki” to niemal idealne połączenie akcji, dramatu i humoru.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Jeśli ktoś oglądał popularną sztukę Petera Quiltera „Boska” (wystawianą ostatnio w warszawskim Teatrze Polonia, pokazywaną też kilka lat temu na żywo w Teatrze Telewizji), ten wie o co chodzi. Florence Foster Jenkins, postać autentyczna, majętna ekscentryczna, pasjonatka śpiewu, mająca to tego zajęcia wielkie serce i zero talentu. Dzięki swym pieniądzom może jednak realizować swe pasje, koncertując (koszmarnie) w wielu renomowanych miejscach, w tym Carnagie Hall. Tej bohaterce swój film zdecydował się poświęcić sam Stephen Frears, do roli tytułowej zatrudniając Meryl Streep (która będzie musiała dobrze zagrać nieumiejętność śpiewu, bo śpiewać raczej umie zupełnie nieźle).
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Jak ojciec i syn” Hirokazu Koreedy dwa lata temu skradł nasze serca – z tym większą niecierpliwością czekamy na nowy projekt reżysera. I tym razem Koreeda opowiada o trudnych relacjach rodzinnych we współczesnej Japonii – fabuła traktuje o trzech kobietach, które na pogrzebie ojca poznają swoją przyrodnią siostrę. Po filmie oczekujemy ponadprzeciętnej dawki empatii, czułości i humanizmu (a że prawdopodobnie się nie zawiedziemy, świadczą świetne recenzje i festiwalowe nagrody, jakie obraz Japończyka już zdążył zebrać).
WASZ EKSTRAKT:
60,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Po pożegnaniu starych aktorów i pewnym uporządkowaniu uniwersum w „Przeszłości, która nadejdzie”, X-Meni nie zwalniają tempa. Odwieczna rywalizacja o mutantów pomiędzy profesorem Xavierem i Magneto tym razem przenosi się na inny poziom, gdy z hibernacji przebudza się mityczny pierwszy i wszechpotężny mutant En Sabah Nur, znany bardziej jako Apocalypse. Reszty możemy się domyśleć. Tym bardziej kiedy po stronie Apocalypse’a staje Magneto, a po stronie obrońców świata profesor Xavier wraz z wychowankami ze szkoły dla obdarzonych nietypowymi talentami nastolatków. Reżyser Bryan Singer nazywa „Apocalypse” prawdziwymi ponownymi narodzinami „X-Menów” na kinowym ekranie. Jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się już wkrótce.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Buddy movie”, powrót do wielokrotnie sprawdzonych schematów „Zabójczej broni”, „48 godzin” czy… „Zwierzogrodu”, czyli dwóch odmiennych bohaterów, którzy muszą zjednoczyć siły, by rozwiązać kryminalną zagadkę. Czyli w sumie nic nowego pod słońcem. Ale w obsadzie Rusell Crowe i Ryan Gosling, a zwiastuny były bardzo obiecujące – liczymy więc na dobrą zabawę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nie jest to sequel, na który czekamy najbardziej na świecie. „Alicja w Krainie Czarów” Tima Burtona dla wielu z nas była okrutnym rozczarowaniem dowodzącym artystycznego wypalenia ulubionego niegdyś reżysera – tym bardziej bolesnym, że największą ofiarą padła wtedy jedna z najważniejszych lektur naszego dzieciństwa. Na „drugą stronę lustra” zabiera nas już jednak nie Burton, ale James Bobin (odpowiedzialny za dwa ostatnie – całkiem udane – filmy o Muppetach) – może jemu uda się tak zupełnie nie zmasakrować Lewisa Carrolla?
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nominowany do najważniejszych Oscarów, zdobywca statuetki za najlepszy scenariusz adaptowany, głośny i świetny film w efektowny sposób tłumaczący przyczyny ogólnoświatowego kryzysu finansowego już na DVD. Trzeba obejrzeć, warto mieć jako swoiste świadectwo naszych czasów.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nagrodzony Srebrnymi Lwami na festiwalu w Gdyni najnowszy film Janusza Majewskiego. Pisaliśmy o nim:
„Excentrycy” Janusza Majewskiego są niewątpliwie jednym z najlepszych filmów reżysera w ostatnich latach i biją na głowę niemrawą „Małą maturę 1947” (2010) czy rozwlekłe „Po sezonie” (2005). Nagrodzony srebrnymi lwami na Festiwalu w Gdyni film nie jest jednak powrotem do wielkiej formy słynnego reżysera, choć trzeba przyznać, że dobrze się go ogląda.
WASZ EKSTRAKT:
65,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
…czyli „Rocky 7”. Choć to oczywiście nieuczciwe stwierdzenie, bo Włoski Ogier gra (znakomicie!) w filmie rolę drugoplanową, a pierwsze skrzypce dzierży tytułowy Adonis Creed, nieślubne dziecko wielkiego rywala Rocky’ego, Apolla Creeda. Warto obejrzeć nie tylko dla roli Sylvestra Stallone.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
O „Anomalisie” pisaliśmy:
Zrezygnowany Charlie Kaufman przestaje walczyć z systemem, który od lat konsekwentnie odrzuca jego scenariusze i zwraca się ku… starej, dobrej animacji poklatkowej. Nakręcona wraz z Dukiem Johnsonem „Anomalisa” to jedyny wybitny film tegorocznego festiwalu w Wenecji, słusznie nagrodzony Główną Nagrodą Jury.
koniec
1 maja 2016

