Na kogo wypadnie, na tego bęc!W ostatnim tygodniu marca członkowie Akademii Origins Awards – chcecie czy nie, najważniejszego wyróżnienia w branży gier (RPG, karcianych, planszowych i bitewnych) – ogłosili kolejną listę nominowanych.
GłodnyNa kogo wypadnie, na tego bęc!W ostatnim tygodniu marca członkowie Akademii Origins Awards – chcecie czy nie, najważniejszego wyróżnienia w branży gier (RPG, karcianych, planszowych i bitewnych) – ogłosili kolejną listę nominowanych. Origins to ogromny konwent, który odbywa w lipcu każdego roku. Pierwszy Origins w 1975 roku zorganizowały Avalon Hill Game Company, Interest Group Baltimore i GAMA (Game Manufacturers Association). Od tej pory co roku nagrodą Origins honorowane są najlepsze i najciekawsze gry – w 25 kategoriach laury otrzymują tytuły wydane w poprzednim roku. Współpracując z producentami i dystrybutorami członkowie Akademii Origins Award tworzą listę tytułów, które mogą wziąć udział w rywalizacji. Ogłaszana jest ona do końca stycznia każdego roku. Następnie członkowie Akademii (pod przewodnictwem Charlesa Ryana znanego m.in. z Last Unicorn, niegdyś szefa linii Deadlands: Hell on Earth w Pinnacle Entertainement Group, Inc.) głosują w swoich kategoriach na poszczególne tytuły. Pierwszych pięć, które uzyskają w danej kategorii najwięcej głosów uzyskuje nominację. Nominowanych może być jednak czasem więcej niż pięć – dzieje się tak, gdy dwa czy np. trzy tytułu otrzymują równą liczbę głosów. Uwaga! Nominowanych może być też mniej niż pięć tytułów. Nominacji nie może otrzymać bowiem gra, która dostała mniej niż trzy głosy! Lista nominowanych musi być ogłoszona najpóźniej do 10 maja każdego roku. Nadchodzi czas głosowań. Każdy gracz świata może oddać swój głos na tytuł, który według niego zasługuje na wyróżnienie. Podobnie robią członkowie Akademii. Istnieją jednak pewne zastrzeżenia. Publiczność nie może np. głosować na nagrody w kategorii „projekty graficzny” – mogą to robić tylko członkowie Akademii. Druga sprawa to „waga” głosów. Te oddane przez członków Akademii mają „moc” trzy razy większą, niż publiczności. Zwycięża oczywiście produkt, który otrzyma najwięcej głosów w swojej kategorii. Uwaga! Jeśli różnica między głosami otrzymanymi przez pierwsze dwa czy trzy tytuły jest niewielka, Akademia może przyznać więcej niż jedną nagrodę. Origins Awards są wręczane w lipcu na dorocznym konwencie. Do momentu ich wręczenia, przewodniczący jury, musi nieźle się nagimnastykować, by nie wyjawić zwycięzców… Z Origins Awards łączy się jeszcze jedna sprawa – The Adventure Gaming Hall of Fame, czyli taki branżowy Olimp. Co roku przy okazji nagród, wybierana jest grupa osób, które kwalifikują się do wstępu do Hall of Fame. Są to osoby, które w niekwestionowany sposób przyczyniły się do rozwoju branży (należą do nich m.in. Gary Gygax czy Dave Arneson). W trakcie głosowania nagród, członkowie Akademii mogą też przyznawać głosy osobom wskazanym, jako zasługujące na Hall of Fame. Jeśli któraś z nich otrzyma przynajmniej 65 procent głosów członków Akademii dostaje się do Hall of Fame. Ponadto mogą trafić tam też konkretne gry (stało się tak w przypadku np. „Empire”, „Dungeons&Dragons” czy „Call of Cthulhu”). Aby tak się stało, dany tytuł musi otrzymać przynajmniej 4 Origins Award. Dość teorii. Oto tytuły nominowane do Origins Award 2000:
|
Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Atomowy odlot
— Głodny
RPG Original Soundtrack
— Głodny
Zachwyt i dyskwalifikacja
— Głodny
Sztuka dla sztuki albo ćwiczenia z wyobraźni
— Głodny
Jazda po bandzie
— Głodny
Dziwne pismo
— Głodny
Można przegrać, byle fajnie było
— Głodny