EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wakacje kata |
Data premiery | 11 lipca 1991 |
Reżyseria | Zygmunt Hübner |
Zdjęcia | Aleksander Lipowski, Zbigniew Nowak, Teofil Bitner, Zbigniew Grygalon, Maciej Ułasiewicz, Marek Krajewski |
Scenariusz | Zygmunt Hübner |
Obsada | Daniel Olbrychski, Aleksander Sewruk, Roman Wilhelmi, Mieczysław Stoor, Danuta Nagórna, Zdzisław Tobiasz, Tomasz Zaliwski, Jerzy Radwan, Ryszard Markowski, Alicja Bobrowska, Irena Szczurowska, Józef Klejer, Wojciech Stockinger, Marian Opania |
Muzyka | Jan Zawierski |
Rok produkcji | 1970 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Scena Współczesna TV |
Czas trwania | 64 min |
Gatunek | psychologiczny, sensacja, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie możnaOpowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie możnaOpowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku. Zygmunt Hübner |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wakacje kata |
Data premiery | 11 lipca 1991 |
Reżyseria | Zygmunt Hübner |
Zdjęcia | Aleksander Lipowski, Zbigniew Nowak, Teofil Bitner, Zbigniew Grygalon, Maciej Ułasiewicz, Marek Krajewski |
Scenariusz | Zygmunt Hübner |
Obsada | Daniel Olbrychski, Aleksander Sewruk, Roman Wilhelmi, Mieczysław Stoor, Danuta Nagórna, Zdzisław Tobiasz, Tomasz Zaliwski, Jerzy Radwan, Ryszard Markowski, Alicja Bobrowska, Irena Szczurowska, Józef Klejer, Wojciech Stockinger, Marian Opania |
Muzyka | Jan Zawierski |
Rok produkcji | 1970 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Scena Współczesna TV |
Czas trwania | 64 min |
Gatunek | psychologiczny, sensacja, wojenny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.
więcej »Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…
więcej »Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Wiem, ale nie powiem
— Sebastian Chosiński
Wehrmacht kontra SS
— Sebastian Chosiński
Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Gdzie są naziści z tamtych lat?
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Hans Kloss w Werwolfie
— Sebastian Chosiński
Ten Brunner, ach! ten Brunner…
— Sebastian Chosiński
Gdy maniak bierze się za Wunderwaffe…
— Sebastian Chosiński
Idzie wiosna od wschodu…
— Sebastian Chosiński
UWAGA, MILICJA!: Jak własowiec, to musi być bydlę
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Eins, zwei, drei, vier, fünf, sechs, sieben…
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Płyń, Pavel, płyń!
— Sebastian Chosiński
Perły ze skazą: Los bezprizornego człowieka
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Pecunia non olet
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Zimowy lament w cieniu Jupitera
— Sebastian Chosiński
Jazzowe oblicze noise’u i post-rocka
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Z Beskidów widać Jukatan, Afrykę i Japonię
— Sebastian Chosiński
UWAGA, MILICJA!: Śledztwo w samolocie
— Sebastian Chosiński