Komentarze

01 V 2016   15:24:47

Boska Florence ma premierę w sierpniu a nie maju...

01 V 2016   19:12:29

Szkoda, że Black także reżyseruje "Nice Guys". Zdecydowanie lepsze były filmy, do których tylko pisał scenariusz. (Dziwnym wyjątkiem od tej zasady jest tylko "Ostatni skaut".)

03 V 2016   17:36:29

Cóż, mam zupełnie inne zdanie na temat burtonowskiej Alicji.

Nie rozumiem zupełnie hejtu, film był kapitalny. Z dwiema uwagami.

Pierwsza, na plus, to Depp - Kapelusznik, który zrobił film. I, z niewiadomego powodu, nie został za to doceniony.

Druga, na minus, to odtwórczyni głównej roli - ściągała film na dno jak to tylko możliwe. Może nawet zagrała poprawnie, albo w okolicach bycia poprawnie, ale generalnie jednak na nie.

Ile głów tyle zdań, jak zwykle. Przynajmniej Grechuta nie pisał tu rockowej ścieżki do filmu. Ale jeśli nie Burton robi kolejną część to jestem naprawdę pełen obaw.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Gipsowe okruchy rzeczywistości
Sebastian Chosiński

28 V 2024

Na rok przed śmiercią reżyser Andrzej Jerzy Piotrowski zasmakował w kryminałach. Nakręcił jeden z odcinków serialu „07 zgłoś się” („Rozkład jazdy”) oraz zrealizował dla telewizyjnego teatru sztukę „Sobota wieczorem – niedziela rano” autorstwa Michała Komara (ukrywającego się pod pseudonimem Zdzisław Klonowski). W upartego porucznika MO wcielił się w niej zmarły przed rokiem Leonard Pietraszak.

więcej »

Z filmu wyjęte: Zimny doping
Jarosław Loretz

27 V 2024

Walka jak walka, jednak widzowie są nieco… zimnokrwiści.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Poza sezonem
Sebastian Chosiński

21 V 2024

Połowa lat 80. ubiegłego wieku była, co zastanawiające, nadzwyczaj dobrym okresem dla telewizyjnego Teatru Sensacji (choć nie zawsze spektakle poprzedzane były czołówką z „Kobrą”). Trzyczęściowa mafijna „Selekcja”, klasycznie brytyjski „Człowiek, który wiedział, jak to się robi” i wreszcie francuski dreszczowiec według powieści Pierre’a Boileau i Thomasa Narcejaca „Okno na morze” w reżyserii Jana Bratkowskiego – to niekwestionowane majstersztyki.

więcej »

Polecamy

Zimny doping

Z filmu wyjęte:

Zimny doping
— Jarosław Loretz

Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja

Esensja ogląda: Sierpień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Porażki i sukcesy 2016, czyli filmowe podsumowanie roku
— Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Prezenty świąteczne 2016: Płyty DVD i Blu-Ray
— Esensja

Esensja ogląda: Październik 2016 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Najlepsze filmy II kwartału 2016
— Esensja

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Co nam w kinie gra: Monster
— Kamil Witek

mbank Nowe Horyzonty 2023: Drrrogi, chłopcze…
— Kamil Witek

Król i hrabiowie
— Sebastian Chosiński

Artystką być
— Adam Lewandowski

Koniec podróży
— Kamil Witek

Freddie i jego koty
— Sebastian Chosiński

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Homo autisticus nadzieją ludzkości
— Jarosław Loretz

Killer Queen
— Piotr Nyga

Krótko o filmach: Avengers: Wojna bez granic
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.