EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Jhator |
Wykonawca / Kompozytor | Zu |
Data wydania | 7 kwietnia 2017 |
Nośnik | CD |
Czas trwania | 42:05 |
Gatunek | elektronika, rock |
EAN | 884388160415 |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
W składzie |
Luca Tommaso Mai, Massimo Pupillo, Tomas Järmyr, Stefano Michelotti, Kristoffer Lo, Stefano Pilia, Michiyo Yagi, Lorenzo Stecconi, David Chalmin, Andreas Elvenes, Jessica Moss |
Utwory | |
CD1 | |
1) Jhator: A Sky Burial | 21:27 |
2) The Dawning Moon of the Mind | 20:38 |
Tu miejsce na labirynt…: Niebiański pogrzeb w świetle księżyca |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Jhator |
Wykonawca / Kompozytor | Zu |
Data wydania | 7 kwietnia 2017 |
Nośnik | CD |
Czas trwania | 42:05 |
Gatunek | elektronika, rock |
EAN | 884388160415 |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
W składzie |
Luca Tommaso Mai, Massimo Pupillo, Tomas Järmyr, Stefano Michelotti, Kristoffer Lo, Stefano Pilia, Michiyo Yagi, Lorenzo Stecconi, David Chalmin, Andreas Elvenes, Jessica Moss |
Utwory | |
CD1 | |
1) Jhator: A Sky Burial | 21:27 |
2) The Dawning Moon of the Mind | 20:38 |
Zważywszy na treść recenzji — ot, przejęzyczenie.
Inna rzecz, że że naście lat temu dwa razy byłem na koncercie Zu we Wrocławiu i z pewnością nie byli nieomal całkowicie nieznani (raz występowali jako support, przed The Mount Fuji Doomjazz Corporation, ale też nie wydawali się anonimowi: raczej nie byłem jedynym, który przyszedł ze względu na nich). Swoją drogą rzeczywiście praktycznie nieznana grupa Black Engine, czyli spora część Zu oraz Eraldi Bernocchi, pojawiła się u nas w 2010 r. w rankingu 50 najlepszych zagranicznych płyt dekady. Części propagowanych wówczas przeze mnie albumów nie jestem dziś zresztą w stanie słuchać; ale wrocławski koncert samego Bernocchiego wspominam czule :>
Po reinterpretacji dokonań twórczych Krzysztofa Komedy i Sun Ra panowie z EABS postanowili zmierzyć się z kolejną jazzową legendą – utworami zmarłego przed sześcioma laty trębacza Tomasza Stańki. Tym razem jednak wrocławski kwintet zdecydował się zmierzyć z konkretną płytą. Tak narodził się album „Reflections of Purple Sun”.
więcej »To najbardziej nietypowa płyta pochodzącej z Malmö Agusy. Nietypowa, ponieważ zawierająca muzykę skomponowaną do niezależnego filmu kryminalnego autorstwa Augustina Sjöberga, który jest znajomym lidera zespołu, gitarzysty Mikaela Ödesjö. I chociaż wypełnia ją ten sam co zawsze progresywny folk, musicie przygotować się na jedną, ale za to zasadniczą zmianę – utwory są znacznie krótsze, niż bywało dotąd.
więcej »Będący wirtuozem kory Dawda Jobarteh przybył do Europy z Gambii. Duńczyk Stefan Pasborg to z kolei jazzman, którego fascynują rytmy afrykańskie. Mieszkając w Kopenhadze, prędzej czy później – musieli się spotkać. Po kilku latach od wydania albumu „Duo” odnowili współpracę, by pograć razem „na żywo”. Efektem tego stał się najnowszy krążek tego niezwykłego jazzowo-folkowo-rockowego duetu – „Live in Turku”.
więcej »Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku
— Wojciech Gołąbowski
Ryan Paris – słodkie życie
— Wojciech Gołąbowski
Gazebo – lubię Szopena
— Wojciech Gołąbowski
Crowded House – hejnał hejnałem, ale pogodę zabierz ze sobą
— Wojciech Gołąbowski
Pepsi & Shirlie – ból serca
— Wojciech Gołąbowski
Chesney Hawkes – jeden jedyny
— Wojciech Gołąbowski
Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
— Wojciech Gołąbowski
Howard Jones – czym właściwie jest miłość?
— Wojciech Gołąbowski
The La’s – ona znowu idzie
— Wojciech Gołąbowski
T’Pau – marzenia jak porcelana w dłoniach
— Wojciech Gołąbowski
W cieniu Purpurowego Słońca
— Sebastian Chosiński
Mroczne zaułki Malmö
— Sebastian Chosiński
Wpływ tykwy na rozwój światowej muzyki
— Sebastian Chosiński
Od smutku do radości
— Sebastian Chosiński
Ente wcielenie Magmy
— Sebastian Chosiński
Oniryczne żałobne misterium
— Sebastian Chosiński
Mityczna rzeka w jaskini lwa
— Sebastian Chosiński
W poszukiwaniu zapomnianej przyszłości
— Sebastian Chosiński
Muzyczny seans spirytystyczny
— Sebastian Chosiński
Ciało, umysł i duch
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Jak to jest płynąć „trzecim nurtem”…
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Mechanizm „afery skórzanej”
— Sebastian Chosiński
Kto nie ryzykuje, ten… w spokoju nie żyje
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Bawełna czeka na wodę
— Sebastian Chosiński
„Kobra” i inne zbrodnie: Wehrmacht kontra SS
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Od krautu do minimalistycznego ambientu
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Ciemne chmury nad Anatewką
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Siła jazzowych orkiestr
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Nie bądź jak kura w Wołominie!
— Sebastian Chosiński
W starym domu nie straszy
— Sebastian Chosiński
Szanowny Panie recenzencie, zapewniam Pana, że ta niemal całkowicie nieznana nad Wisłą formacja Zu, o której Pan pisze, pochodzi z Włoch nie ze Szwecji.