WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić |
(2020, reż. Cathy Yan)
Do kina marsz: Luty 2020Luty w kinach nie zapowiada się jakoś rewelacyjnie, ale kilka propozycji wygląda interesująco.
EsensjaDo kina marsz: Luty 2020Luty w kinach nie zapowiada się jakoś rewelacyjnie, ale kilka propozycji wygląda interesująco.
Wyszukaj / Kup Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn) (2020, reż. Cathy Yan) „Legion samobójców” zebrał w pełni zasłużone baty, zyskując mało zaszczytne miano jednego z najgorszych filmów z uniwersum DC, ale większość krytyków i widzów uczciwie przyznało, że jedynym elementem godnym pochwały była rola Margot Robbie jako Harley Quinn. Nic więc dziwnego, że kontynuacja idzie w kierunku eksploracji tej postaci. Czy pozbawiona bagażu fatalnego scenariusza i nieudanych bohaterów (wliczając w to jednego z najsłabszych Jokerów) Harley/Robbie będzie w stanie ponieść „Ptaki nocy” do sukcesu? Pewna chińska rodzina decyduje się ukryć przed ukochaną babcią złe wieści o jej stanie zdrowia i odwiedzić ją tłumnie pod naprędce skleconym pretekstem: hucznym weselem kuzyna. Złoty Glob dla Awkwafiny za główną rolę w komedii, nominacja do Złotego Globu dla filmu zagranicznego – to już niezła rekomendacja, by nie przegapić tej komedii rodzinno-obyczajowej. Guy Ritchie powraca do korzeni i kręci nareszcie film w klimacie swych najsłynniejszych przebojów – „Porachunków” i „Przekrętu”. Czarna komedia gangsterska w doskonałej obsadzie: między innymi Matthew MacConaughey, Colin Farrell, Hugh Granta, a także Charlie Hunnam i Eddie Marsan. Ostrzymy sobie ząbki. To nie jest kolejna adaptacja słynnej powieści Wiktora Hugo, choć pewnie można doszukiwać się inspiracji. To osadzona w paryskich przedmieściach opowieść o tym, jak kipią podskórne napięcia biedniejszych warstw społecznych, jak blisko mamy do wybuchu, czającej się za progiem rewolucji. Nominowany do zagranicznego Oscara, film będzie rywalizował z „Parasite” i naszym „Bożym ciałem”. 7 lutego 2020 |
Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.
więcej »Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…
więcej »Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Dzieci ulicy
— Adam Lewandowski
Co cechuje dżentelmena?
— Konrad Wągrowski
Legion Samobójczyń
— Adam Lewandowski
Marzec 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Kwiecień 2019
— Esensja
Pościgi, wybuchy, cięte dialogi
— Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Czerwiec 2017 (3)
— Kamil Witek
Szpiedzy, szpiedzy wszędzie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
W poślubną podróż z Sherlockiem
— Agata Malinowska
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (12)
— Jakub Gałka
Rozpieprzmy pół Londynu, drogi Watsonie…
— Marcin T.P. Łuczyński
Genialny socjopata w Londynie
— Konrad Wągrowski
Gra, której reguły pojmiesz. Jeśli zechcesz.
— Urszula Lipińska
Łajdacy mniejsi i więksi
— Konrad Wągrowski
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
"większość krytyków i widzów uczciwie przyznało, że jedynym elementem godnym pochwały była rola Margot Robbie jako Harley Quinn" --> Nigdy się z tym nie zgadzałem, Margot/Harley w SS tylko wyglądała i właściwie na tym polegała jej rola. Jedynym, co moim zdaniem ciągnęło SS, to Deathstroke. W "Ptakach nocy" już lepiej, ale... czegoś mi zabrakło w całości. DC zdecydowanie powinno się skupić na filmach solowych, a nie drużynowych.