Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Remanent filmowy 2017
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
« 1 2 3 »
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Life
(2017, reż. Daniel Espinosa)
Adam Kordaś [60%]
Pomysł na „Life” da się streścić słowami powszechnie znanej dziecięcej wyliczanki „stary niedźwiedź mocno śpi, jak się zbudzi, będzie zły”. Ponieważ pozostałe elementy tego obrazu też są dobrze znanymi kliszami kina s/f całość prezentuje się niespecjalnie porywająco. Oto kolejny raz ludzkość orientuje się, że nie jest w kosmosie sama. Tym razem terenem na którym przebiegać będzie pierwszy kontakt jest Międzynarodowa Stacja Kosmiczna orbitująca wokół Ziemi. W niedalekiej przyszłości jej nieliczna załoga odkrywa w dostarczonej przez sondę z Marsa próbce co prawda niezbyt imponujący ale jednak ślad pozaziemskiego życia. Niefrasobliwe przebudzenie owego obcego życia okazuje się poniewczasie fatalnym pomysłem. Sytuacja wymyka się spod kontroli a klaustrofobiczne wnętrze stacji kosmicznej staje się terenem koszmarnej gry w kotka i myszkę pomiędzy coraz mniej liczną ludzką załogą a coraz bardziej rozwiniętym, tyleż inteligentnym co zabójczym, obcym organizmem. Oczywiście ostatecznie stawką będzie los całej ludzkości… Jest to obraz dający się oglądać bez bólu ale nie należy od niego oczekiwać czegokolwiek powyżej średniej.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Paddington 2
(2017, reż. Paul King)
Grzegorz Fortuna [80%]
„Paddington 2”, niepozorna kontynuacja przygód najsłynniejszego brytyjskiego niedźwiadka, to prawdopodobnie jedno z największych pozytywnych zaskoczeń minionego roku. Bo kto by się spodziewał, że film, który teoretycznie ma tylko sprzedać tonę pluszaków i zachęcić widzów do wizyty w Londynie, będzie bardziej zachwycający wizualnie i bardziej pomysłowy niż najnowsze dzieła Pixara? Kto mógł przewidzieć, że w ramach uroczego filmu dla dzieci da się zawrzeć subtelne nawiązania do twórczości Charliego Chaplina i Wesa Andersona? „Paddington 2” ma obecnie 100% pozytywnych recenzji na Rotten Tomatoes i nie jest to przypadek. Jeśli więc macie dzieci, zabierzcie je do kina, bo drugiego tak ciepłego, uroczego i wciągającego filmu dla najmłodszych nie będzie na naszych ekranach przez długie miesiące. Jeśli natomiast dzieci nie macie, to i tak obejrzyjcie drugiego „Paddingtona”, bo film Paula Kinga ma w sobie więcej słodyczy niż marmolada.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Strażnicy Galaktyki vol. 2
(2017, reż. James Gunn)
Miłosz Cybowski [70%]
Nowi, bardziej kolorowi, bardziej wybuchowi i w ogóle pod wieloma względami (jak to u Marvela) bardziej „Strażnicy Galaktyki” to niewątpliwie porządne kino przygodowe, którego fabułę można streścić słowami „grupa bohaterów musi wygrać walkę z planetą”. Z drugiej strony tak zdefiniowaną fabułę w pełni ratuje realizacja i nawet na niektóre dziury fabularne można przymknąć oko. Co jednak wydaje mi się niewybaczalne, to fakt, że drudzy „Strażnicy” są po prostu o wiele mniej śmieszni niż pierwsi. Może dlatego, że to wciąż ten sam typ humoru, a bohaterowie, mimo pewnych zmian, pozostają tacy sami. Nie przypominam sobie, by rzucane na prawo i lewo one-linery i przewijające się non stop scenki komediowe mnie jakoś szczególnie rozśmieszyły. Na duży plus zaliczyć należy cały wątek Yondu, zaskakująco poważny jak na całą blockbusterową konwencję filmu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Valerian i Miasto Tysiąca Planet
(2017, reż. Luc Besson)
Marcin Osuch [60%]
Technicznie bez zarzutu, chociaż w żadnym wypadku nie można powiedzieć, że to przełom. Można odnieść wrażenie, że Besson zapatrzył się w „Gwiezdne wojny” i próbuje ścigać się z dziełem Lucasa. Po co? Nie wiem. Po za faktem, że główni bohaterowie to kobieta i mężczyzna oraz rzecz dzieje się w odległej przyszłości to film ma nie wiele wspólnego z komiksowym pierwowzorem. Intryga nie jest adaptacją żadnego z komiksowych albumów, tytuł co prawda nawiązuje do „Cesarstwa tysiąca planet” (drugiego w cyklu) ale nic poza tym. Relacja między głównymi bohaterami, w oryginale subtelne i nie przekraczające pewnych granic, w filmie zostały nachalnie poprowadzone w jednym kierunku. Już na samym początku Valerian oświadcza się Laurelinie. Rzecz nie do pomyślenia w komiksie. I tyle dla fanów cyklu Pierre′a Christina i Jean-Claude′a Mézièresa. A dla pozostałych? Sprawnie zrobiony film, z kilkoma ciekawymi pomysłami (np. wirtualny bazar) i umiarkowanie inspirującymi bohaterami. Trochę szkoda, bo całość miała duży potencjał a wyszło coś co przypomina „Atak klonów” – dużo akcji, mniej treści.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wojna o Planetę Małp
(2017, reż. Matt Reeves)
Marcin Osuch [60%]
Podobnie jak opisywany przez mnie obok „Valerian”, film od strony wizualnej jest bez zarzutu. Mimika małp, ich budowa i sposób poruszania się robią wrażenie. Niby wiadomo, że w dzisiejszych czasach komputery potrafią wszystko ale jak się zacząć zastanawiać jak to zostało zrobione to jednak czapki z głów przed twórcami. Gorzej jest z fabułą. Kompletnie nie mogłem zrozumieć motywacji pułkownika, głównego antagonisty małp dowodzonych przez Cezara. Dlaczego ten wojskowy (umiarkowanie dobra rola Woody’ego Harrelsona) tak się zawziął właśnie na małpy? Niby bał się wirusa, który spowodował rozwój intelektualny człekokształtnych (a degenerował ludzi), ale skoro tak to po jakie licho ściągnął je do swojego obozu? Gubił się mocno scenarzysta w kilku punktach kulminacyjnych. Całkiem sprawnie budując napięcie byle jak później rozwiązywał całą sytuację. Ot, odcinanie kuponów od wcześniejszych sukcesów.
« 1 2 3 »

