Radiata StoriesSquare/Enix, mistrzowie japońskich RPG (z serią „Final Fantasy” na czele), przygotowują kolejny przebój na PlayStation 2, oczywiście z rozbudowaną fabułą i - zgodnie z lansowanym ostatnio trendem - walką w czasie rzeczywistym.
Adam KrompiewskiRadiata StoriesSquare/Enix, mistrzowie japońskich RPG (z serią „Final Fantasy” na czele), przygotowują kolejny przebój na PlayStation 2, oczywiście z rozbudowaną fabułą i - zgodnie z lansowanym ostatnio trendem - walką w czasie rzeczywistym. Pierwsze szczegóły na temat tej produkcji, której premiera w Japonii odbędzie się późną wiosną przyszłego roku, przynosi ostatni numer pisma „Dengeki PlayStation”. Otóż tytułowa Radiata to nazwa baśniowego królestwa, w którym doszło do wojny rasowej między ludźmi a koalicją magicznych istot: elfów i smoków. W ten konflikt wplątana zostanie para głównych bohaterów: 16-letni młodzieniec Jack Russell i jasnowłosa Ridley Timberlake. Oboje pochodzą z zasłużonych dla historii swego świata rodów i oboje pragną zostać wielkimi wojownikami. Wstępują więc do oddziałów miejscowej milicji, by ćwiczyć się w regularnym boju. Jednak niezgodności charakterologiczne powodują ciągłe utarczki między młodymi. Nietrudno zgadnąć, iż będą to szorstkie początki pięknej przyjaźni, a może i czegoś więcej... Autorami gry są programiści z Tri-Ace, od lat tworzący dla Enix takie przeboje jak druga i trzecia odsłona sagi sci-fi „Star Ocean” czy „Valkyrie Profile” (niewydana niestety w Europie gra na PSX-a na motywach germańskich i skandynawskich mitów, o wyjątkowo ponurej fabule). A co za tym idzie, będzie to, podobnie jak wymienione tytuły, action-RPG z dynamicznym systemem walki. I tak na polu bitwy pojawi się maksymalnie czteroosobowa drużyna, w której gracz bezpośrednio pokieruje jedną postacią, zaś sztuczna inteligencja konsoli poprowadzi trzy pozostałe, którym będzie jednak można przed walką przypisać określone schematy zachowań (obrona, leczenie, atak specjalny, itp.). Na pierwszy rzut oka więc dość podobnie jak w „Kingdom Hearts”, innej sławnej produkcji Square. Dodatkowo wielkim atutem rozgrywki ma być możliwość przyłączenia do naszego zespołu aż 150 grywalnych i użytecznych w potyczkach postaci (podobnie jak w znanej serii Konami - „Suikoden”). Jako ciekawostkę warto też wymienić podział doby na dzień i noc (około 30 minut czasu gry ma odpowiadać jednemu dniu z życia bohaterów), co ma znaleźć odzwierciedlenie w codziennym życiu i zachowaniach napotykanych istot - zarówno tych przyjaznych czy neutralnych, jak i potworów. Pomysł to może nie całkiem już nowy, ale w japońskich grach raczej niespotykany. Zgodnie z eklektyczną naturą produkcji z Kraju Kwitnącej Wiśni nie zabraknie też elementów gry platformowej, ponieważ Jack będzie mógł wymierzać kopniaki różnym przedmiotom w poszukiwaniu ukrytych pod nimi skarbów, jak również prowokować w ten sposób żywe stworzenia. Zapowiada się sympatyczna zabawa w klimatach fantasy i z mangową grafiką. Jednak w Europie nie wcześniej niż w roku 2006, i to o ile Square/Enix rzeczywiście dotrzymają nie tak znów dawno danego słowa o niezaniedbywaniu starego kontynentu. 21 września 2004 |
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?
więcej »Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Życie, śmierć i biologiczny hazard
— Adam Krompiewski
Jackie Chan Adventures
— Adam Krompiewski
Colin McRae Rally 2005
— Adam Krompiewski
Xbox ssie
— Adam Krompiewski
Nowa PlayStation 2
— Adam Krompiewski
Star Wars: Battlefront
— Adam Krompiewski
Wanda and the Colossus
— Adam Krompiewski
IndyCar Series 2005
— Adam Krompiewski
MTV Music Generator 3
— Adam Krompiewski
Super Monkey Ball Deluxe
— Adam Krompiewski