Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Jason Moore
‹Wystrzałowe wesele›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWystrzałowe wesele
Tytuł oryginalnyShotgun Wedding
Dystrybutor Monolith
Data premiery5 stycznia 2023
ReżyseriaJason Moore
ZdjęciaPeter Deming
Scenariusz
ObsadaJennifer Lopez, Josh Duhamel, Lenny Kravitz, Jennifer Coolidge, Sonia Braga, Cheech Marin, Steve Coulter, D'Arcy Carden
MuzykaPinar Toprak
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania100 min
Gatunekakcja, komedia, romans
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Para młoda i piraci
[Jason Moore „Wystrzałowe wesele” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Wystrzałowe wesele” już samym plakatem, na którym dumnie paraduje Jennifer Lopez w zniszczonej sukni ślubnej, w glanach i z giwerą w ręce, jasno mówi jakim filmem jest.

Konrad Wągrowski

Para młoda i piraci
[Jason Moore „Wystrzałowe wesele” - recenzja]

„Wystrzałowe wesele” już samym plakatem, na którym dumnie paraduje Jennifer Lopez w zniszczonej sukni ślubnej, w glanach i z giwerą w ręce, jasno mówi jakim filmem jest.

Jason Moore
‹Wystrzałowe wesele›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWystrzałowe wesele
Tytuł oryginalnyShotgun Wedding
Dystrybutor Monolith
Data premiery5 stycznia 2023
ReżyseriaJason Moore
ZdjęciaPeter Deming
Scenariusz
ObsadaJennifer Lopez, Josh Duhamel, Lenny Kravitz, Jennifer Coolidge, Sonia Braga, Cheech Marin, Steve Coulter, D'Arcy Carden
MuzykaPinar Toprak
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania100 min
Gatunekakcja, komedia, romans
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Para młoda w średnim wieku (Jennifer Lopez i Josh Duhamel) szykuje się do ślubu, który ma odbyć się na prywatnej filipińskiej wyspie. Nie jest lekko, rodzice młodej są rozwiedzeni i nie darzą się sympatią (zwłaszcza, że ojciec przyjechał na ślub z nową dziewczyną, instruktorką jogi), matka pana młodego (Jennifer Coolidge) jest zaborcza, teściowie więc niespecjalnie się dogadują. Narzeczeni też zdają się być nieco zagubieni w tym, czego naprawdę chcą, a na domiar złego na wesele trafia były chłopak panny młodej (Lenny Kravitz), zaproszony przez jej ojca. Czy może być gorzej? Oczywiście, że tak, bo już wkrótce wyspa zostaje zaatakowana przez oddział piratów, którzy biorą gości weselnych za zakładników i domagają się okupu. Nie udaje im się jednak pochwycić pary młodej, która poszła na stronę by dokończyć swą sprzeczkę bez świadków – i to oczywiście owa para młoda będzie musiała stawić czoło piratom.
„Wystrzałowe wesele” jest nieskomplikowaną komedią sensacyjno-romantyczną (która równie dobrze mogłaby trafić prosto do VOD) i nie próbuje udawać, że jest czymś więcej. Oczywiście, jak bywa w amerykańskich filmach, otrzymujemy nieco rozważań na temat tego, czym jest związek, małżeństwo, miłość, ale są to tak oczywiste, wielokrotnie wykorzystywane teksty, że nawet niespecjalnie zwracamy na nie uwagę. Chodzi o to, aby ograć sprawdzone schematy – nie do końca dopasowana para dociera się w boju, szczęście sprzyja zdeterminowanym amatorom, a panna młoda w zniszczonej sukni, wysokich butach (zdjętych z nóg poległej rywalki) i z tytułowym shotgunem w ręku musi budzić pozytywne emocje. Będzie co prawda odrobina krwi, ale wszyscy piraci od początku ukryci są za maskami, co skutecznie pozbawia ich osobowości i pozwala nie traktować zbyt serio ich ekranowych śmierci.
O dziwo, w swoim gatunku film wypada zupełnie przyzwoicie, dostarczając widzom dokładnie tego, po co wybrali się do kina. Akcja jest wartka, nie ma zbyt wielu dłużyzn, bywa śmiesznie, plenery piękne (film co prawda kręcony był na Dominikanie, a nie w Azji, ale krajobrazy też niebrzydkie), dostaniemy też jeden czy dwa dosyć nieoczekiwane zwroty akcji. Aktorzy dobrani nieźle – Jennifer Lopez, o której ostatnio znów nieco głośniej, choć raczej z powodów towarzyskich niż aktorsko-piosenkarskich, mimo pięciu krzyżyków na karku, wygląda świetnie (i nie waha się tego podkreślać), słabiej znany Josh Duhamel (który był dopiero trzecim wyborem do głównej roli męskiej po Ryanie Reynoldsie i Armie Hammerze), zupełnie przyzwoicie jej towarzyszy, w tle weterani Cheech Marin, Sonia Braga i Jennifer Coolidge, która wyraźnie odcina kupony od swej niespodziewanej popularności wywołanej rolą w „Białym Lotosie” i w sumie gra po raz kolejny dokładnie taką samą postać – na co chyba widzowie oczekują. A w tle jeszcze Lenny Kravitz rozpiętej koszuli, który chyba pozazdrościł córce kariery filmowej i pojawił się w roli wcale nie epizodycznej.
Oczywiście nie można powiedzieć, że nawet w swoim gatunku to jakieś wiekopomne dzieło – widać brak reżyserskiej biegłości, nie wszystkie żarty dobrze wypadają na ekranie, sceny nierzadko są niepotrzebnie przeciągnięte, bądź zupełnie zbędne, finałowy pomysł by jedna z bohaterek chwytała za karabin maszynowy wychodzi raczej odrobinę żenująco – ale jakoś jest to w miarę równoważone sympatycznym wizerunkiem głównych bohaterów. I naprawdę znam wiele gorszych sposobów na spędzenie wieczoru we dwoje niż seans tego filmu.
koniec
9 stycznia 2023

Komentarze

09 I 2023   19:57:41

Trzymam kciuki za pełną reaktywację działu filmowego

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Pięciokąt miłosny
Sebastian Chosiński

19 V 2024

Kiedy na ekrany trafiają melodramaty, najczęściej mamy do czynienia z historiami, które zajmują się miłosnymi trójkątami. Tymczasem w uzbeckim dramacie „Wybacz mi” jego scenarzystka i reżyserka Durdona Tulaganowa pokazała… pięciokąt miłosny. Składają się na niego dwie pary małżeńskie oraz samotna kobieta, która stara się owinąć sobie wokół palca młodych mężów.

więcej »

Co nam w kinie gra: Monster
Kamil Witek

17 V 2024

„Czy przeszczepiając człowiekowi mózg świni, będzie on jeszcze człowiekiem czy już świnią?” – zdanie wypowiedziane przez jednego z nastoletnich bohaterów „Monstera” spokojnie mogłoby posłużyć za oś scenariusza w filmie Davida Cronenberga.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
Sebastian Chosiński

15 V 2024

Przyznaję, że filmowymi ekranizacjami powieści Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” zająłem się nie „po bożemu”, bo od końca. Najpierw przedstawiłem pięcioodcinkowy miniserial z 1978 roku, a dopiero teraz zabieram się za nakręconą dwie dekady wcześniej dwuczęściową kinową epopeję autorstwa Rafaiła Perelsztejna.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.