Hellboy w EsensjiZ okazji jutrzejszej premiery nowych kinowych przygód Piekielnego Chłopca, przypominamy, że w Esensji znamy tego diabełka całkiem dobrze…
EsensjaHellboy w EsensjiZ okazji jutrzejszej premiery nowych kinowych przygód Piekielnego Chłopca, przypominamy, że w Esensji znamy tego diabełka całkiem dobrze…
Wyszukaj / Kup FILM: „Mnóstwo jest scen, które pozostają w pamięci piekielnie długo. Pościg za Sammaelem, walka w podziemiach, powstanie Kroenena w kostnicy, ożywianie zmarłego i wiele innych można oglądać w nieskończoność. Po wyjściu z kina chce się tam wrócić jeszcze raz, aby ponownie posłuchać cynizmu Hellboya i zobaczyć jak rozprawia się ze swoimi wrogami.” Czytając obszerną recenzję Bartosza Sztybora dowiesz się nie tylko dlaczego „Hellboy” zasługuje na 90% ekstraktu, ale też dlaczego film del Toro należy do tych niewielu dzieł nobilitujących podgatunek adaptacji komiksowych.
Wyszukaj / Kup „Mimo tak wielu niedociągnięć i błędów ciężko nazwać „Złotą Armię” filmem nieudanym. Sprawdza się jako wakacyjny hicior, bo przecież od takich filmów nie wymaga się nie wiadomo jakiej biegłości fabularnej – ma być szybko, głośno i kolorowo. I jest – jest niezła naparzanka, bardzo dobre efekty specjalne i szczypta humoru. „Hellboy 2” to raczej film straconych szans niż niewypał.” Czytając recenzję Jakuba Gałki, dowiesz się, czemu „Hellboy 2” nie jest tak dobrym filmem, jakim mógłby być. Wyszukaj / Kup „Mam to samo wrażenie – „Hellboy” to dla mnie nowy rozdział w filmowym komiksie. Dobra, wywrotowo wymyślona postać z komiksu nie straciła na ekranie nic z tej wywrotowości. Co najważniejsze, nie zrobiono z niego superbohatera, tylko ciągle tego samego faceta z robotniczym charakterem, odwalającego trudną robotę, żeby inni dali mu spokój.”, czyli miejsce „Hellboya” wśród Porażek i sukcesów AD 2004. „Czas zakładać czerwone slipy na niebieskie pończochy!”, czyli Good-man (w cywilu Dobry) i Człowiek-Wągier (na co dzień Niebrzydki) o kinie superbohaterskim. • • •
Wyszukaj / Kup KOMIKS: „Standard Hellboyowych opowieści został zachowany. (…) Fanom może się spodobać, nie znających serii raczej do niej nie przekona.”, czyli co sądzi o komiksie Tomasz Sidorkiewicz. „Komiks, który w niczym nie ustępuje częściom poprzednim, ale i niczego nowego nie wnosi.”, czyli jak Paweł Sasko przyjął zmianę rysownika serii o Piekielnym Chłopcu.
Wyszukaj / Kup „Nie jest to komiks, który spodoba się wszystkim. Jestem jednak pewien, iż Hellboy zdobędzie w Polsce sporą grupę fanów i już wkrótce poznamy jego kolejne przygody”, czyli jaką przyszłość Paweł Nurzyński prognozował pierwszej części komiksu Mignoli. „Po raz pierwszy historie opowiedziane wcześniej zaczynają powoli się ze sobą łączyć i tworzyć zarys większej mozaiki, którą układa autor serii (…) W tomie tym po raz pierwszy widać, że losy Hellboya stanowią plan większej całości”, czyli jak Tomasz Sidorkiewicz odbiera rozbudowę mitologii Hellboya. Komiksowe sceny w śniegu – przeczytaj, która scena z komiksów Mignoli znalazła się wśród najlepszych scen rozgrywających się w śnieżnej scenerii. • • • W ESENSJOPEDII (wraz z opiniami filmowych tetryków i komiksowych zbójcerzy):
Wyszukaj / Kup Mike Mignola – bibliografia twórcy i baza esensyjnych tekstów o jego komiksach Filmy: „Hellboy” Komiksy: 4 września 2008 |
Na rok przed śmiercią reżyser Andrzej Jerzy Piotrowski zasmakował w kryminałach. Nakręcił jeden z odcinków serialu „07 zgłoś się” („Rozkład jazdy”) oraz zrealizował dla telewizyjnego teatru sztukę „Sobota wieczorem – niedziela rano” autorstwa Michała Komara (ukrywającego się pod pseudonimem Zdzisław Klonowski). W upartego porucznika MO wcielił się w niej zmarły przed rokiem Leonard Pietraszak.
więcej »Walka jak walka, jednak widzowie są nieco… zimnokrwiści.
więcej »Połowa lat 80. ubiegłego wieku była, co zastanawiające, nadzwyczaj dobrym okresem dla telewizyjnego Teatru Sensacji (choć nie zawsze spektakle poprzedzane były czołówką z „Kobrą”). Trzyczęściowa mafijna „Selekcja”, klasycznie brytyjski „Człowiek, który wiedział, jak to się robi” i wreszcie francuski dreszczowiec według powieści Pierre’a Boileau i Thomasa Narcejaca „Okno na morze” w reżyserii Jana Bratkowskiego – to niekwestionowane majstersztyki.
więcej »Zimny doping
— Jarosław Loretz
Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz
Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja
50 najlepszych filmów superbohaterskich
— Esensja
Najlepsze filmy, aktorzy, wydarzenia, DVD 2008 roku według dziennikarzy Stopklatki i Esensji
— Esensja
„Mroczny rycerz” filmem III kwartału 2008 w polskich kinach według Stopklatki i Esensji
— Esensja
Legenda Piekielnego Chłopca
— Przemysław Pieniążek
Do kina marsz: Wrzesień 2008
— Esensja
Piekielnie ładny film
— Jakub Gałka
Chłopiec z piekła rodem
— Paweł Sasko
Dobry i Niebrzydki: Czas zakładać czerwone slipy na niebieskie pończochy!
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski
Porażki i sukcesy A.D. 2004
— Esensja
Zanim nastał Hellboy
— Andrzej Goryl
Dobry diabeł w krainie potępionych
— Andrzej Goryl
Przed „Hellboyem”
— Marcin Knyszyński
Więcej Hellboya!
— Andrzej Goryl
Pięć minut
— Marcin Knyszyński
Wielka miłość
— Paweł Ciołkiewicz
Spiesz się szybko. Jak najszybciej!
— Sebastian Chosiński
Trudno uwolnić się od zła
— Joanna Kapica-Curzytek
Esensja ogląda: Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Głęboka czerwień
— Jarosław Robak
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych filmów wojennych XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych westernów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja