EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Stawka większa niż życie (12) Człowiek, który stracił pamięć |
Dystrybutor | TVP |
Data premiery | 22 grudnia 1966 |
Reżyseria | Barbara Borys-Damięcka |
Zdjęcia | Paweł Minkiewicz, Napoleon Czerwiński, Tomasz Dembiński, Ryszard Kośmiński, Michał Szymański |
Scenariusz | Andrzej Zbych |
Obsada | Stanisław Mikulski, Elżbieta Kępińska, Janusz Bukowski, Janusz Bylczyński, Damian Damięcki, Józef Pieracki, Tadeusz Borowski, Alicja Wyszyńska, Tomasz Zaliwski, Emilia Krakowska, Helena Dąbrowska, Mirosław Gruszczyński |
Muzyka | Andrzej Trybuła |
Rok produkcji | 1966 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji, Stawka większa niż życie |
Czas trwania | 67 min |
Gatunek | sensacja, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta. Barbara Borys-Damięcka |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Stawka większa niż życie (12) Człowiek, który stracił pamięć |
Dystrybutor | TVP |
Data premiery | 22 grudnia 1966 |
Reżyseria | Barbara Borys-Damięcka |
Zdjęcia | Paweł Minkiewicz, Napoleon Czerwiński, Tomasz Dembiński, Ryszard Kośmiński, Michał Szymański |
Scenariusz | Andrzej Zbych |
Obsada | Stanisław Mikulski, Elżbieta Kępińska, Janusz Bukowski, Janusz Bylczyński, Damian Damięcki, Józef Pieracki, Tadeusz Borowski, Alicja Wyszyńska, Tomasz Zaliwski, Emilia Krakowska, Helena Dąbrowska, Mirosław Gruszczyński |
Muzyka | Andrzej Trybuła |
Rok produkcji | 1966 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji, Stawka większa niż życie |
Czas trwania | 67 min |
Gatunek | sensacja, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »W chińskich filmach nawet latające ryby są trochę… duże.
więcej »Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
więcej »Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Wehrmacht kontra SS
— Sebastian Chosiński
Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
— Sebastian Chosiński
Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Hans Kloss w Werwolfie
— Sebastian Chosiński
Ten Brunner, ach! ten Brunner…
— Sebastian Chosiński
Gdy maniak bierze się za Wunderwaffe…
— Sebastian Chosiński
Idzie wiosna od wschodu…
— Sebastian Chosiński
Lepiej być Królem czy Krollem?
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: W cieniu Purpurowego Słońca
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Mroczne zaułki Malmö
— Sebastian Chosiński
Kto nie ryzykuje, ten… w spokoju nie żyje
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Bawełna czeka na wodę
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Wpływ tykwy na rozwój światowej muzyki
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Od krautu do minimalistycznego ambientu
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Ciemne chmury nad Anatewką
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Siła jazzowych orkiestr
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Nie bądź jak kura w Wołominie!
— Sebastian Chosiński
W starym domu nie straszy
— Sebastian Chosiński