Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
80,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

100 najlepszych filmów XXI wieku. Trzecia setka

Esensja.pl
Esensja.pl
Nigdy nie mamy dość. Po pierwszej i drugiej setce najlepszych filmów XXI wieku w naszym głosowaniu przyszła kolej na trzecią setkę. Ale bez opisów. I na tym już naprawdę kończymy wyliczanki.

Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku. Trzecia setka

Nigdy nie mamy dość. Po pierwszej i drugiej setce najlepszych filmów XXI wieku w naszym głosowaniu przyszła kolej na trzecią setkę. Ale bez opisów. I na tym już naprawdę kończymy wyliczanki.
WASZ EKSTRAKT:
80,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
201. Kiss Kiss Bang Bang (2005, reż. Shane Black)
202. Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy (Star Wars: The Force Awakens, 2015, reż. J.J. Abrams)
203. Nienawistna ósemka (The Hateful Eight, 2015, reż. Quentin Tarantino)
204. Co jest grane, Davis? (Inside Llewyn Davis, 2012, reż. Joel Coen, Ethan Coen)
205. Życie na podsłuchu (Das Leben der Anderen, 2006, reż. Florian Henckel von Donnersmarck)
206. Ostatnia rodzina (2016, reż. Jan P. Matuszynski)
207. Do szpiku kości (Winter′s Bone, 2010, reż. Debra Granik)
208. Grindhouse vol. 1 Death Proof (2007, reż. Quentin Tarantino)
209. Grizzly Man (2005, reż. Werner Herzog)
210. Fanatyk (The Believer, 2001, reż. Henry Bean)
211. Aż do piekła (Hell or High Water, 2016, reż. David Mackenzie)
212. Pianistka (La Pianiste, 2001, reż. Michael Haneke)
213. Sekret jej oczu (El secreto de sus ojos, 2009, reż. Juan José Campanella)
214. Nieznajomy nad jeziorem (L’inconnu du lac, 2013, reż. Alain Guiraudie)
215. Borgman (2013, reż. Alex van Warmerdam)
216. Drodzy biali ludzie (Dear White People, 2014, reż. Justin Simien)
217. Ludzie Boga (Des hommes et des dieux, 2010, reż. Xavier Beauvois)
218. Birdman (2014, reż. Alejandro Gonzales Iñárritu)
219. Nazywam się Cukinia (Ma Vie de Courgette, 2016, reż. Claude Barras, Michael Sinterniklaas)
220. Paradise Now (2005, reż. Hany Abu-Assad)
221. Walka żywiołów (The Squid and the Whale, 2005, reż. Noah Baumbach)
222. Po-lin. Okruchy pamięci (2008, reż. Jolanta Dylewska)
223. Rodzice chrzestni z Tokio (Tokyo Godfathers, 2004, reż. Satoshi Kon)
224. Kierowca dla Wiery (Woditiel dla Wiery, 2004, reż. Paweł Czuchraj)
225. Skyfall (2012, reż. Sam Mendes)
226. Bezdroża (2004, reż. Alexander Payne)
227. Inside Job (2010, reż. Charles Ferguson)
228. Pozycja dziecka (Pozitia copilului, 2013, reż. Cãlin Peter Netzer)
229. Obecność (Conjuring, 2013, reż. James Wan)
230. Monachium (2005, reż. Steven Spielberg)
231. Wyjście przez sklep z pamiątkami (Exit Through the Gift Shop, 2010, reż. Banksy)
232. Dystrykt 9 (2009, reż. Neill Blomkamp)
233. Śmierć człowieka pracy (Workingman′s Death, 2005, reż. Michael Glawogger)
234. Siostry Magdalenki (The Magdalene Sisters, 2002, reż. Peter Mullan)
235. Wojna o Planetę Małp (War for the Planet of the Apes, 2017, reż. Matt Reeves)
236. Uciekinier (Mud, 2012, reż. Jeff Nichols)
237. Kobiety i XX wiek (20th Century Women, 2017, reż. Mike Mills)
238. Rok diabła (Rok ďábla, 2002, reż. Petr Zelenka)
239. Ładunek 200 (2007, reż. Aleksiej Bałabanow)
240. Paprika (2006, reż. Satoshi Kon)
241. 9 kompania (2005, reż. Fiodor Bondarczuk)
242. Ukryte (Caché, 2005, reż. Michael Haneke)
243. Koralina i tajemnicze drzwi (Coraline, 2009, reż. Henry Selick)
244. Moon (2009, reż. Duncan Jones)
245. Nasza młodsza siostra (Umimachi Diary, 2015, reż. Hirokazu Koreeda)
246. Hero (Ying xiong, 2002, reż. Zhang Yimou)
247. Labirynt (Prisoners, 2013, reż. Denis Villeneuve)
248. Zupełnie inny weekend (Weekend, 2011, reż. Andrew Haigh)
249. Millennium Actress (Sennen joyû, 2001, reż. Satoshi Kon)