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Hagiografia „biznesmena”
Sebastian Chosiński

2 VI 2024

To wydaje się wręcz nieprawdopodobne. Powiązany z uznawanym za sektę moskiewskim Instytutem Norbekowa tadżycki „biznesmen” Saidmurod Dawłatow postanowił, że powinien zostać nakręcony na jego temat film, w którym on sam zaistnieje jako współczesny „święty biznesu”. Wynajął ekipę (w tym reżysera Muhiddina Muzaffara), zapłacił aktorom (w tym Azizowi Bejszenalijewowi) – i tak narodził się biograficzny „Jeden na milion”.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Co ta wojna z nami zrobiła!
Sebastian Chosiński

29 V 2024

Weterani wojny afgańskiej, choć oficjalnie otaczani szacunkiem władz, tak naprawdę pozostawiani byli sami sobie. Niechciani bohaterowie nikomu tak naprawdę niepotrzebnego konfliktu. Wielu z nich schodziło na złą drogę; inni, bsliscy upadku psychicznego, starali się mimo wszystko ratować honor żołnierza. O takich ludziach opowiada Jurij Sabitow w uzbeckim dramacie kryminalnym „Spaleni słońcem Kandaharu”.

więcej »

East Side Story: Na końcu czai się Śmierć
Sebastian Chosiński

26 V 2024

O mocy „Siły charakteru” Raszyda Malikowa decydują dwie kreacje cenionych uzbeckich aktorów – Karima Mirchadijewa oraz Sejdułły Mołdachanowa. Ten pierwszy wciela się w weterana wojny afgańskiej, który dowiadując się o nadchodzącej śmierci, postanawia zakończyć sprawy od lat nie dające mu spokoju. Ten drugi, przyjaciel z armii, jest jego największym wyrzutem sumienia.

więcej »

Polecamy

Zimny doping

Z filmu wyjęte:

Zimny doping
— Jarosław Loretz

Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Skażona utopia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi
— Marcin Osuch

Krótko o filmach: Borg/McEnroe (DVD)
— Marcin Mroziuk

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Paddington daje sobie radę
— Konrad Wągrowski

Poczuć się jak dziesięciolatek
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Esensja ogląda: Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Tegoż autora

Góra, czyli punkt kulminacyjny
— Marcin Osuch

Nad piękną i modrą Odrą
— Sebastian Chosiński

Braterski hołd
— Sebastian Chosiński

Film animowany w gratisie
— Marcin Osuch

Jazzowe oblicze noise’u i post-rocka
— Sebastian Chosiński

Przeżyj to jeszcze raz
— Miłosz Cybowski

Kto nie ryzykuje, ten… w spokoju nie żyje
— Sebastian Chosiński

Sukcesy hodowcy drobiu
— Miłosz Cybowski

W starym domu nie straszy
— Sebastian Chosiński

Kraina bez gwiazd
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.