EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Honor bez motywów (03) Klub trzech sprawiedliwych |
Data premiery | 17 marca 1977 |
Reżyseria | Bogdan Augustyniak |
Zdjęcia | Andrzej Wyglądała, Waldemar Kruk, Dariusz Łukasik, Jan Mystkowski, Zbigniew Nowak, Włodzimierz Piechocki |
Scenariusz | Juliusz Stefan Znamierowski |
Obsada | Grażyna Barszczewska, Karol Strasburger, Stanisław Zaczyk, Lucyna Winnicka, Henryk Borowski, Piotr Zaborowski, Gustaw Lutkiewicz, Janusz Paluszkiewicz, Eugeniusz Kamiński, Tadeusz Białoszczyński, Igor Śmiałowski, Jan Matyjaszkiewicz, Anna Borowiec, Jerzy Zass, Ryszard Pietruski, Jerzy Tkaczyk, Maria Klejdysz |
Muzyka | Jan Zawierski |
Rok produkcji | 1977 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 77 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Kiedy do akcji wkracza „Dwójka”…Zwieńczenie miniserii Juliusza Stefana Znamierowskiego (scenariusz) i Bogdana Augustyniaka (reżyseria) „Honor bez motywów” zaskakuje nie tylko rozwiązaniem zagadki kryminalno-szpiegowskiej, ale przede wszystkim sposobem w jaki zaprezentowano Polskę Piłsudskiego i Mościckiego. „Klub trzech sprawiedliwych” bez wątpienia – także dzięki wyrafinowanemu aktorstwu – jawi się jako perełka peerelowskiego Teatru Telewizji.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Kiedy do akcji wkracza „Dwójka”…Zwieńczenie miniserii Juliusza Stefana Znamierowskiego (scenariusz) i Bogdana Augustyniaka (reżyseria) „Honor bez motywów” zaskakuje nie tylko rozwiązaniem zagadki kryminalno-szpiegowskiej, ale przede wszystkim sposobem w jaki zaprezentowano Polskę Piłsudskiego i Mościckiego. „Klub trzech sprawiedliwych” bez wątpienia – także dzięki wyrafinowanemu aktorstwu – jawi się jako perełka peerelowskiego Teatru Telewizji. Bogdan Augustyniak |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Honor bez motywów (03) Klub trzech sprawiedliwych |
Data premiery | 17 marca 1977 |
Reżyseria | Bogdan Augustyniak |
Zdjęcia | Andrzej Wyglądała, Waldemar Kruk, Dariusz Łukasik, Jan Mystkowski, Zbigniew Nowak, Włodzimierz Piechocki |
Scenariusz | Juliusz Stefan Znamierowski |
Obsada | Grażyna Barszczewska, Karol Strasburger, Stanisław Zaczyk, Lucyna Winnicka, Henryk Borowski, Piotr Zaborowski, Gustaw Lutkiewicz, Janusz Paluszkiewicz, Eugeniusz Kamiński, Tadeusz Białoszczyński, Igor Śmiałowski, Jan Matyjaszkiewicz, Anna Borowiec, Jerzy Zass, Ryszard Pietruski, Jerzy Tkaczyk, Maria Klejdysz |
Muzyka | Jan Zawierski |
Rok produkcji | 1977 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 77 min |
Gatunek | kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Francis Durbridge był w latach 70. XX wieku jednym z najpopularniejszych autorów anglosaskich, po których sięgali twórcy peerelowskiego Teatru Sensacji „Kobra”. Aż cztery z siedmiu powstałych pomiędzy wiosną 1970 a jesienią 1976 roku ekranizacji wyszło spod ręki Jana Bratkowskiego. Pierwszą był trzyczęściowy „Szal”.
więcej »Kłopoty się pojawiają wtedy, gdy w postprodukcji niespodziewanie ktoś stwierdza, że tu czy tam przydałaby się jeszcze przebitka na – przykładowo – kwaterę główną armii.
więcej »Na rok przed śmiercią reżyser Andrzej Jerzy Piotrowski zasmakował w kryminałach. Nakręcił jeden z odcinków serialu „07 zgłoś się” („Rozkład jazdy”) oraz zrealizował dla telewizyjnego teatru sztukę „Sobota wieczorem – niedziela rano” autorstwa Michała Komara (ukrywającego się pod pseudonimem Zdzisław Klonowski). W upartego porucznika MO wcielił się w niej zmarły przed rokiem Leonard Pietraszak.
więcej »Jaki budżet, taka kwatera główna
— Jarosław Loretz
Zimny doping
— Jarosław Loretz
Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz
Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Nie powinno się dusić pięknych aktorek!
— Sebastian Chosiński
Gipsowe okruchy rzeczywistości
— Sebastian Chosiński
Poza sezonem
— Sebastian Chosiński
Wiem, ale nie powiem
— Sebastian Chosiński
Wehrmacht kontra SS
— Sebastian Chosiński
Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
— Sebastian Chosiński
Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Gdzie są naziści z tamtych lat?
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Z Izraela – via Maroko i Senegal – do Nowego Jorku
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Sunshine reggae znad Renu
— Sebastian Chosiński
Zabić… cóż może być prostszego?!
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Hagiografia „biznesmena”
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Gdyby Corea urodził się w Słowacji…
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Geniusz prowokacji
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Poezja otwieranych drzwi percepcji
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Co ta wojna z nami zrobiła!
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Podróż w nieznane
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Odlicz jeszcze raz: Eins, zwei, drei, vier, fünf…
— Sebastian Chosiński