Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 8. Herbatka u królowej
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W porównaniu z dotychczasowymi zmaganiami finałowa rozgrywka na pierwszy rzut oka wydaje się wręcz banalnie prosta. Dopiero w miarę rozwoju wydarzeń przekonamy się, jakiemu naprawdę wyzwaniu muszą stawić czoła Arisu i Usagi. Co istotne, na widzów czeka tutaj jeszcze kilka niespodzianek, a zakończenie też jest całkiem sensowne.

Marcin Mroziuk

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 8. Herbatka u królowej
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

W porównaniu z dotychczasowymi zmaganiami finałowa rozgrywka na pierwszy rzut oka wydaje się wręcz banalnie prosta. Dopiero w miarę rozwoju wydarzeń przekonamy się, jakiemu naprawdę wyzwaniu muszą stawić czoła Arisu i Usagi. Co istotne, na widzów czeka tutaj jeszcze kilka niespodzianek, a zakończenie też jest całkiem sensowne.

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Jak można się było spodziewać, bohaterowie mają zagrać z Królową Kier w krokieta. W Japonii – podobnie jak w Polsce – zasady tej gry są mało komu znane, dlatego nie jest żadnym zaskoczeniem, że Mira musi je wyjaśnić zawodnikom. Intrygujące jest natomiast to, że te reguły w sumie nie mają aż tak wielkiego znaczenia, skoro zadaniem graczy jest ukończenie trzech rund. Nie liczy się przy tym, kto w nich wygra, a jedynie dotrwanie do końca rozgrywki bez zrezygnowania z jej kontynuowania!
Nie da się ukryć, że w efekcie niespecjalnie zwracamy uwagę na to, jak Arisu i Mira uderzają kulę młotkami, chociaż uczucie niepokoju pojawia się, kiedy Królowa Kier najwyraźniej próbuje przedłużyć trwanie drugiej rundy, a tymczasem Usagi coraz mocniej odczuwa skutki urazów doznanych w czasie starcia z Królem Pik.
Z kolei kiedy wreszcie udaje się ukończyć drugą partię, Mira oznajmia, że nadeszła pora na herbatę! Oczywiście trudno, żeby para głównych bohaterów w spokoju delektowała się napojem, kiedy są o krok od ukończenia ostatniej gry. Mimo to Arisu daje wciągnąć się w rozmowę, gdyż liczy, że pozna wreszcie odpowiedzi na pytania dotyczące świata, w którym znaleźli się wbrew swej woli.
Szkopuł w tym, że ani bohaterowie, ani widzowie nie są w stanie zweryfikować prawdziwości stwierdzeń Królowej Kier. To prawda, że pierwsze dwie przedstawione przez nią wersje brzmią dość fantastycznie, ale przecież ten świat też jest daleki od normalności… Zdecydowanie realistyczniej wygląda kolejne wyjaśnienie Królowej Kier, wedle którego to wszystko, co oglądaliśmy, jest jedynie wytworem wyobraźni Arisu.
Niespodziewanie przenosimy się wraz z Arisu do szpitala psychiatrycznego, gdzie pacjentką jest też Usagi, a ich lekarką jest nie tylko inny tylko Mira! Długo nie możemy być pewni, czy to tylko kolejna sztuczka, która ma zapewnić ostateczny tryumf Królowej Kier, czy jednak taka właśnie jest prawda. Nie mamy natomiast wątpliwości, że jedynie silna więź łącząca parę głównych bohaterów może pozwolić im wyjść cało z tego starcia. Momentami pojawia się tutaj wprawdzie trochę zbyt melodramatycznych chwytów, ale mimo to w napięciu obserwujemy rozwój wydarzeń.
Warto dodać, że na koniec pozostali przy życiu gracze będą musieli dokonać jeszcze jednego wyboru – chociaż nie będą w stanie w pełni przewidzieć jego konsekwencji. Co istotne, w efekcie nie tylko dowiadujemy się, gdzie trafiają osoby, które odrzucają stałe obywatelstwo świata gier, ale również poznajemy prawdę o wydarzeniach, które nastąpiły po pojawieniu się tajemniczych fajerwerków nad Tokio. Z zainteresowaniem możemy obserwować zachowanie dobrze nam znanych postaci, które znajdują się w zupełnie innych warunkach niż dotychczas, a także możemy snuć przypuszczenia co do ich dalszych losów.
Trzeba przyznać, że fabuła „Alice in Borderland” jest rzeczywiście dobrze skonstruowana, a drugi sezon ma podobny poziom do pierwszego, a niewątpliwym plusem jest pomysłowy finał. Co do poziomu realizacji też nie można mieć zastrzeżeń, a podkreślić należy też dobrą grę aktorską. Chodzi tutaj nie tylko o odtwórców głównych ról (Kento Yamazaki jako Arisu i Tao Tsuchiya jako Usagi), czy takich wyróżniających się już w poprzednim sezonie aktorów jak Nijirō Murakami (serialowy Chishiya) albo Aya Asahina (Kuina), bo rewelacyjna jest też choćby Riisa Naka, dzięki której Mira wywiera tak piorunujące wrażenie nie tylko w trakcie najważniejszej rozgrywki. Ostatnie ujęcie każe zaś nam postawić pytanie – czy to na pewno jest już koniec tej historii?
koniec
27 lutego 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Pięciokąt miłosny
Sebastian Chosiński

19 V 2024

Kiedy na ekrany trafiają melodramaty, najczęściej mamy do czynienia z historiami, które zajmują się miłosnymi trójkątami. Tymczasem w uzbeckim dramacie „Wybacz mi” jego scenarzystka i reżyserka Durdona Tulaganowa pokazała… pięciokąt miłosny. Składają się na niego dwie pary małżeńskie oraz samotna kobieta, która stara się owinąć sobie wokół palca młodych mężów.

więcej »

Co nam w kinie gra: Monster
Kamil Witek

17 V 2024

„Czy przeszczepiając człowiekowi mózg świni, będzie on jeszcze człowiekiem czy już świnią?” – zdanie wypowiedziane przez jednego z nastoletnich bohaterów „Monstera” spokojnie mogłoby posłużyć za oś scenariusza w filmie Davida Cronenberga.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
Sebastian Chosiński

15 V 2024

Przyznaję, że filmowymi ekranizacjami powieści Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” zająłem się nie „po bożemu”, bo od końca. Najpierw przedstawiłem pięcioodcinkowy miniserial z 1978 roku, a dopiero teraz zabieram się za nakręconą dwie dekady wcześniej dwuczęściową kinową epopeję autorstwa Rafaiła Perelsztejna.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Orient Express: (2) Krew na szkolnym mundurku
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.