Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Tarsem Singh
‹Cela›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCela
Tytuł oryginalnyThe Cell
Dystrybutor Best Film
Data premiery24 listopada 2000
ReżyseriaTarsem Singh
ZdjęciaPaul Laufer
Scenariusz
ObsadaJennifer Lopez, Dylan Baker, Vincent D'Onofrio, Vince Vaughn, Jake Weber, Pruitt Taylor Vince, Marianne Jean-Baptiste
MuzykaHoward Shore
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Więzienie umysłu
[Tarsem Singh „Cela” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".

Michał Młotek

Więzienie umysłu
[Tarsem Singh „Cela” - recenzja]

Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".

Tarsem Singh
‹Cela›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCela
Tytuł oryginalnyThe Cell
Dystrybutor Best Film
Data premiery24 listopada 2000
ReżyseriaTarsem Singh
ZdjęciaPaul Laufer
Scenariusz
ObsadaJennifer Lopez, Dylan Baker, Vincent D'Onofrio, Vince Vaughn, Jake Weber, Pruitt Taylor Vince, Marianne Jean-Baptiste
MuzykaHoward Shore
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Szykując się do oglądania tego filmu nie wiedziałem o nim nic. Wy będziecie w lepszej sytuacji (o ile przeczytacie tę recenzję). Jest to połączenie kryminału, thrillera, filmu SF z domieszką czegoś dziwnego. Oś fabuły jest prosta niczym promień lasera. Jest oto świr, który morduje kobiety. Najpierw je więzi, a potem topi. Właśnie porwał jeszcze jedną. Policja łapie świra. Świr popada w katatonię. Jedynym sposobem na odnalezienie dziewczyny jest wejście do umysłu świra. That′s all.
Tego, a nawet więcej, dowiadujemy się w pierwszym kwadransie filmu. Zobaczymy także sposób na "wchodzenie" do umysłu innej osoby. Jest to machina, do której podłącza się ludzi ubranych w dziwne (acz nieźle zrobione) stroje, podwieszonych za kości długie w powietrzu. Podłączenie mózg-maszyna-mózg jest realizowane poprzez położenie jakiejś szmatki na twarzy. Jest to, moim zdaniem, jedyny poważniejszy zgrzyt w całym filmie.
To, co mnie zachwyciło, to sceny z umysłów innych ludzi - bezkresna pustynia, królestwo podziemia rodem z Gigera, czy kapliczka. Film jest pełen efektów specjalnych, nie są one jednak nachalne, dopiero po chwili można się zorientować, że to co się widziało, nie jest możliwe w naszej rzeczywistości. Niektórzy mogą stwierdzić, iż film ten, to przerost formy nad treścią. Ośmielę się z nimi nie zgodzić. Wyobraźcie sobie "Miasto zaginionych dzieci" pozbawione całej otoczki wizualnej. Czar pryska. To już nie ten sam film. Podobnie jest w przypadku "The Cell".
Jest to film kryminalny-thriller, który czerpie częściowo z "Milczenia owiec". Nie ma się wiec co dziwić, że występują w nim sceny brutalne i wzbudzające odrazę, jednakże obrazy te budują atmosferę filmu. Wycięcie ich oznaczałoby całkowite spłycenie sensu i przesłania.
Film jest dobry. Zaskakująco dobry w otaczającej nas papce. Jest to o tyle dziwne, że powstał w USA, które raczej nie są znane z tego rodzaju dokonań. A już totalnym zdziwieniem jest aktorka, która występuje w roli głównej (i radzi sobie naprawdę dobrze) - Jennifer Lopez.
Ten film trzeba obejrzeć.
koniec
1 listopada 2000

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Pięciokąt miłosny
Sebastian Chosiński

19 V 2024

Kiedy na ekrany trafiają melodramaty, najczęściej mamy do czynienia z historiami, które zajmują się miłosnymi trójkątami. Tymczasem w uzbeckim dramacie „Wybacz mi” jego scenarzystka i reżyserka Durdona Tulaganowa pokazała… pięciokąt miłosny. Składają się na niego dwie pary małżeńskie oraz samotna kobieta, która stara się owinąć sobie wokół palca młodych mężów.

więcej »

Co nam w kinie gra: Monster
Kamil Witek

17 V 2024

„Czy przeszczepiając człowiekowi mózg świni, będzie on jeszcze człowiekiem czy już świnią?” – zdanie wypowiedziane przez jednego z nastoletnich bohaterów „Monstera” spokojnie mogłoby posłużyć za oś scenariusza w filmie Davida Cronenberga.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
Sebastian Chosiński

15 V 2024

Przyznaję, że filmowymi ekranizacjami powieści Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” zająłem się nie „po bożemu”, bo od końca. Najpierw przedstawiłem pięcioodcinkowy miniserial z 1978 roku, a dopiero teraz zabieram się za nakręconą dwie dekady wcześniej dwuczęściową kinową epopeję autorstwa Rafaiła Perelsztejna.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Kto mieczem wojuje…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tezeusz o charyzmie ameby
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Pamięci Stanisława Lema (1921-2006)
— Michał Młotek

Najnowszy film Kevina Smitha
— Michał Młotek

386
— Michał Młotek

Cokolwiek
— Michał Młotek

Strefa Carrolla
— Michał Młotek

Witajcie w ciekawych czasach
— Michał Młotek

BACZNOŚĆ!!
— Michał Młotek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.