Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Pat Holden
‹When the Lights Went Out›

EKSTRAKT:0%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWhen the Lights Went Out
ReżyseriaPat Holden
ZdjęciaJonathan Harvey
Scenariusz
ObsadaKate Ashfield, Nicky Bell, Alan Brent, Claire Catterson, Jacob Clarke, Hannah Clifford, Martin Compston, Morgan Connell, Matt Connor
MuzykaMarc Canham
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiWielka Brytania
Czas trwania86 min
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Espoo Ciné 2013: Wybaw nas od złego
[Pat Holden „When the Lights Went Out” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Posiadanie w domu ducha nie jest łatwe. Co jednak zrobić, gdy niechcianych współlokatorów jest dwóch i do tego szczerze się nienawidzą? „When The Lights Went Out” oparty jest na prawdziwej historii najsłynniejszego w historii Wielkiej Brytanii przypadku opętania, który miał miejsce w Yorkshire w latach 70-tych.

Marta Bałaga

Espoo Ciné 2013: Wybaw nas od złego
[Pat Holden „When the Lights Went Out” - recenzja]

Posiadanie w domu ducha nie jest łatwe. Co jednak zrobić, gdy niechcianych współlokatorów jest dwóch i do tego szczerze się nienawidzą? „When The Lights Went Out” oparty jest na prawdziwej historii najsłynniejszego w historii Wielkiej Brytanii przypadku opętania, który miał miejsce w Yorkshire w latach 70-tych.

Pat Holden
‹When the Lights Went Out›

EKSTRAKT:0%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWhen the Lights Went Out
ReżyseriaPat Holden
ZdjęciaJonathan Harvey
Scenariusz
ObsadaKate Ashfield, Nicky Bell, Alan Brent, Claire Catterson, Jacob Clarke, Hannah Clifford, Martin Compston, Morgan Connell, Matt Connor
MuzykaMarc Canham
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiWielka Brytania
Czas trwania86 min
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Dzięki festiwalom filmowym zaczyna się doceniać małe, proste przyjemności. Na przykład to, że film trwa tylko 86 minut.
Festiwal Espoo Cine’ od lat słynie z sekcji poświęconej horrorom i fantastyce, prezentowane w niej filmy zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem. Tym niemniej przyczyna, dla której postanowiono wybrać „When The Lights Went Out” jest dla mnie zupełnie niezrozumiała, obecność w filmie ducha jakoś nie wydaje się wystarczającym powodem. Horror w reżyserii Pata Holdena nie należy może do najgorszych filmów wszechczasów, ale jego miejsce jest na ekranie telewizora.
Mamy tu do czynienia z kolejną opowieścią w stylu „Amityville Horror”. Rodzina wprowadza się do nowego domu i po jakimś czasie odkrywa, że nie mieszka w nim sama. Co więcej, ich obecność nie jest mile widziana. Gdy przechodzi pierwszy szok mała Sally (zjawiskowa i bardzo naturalna Tasha Connor) zaprzyjaźnia się z duchem zamordowanej dziewczynki, prowadzą rozmowy, zwierzają się sobie. Niestety, nie jest to jedyna nadprzyrodzona istota czająca się w domu, a sama Sally może znajdować się w niebezpieczeństwie.
Podczas oglądania „When The Lights Went Out” można bawić się w odhaczanie elementów, które zawsze napotka się w tego typie filmach: trzaskające znienacka drzwi? Są. Para unosząca się z ust bohaterów sygnalizująca bliskość ducha? Jest. Medium, dla którego okazuje się on zbyt potężny? Jest. Znaleziona w bibliotece książka z informacją o tragicznych wydarzeniach z przeszłości? Oczywiście, że jest. Brakuje tylko skaczącego znienacka kota, ale za to dostajemy niezbyt sympatyczne pszczoły.
Jedynym elementem, który ratuje film przed popadnięciem w zupełną przeciętność jest pojawiający się na drugim planie skapany w ciepłym, złotawym świetle świat Yorkshire.
To środowisko, w którym nie ma bohaterów a ludzi cechuje małostkowość, pazerność i niechęć do nadstawiania karku. Ojciec rodziny, którego nie stać na wymarzoną przez żonę kuchnię w kolorze avocado, próbuje zarobić sprzedając historię tabloidom i organizując wycieczki po nawiedzonym domu. Ksiądz nie ma ochoty na żadne egzorcyzmy, zmieni zdanie dopiero wtedy, gdy zaszantażuje się go zdjęciami ukazującymi go w niedwuznacznej sytuacji z gospodynią. Dla matki wymarzony dom okazuje się ważniejszy niż terroryzujące w najlepsze rodzinę duchy, większym przerażeniem napawa ją perspektywa przeprowadzki do gorszej dzielnicy.
Po sposobie ukazania tych postaci widać, że Holden ma komediowe wyczucie. W jednej z zabawniejszych scen filmu zrezygnowana rodzina zastanawia się głośno, czy może duch „wreszcie sobie poszedł”. Jak na zawołanie, będący najwyraźniej w swawolnym nastroju niewidzialny domownik wysypuje kawę.
Niestety, takich momentów nie ma tu wielu. Film co jakiś czas przypomina sobie, że nie jest komedią i że wypadałoby przecież kogoś postraszyć. Sceny te porażają jednak wyłącznie schematyzmem i, jak w dokręconym chyba na ostatnią chwilę zakończeniu, fatalnymi efektami specjalnymi. Tym razem duchy z Yorkshire nie miały ochoty zdobyć się na odrobinę oryginalności.
koniec
29 sierpnia 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Hagiografia „biznesmena”
Sebastian Chosiński

2 VI 2024

To wydaje się wręcz nieprawdopodobne. Powiązany z uznawanym za sektę moskiewskim Instytutem Norbekowa tadżycki „biznesmen” Saidmurod Dawłatow postanowił, że powinien zostać nakręcony na jego temat film, w którym on sam zaistnieje jako współczesny „święty biznesu”. Wynajął ekipę (w tym reżysera Muhiddina Muzaffara), zapłacił aktorom (w tym Azizowi Bejszenalijewowi) – i tak narodził się biograficzny „Jeden na milion”.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Co ta wojna z nami zrobiła!
Sebastian Chosiński

29 V 2024

Weterani wojny afgańskiej, choć oficjalnie otaczani szacunkiem władz, tak naprawdę pozostawiani byli sami sobie. Niechciani bohaterowie nikomu tak naprawdę niepotrzebnego konfliktu. Wielu z nich schodziło na złą drogę; inni, bsliscy upadku psychicznego, starali się mimo wszystko ratować honor żołnierza. O takich ludziach opowiada Jurij Sabitow w uzbeckim dramacie kryminalnym „Spaleni słońcem Kandaharu”.

więcej »

East Side Story: Na końcu czai się Śmierć
Sebastian Chosiński

26 V 2024

O mocy „Siły charakteru” Raszyda Malikowa decydują dwie kreacje cenionych uzbeckich aktorów – Karima Mirchadijewa oraz Sejdułły Mołdachanowa. Ten pierwszy wciela się w weterana wojny afgańskiej, który dowiadując się o nadchodzącej śmierci, postanawia zakończyć sprawy od lat nie dające mu spokoju. Ten drugi, przyjaciel z armii, jest jego największym wyrzutem sumienia.

więcej »

Polecamy

Zimny doping

Z filmu wyjęte:

Zimny doping
— Jarosław Loretz

Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.