Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 4. Rozstania i spotkania
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wprawdzie w napięciu obserwujemy końcowy etap gry toczącej się w dawnym więzieniu, ale nie da się ukryć, że jeszcze większe emocje towarzyszą krwawemu powrotowi Króla Pik.

Marcin Mroziuk

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 4. Rozstania i spotkania
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

Wprawdzie w napięciu obserwujemy końcowy etap gry toczącej się w dawnym więzieniu, ale nie da się ukryć, że jeszcze większe emocje towarzyszą krwawemu powrotowi Króla Pik.

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W rozgrywce, w której bierze udział Chishiya pozostaje przy życiu zaledwie pięć osób, dlatego można się spodziewać, że nadchodzi moment, w którym Walet Kier spróbuje zadać decydujący cios. Na pozór w najgorszej sytuacji znajduje się młodzieniec, który stracił w poprzedniej rundzie towarzysza. Oczywiste jest, że nikt nie będzie chciał mu zaufać, skoro pozostałe dwie pary do tej pory mogły na sobie polegać.
Zastanawiamy się więc, czy Chishiya zdoła wbić klin między dotychczasowych sojuszników albo chociaż skłonić kogoś z pozostałej czwórki do wyjawienia jego koloru. Przekonamy się jednak, że tym razem stoi przed nim niezwykle trudne zadanie i cały jego spryt nie wystarczy, by mógł zyskać stuprocentową pewność, jakiej odpowiedzi ma udzielić. W dodatku okazuje się, że inni gracze poza jawnymi sojuszami zawarli również ukryte przymierza, co ma kluczowe znaczenie dla ostatecznego wyniku tej rozgrywki. Szkoda tylko, że obserwowane tutaj wydarzenia nie przybliżają nas ani na krok do poznania wyjaśnień, jaki sens mają te całe krwawe igrzyska.
Z kolei kiedy obserwujemy Arisu, to trudno nam przesądzić, czy jest on bardziej przygnębiony z powodu wyrzutów sumienia wywołanych śmiercią Tatty, czy też ze względu na podejrzenie, że „obywatele” są byłymi graczami i nie ma żadnej drogi powrotu do normalnego świata. Z pewnością sytuacji nie poprawia też to, że Kuina oddziela się od pary przyjaciół, gdyż chce odnaleźć Chishiyę i Ann. W efekcie to na barkach Usagi pozostaje bowiem cały trud podniesienia na duchu Arisu. Mawia się, że „przez żołądek do serca” i tym razem to właśnie wizją zdobycia świeżego mięsa na smakowity posiłek dziewczynie udaje się przekonać głównego bohatera do wyrwania się z bezczynności.
Zdecydowanie więcej do myślenia dają zaś kolejne wydarzenia. Otóż Arisu i Usagi natrafiają przypadkowo na ciała zabitych członków niewielkiej społeczności. Jedną z ofiar jest mężczyzna, który nagrywał film dokumentujący jego ostatnie przeżycia. Niedługo później możemy razem z parą bohaterów obejrzeć jego dzieło, dzięki czemu poznajemy nowe – choć zarazem trudne do zweryfikowania – szczegóły dotyczące momentu, w którym zniknęła większość mieszkańców Tokio.
Jasne jest również, że sprawcą masakry jest Król Pik, na którego kolejne pojawienie się nie musimy zresztą długo czekać. Oczywiście trzymamy kciuki, aby Arisu i Usagi zdołali przed nim uciec, ale ich sytuacja nie wygląda dobrze. Nie ulega wprawdzie wątpliwości, że każde z nich jest gotowe do podjęcia ryzyka dla ocalenia drugiego, ale akurat ten teren nie daje zbyt wielu możliwości szybkiego ukrycia się. Wszystko jednak się nagle zmienia, gdy do akcji wkraczają nowi gracze. Tożsamość jednego z nich może być zaś dla widzów naprawdę sporym zaskoczeniem.
koniec
3 lutego 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Pięciokąt miłosny
Sebastian Chosiński

19 V 2024

Kiedy na ekrany trafiają melodramaty, najczęściej mamy do czynienia z historiami, które zajmują się miłosnymi trójkątami. Tymczasem w uzbeckim dramacie „Wybacz mi” jego scenarzystka i reżyserka Durdona Tulaganowa pokazała… pięciokąt miłosny. Składają się na niego dwie pary małżeńskie oraz samotna kobieta, która stara się owinąć sobie wokół palca młodych mężów.

więcej »

Co nam w kinie gra: Monster
Kamil Witek

17 V 2024

„Czy przeszczepiając człowiekowi mózg świni, będzie on jeszcze człowiekiem czy już świnią?” – zdanie wypowiedziane przez jednego z nastoletnich bohaterów „Monstera” spokojnie mogłoby posłużyć za oś scenariusza w filmie Davida Cronenberga.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
Sebastian Chosiński

15 V 2024

Przyznaję, że filmowymi ekranizacjami powieści Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” zająłem się nie „po bożemu”, bo od końca. Najpierw przedstawiłem pięcioodcinkowy miniserial z 1978 roku, a dopiero teraz zabieram się za nakręconą dwie dekady wcześniej dwuczęściową kinową epopeję autorstwa Rafaiła Perelsztejna.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Orient Express: (2) Krew na szkolnym mundurku
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.