250. Kick-Ass (2010, reż. Matthew Vaughn)
251. Fruitvale Station (2013, reż. Ryan Coogler)
252. C.R.A.Z.Y. (2005, reż. Jean-Marc Vallée)
253. Gdzie jesteś Amando? (Gone Baby Gone, 2007, reż. Ben Affleck)
254. Kobieta na skraju dojrzałości (Young Adult, 2011, reż. Jason Reitman)
255. Sherlock Holmes (2009, reż. Guy Ritchie)
256. Raj: Miłość (Paradies: Liebe, 2012, reż. Ulrich Seidl)
257. Pan i władca: Na krańcu świata (Master and Commander: The Far Side of the World, 2003, reż. Peter Weir)
258. Geograf przepił globus (Географ глобус пропил, 2013, reż. Aleksand Wieliedinski)
259. Gnijąca panna młoda (2005, reż. Tim Burton)
260. Zrywa się wiatr (風立ちぬ, 2013, reż. Hayao Miyazaki)
261. Artysta (The Artist, 2011, Michel Hazanavicius)
262. Spotkania na krańcach świata (Encounters at the End of the World , 2007, reż. Werner Herzog)
263. Wróg numer jeden (Zero Dark Thirty, 2012, reż. Kathryn Bigelow)
264. John Wick (2014, reż. Chad Stahelski, David Leitch)
265. Plan doskonały (2006, reż. Spike Lee)
266. Wszyscy jesteśmy Chrystusami (2005, reż. Marek Koterski)
267. Lobster (The Lobster, 2015, reż. Yorgos Lanthimos)
268. Wierny ogrodnik (The Constant Gardener, 2005, reż. Fernando Meirelles)
269. Sicario (2015, reż. Denis Villeneuve)
270. Shrek 2 (2004, reż. Andrew Adamson, Kelly Asbury, Conrad Vernon)
271. Star Trek (2009, reż. J.J. Abrams)
272. Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie (Rogue One: A Star Wars Story, 2016, reż. Gareth Edwards)
273. Gran Torino (2008, reż. Clint Eastwood)
274. Operacja Argo (Argo, 2012, reż. Ben Affleck)
275. Kubo i dwie struny (Kubo and the Two Strings, 2016, reż. Travis Knight)
276. Fighter (2010, reż. David O. Russell)
277. Człowiek-Scyzoryk (Swiss Army Man, 2016, reż. Dan Kwan, Daniel Scheinert)
278. Ghost Story (A Ghost Story, 2017, reż. David Lowery)
279. Najlepsze, najgorsze wakacje (The Way Way Back, 2013, reż. Nat Faxon, Jim Rash)
280. Jak ojciec i syn (そして父になる, 2013, reż. Hirokazu Koreeda)
281. Dzikie łowy (Wild Hunt, 2016, reż. Taika Waititi)
282. Wind River. Na przeklętej ziemi (Wind River, 2017, reż. Taylor Sheridan)
283. Wszystko stracone (All is Lost, 2013, reż. J.C. Chandor)
284. Intymność (Intimacy, 2001, reż. Patrice Chéreau)
285. Lekcje harmonii (Асланның сабақтары, 2013, reż. Emir Baigazin)
286. Kto ją zabił (Brick, 2005, reż. Rian Johnson)
287. Słodko-gorzkie życie (Dalkomhan insaeng, 2005, reż. Kim Jee-woon)
288. Shooting Dogs (2005, reż. Michael Caton-Jones)
289. Kedi – sekretne życie kotów (Kedi, 2016, reż. Ceyda Torun)
290. Trzy pogrzeby Melquiadesa Estrady (The Three Burials of Melquiades Estrada, 2005, reż. Tommy Lee Jones)
291. Człowiek bez przeszłości (Mies vailla menneisyyttä, 2002, reż. Aki Kaurismäki)
292. Sin City. Miasto Grzechu (2005, reż. Frank Miller, Robert Rodriguez)
293. Pokój (Room, 2015, reż. Lenny Abrahamson)
294. Śniadanie na Plutonie (Breakfast on Pluto, 2005, reż. Neil Jordan)
295. Czy Noam Chomsky jest wysoki czy szczęśliwy? (Is the Man Who Is Tall Happy?, 2013, reż. Michel Gondry)
296. Zjazd absolwentów (Återträffen, 2013, reż. Anna Odell)
297. Wesele (2004, reż. Wojtek Smarzowski)
298. Duma i uprzedzenie (Pride&Prejudice, 2005, reż. Joe Wright)
299. Ponyo (2008, reż. Hayao Miyazaki)
300. The Host: Potwór (Goi-mool, 2006, reż. Joon-Ho Bong)
• • •
Czytaj również:
koniec
29 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Wiem, ale nie powiem
Sebastian Chosiński

14 V 2024

Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.

więcej »

Z filmu wyjęte: Nurkujący kopytny
Jarosław Loretz

13 V 2024

Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Wehrmacht kontra SS
Sebastian Chosiński

7 V 2024

Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.