Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Shigeru Miyamoto
‹Super Mario 64 DS›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSuper Mario 64 DS
Tytuł oryginalnySuper Mario 64 DS
Data produkcji11 marca 2005
Autor
Producent Nintendo
Wydawca Nintendo
Dystrybutor Lukas Toys
Cena179
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Powrót legendy
[Shigeru Miyamoto „Super Mario 64 DS” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Oryginalny „Super Mario 64” był pierwszą w pełni trójwymiarową platformówką na konsole, a do tego naprawdę genialnie pomyślaną pozycją. Wraz ze startem kieszonsolki DS, Nintendo postanowiło wskrzesić jedną z najlepszych produkcji w swoim dorobku.

Krzysztof ‘Kaxi’ Janicki

Powrót legendy
[Shigeru Miyamoto „Super Mario 64 DS” - recenzja]

Oryginalny „Super Mario 64” był pierwszą w pełni trójwymiarową platformówką na konsole, a do tego naprawdę genialnie pomyślaną pozycją. Wraz ze startem kieszonsolki DS, Nintendo postanowiło wskrzesić jedną z najlepszych produkcji w swoim dorobku.

Shigeru Miyamoto
‹Super Mario 64 DS›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSuper Mario 64 DS
Tytuł oryginalnySuper Mario 64 DS
Data produkcji11 marca 2005
Autor
Producent Nintendo
Wydawca Nintendo
Dystrybutor Lukas Toys
Cena179
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Mogłoby się wydawać, że przez dziesięć lat system gry bardzo się postarzał i nie ma szans w konfrontacji z nowszymi tytułami. Nic bardziej mylnego. Nawet dziś „Super Mario 64” zaskakuje mnogością pomysłów, jakie udało się zmieścić pod szyldem “platformówka”. Na każdej planszy do zdobycia jest osiem gwiazdek (najważniejsze trofea w grze) i choć zdarzają się czasem bliźniaczo podobne zadania, praktycznie nie ma miejsca na uczucie deja vu. Naturalnie, jak w niemal wszystkich pozycjach tego gatunku, zbieractwo pełni bardzo ważną rolę, ale nie jest jedynym elementem zabawy.
Na szczęście Nintendo nie każe graczom płacić jeszcze raz za dokładnie ten sam produkt. Zmiany poszły daleko, a takimi dodatkami, jakie znalazły się tutaj, chciałby poszczycić się każdy remake. Przede wszystkim do trybu dla jednego gracza dorzucono trzydzieści gwiazdek więcej (w sumie sto pięćdziesiąt), a także oddano pod kontrolę czterech bohaterów w miejsce oryginalnego jednego, co dość znacznie modyfikuje zabawę. Do tego doszedł zestaw ponad trzydziestu mini-gier, które korzystają z głównego dobra konsoli, czyli ekranu czułego na dotyk. Nie sposób nie wspomnieć, że gierki są szalenie wciągające i można przy nich spędzić wiele godzin, zupełnie zapominając o głównej przygodzie. Na deser zostaje opcja gry wieloosobowej, która może nie jest szczególnie obszerna, ale wymaga tylko jednego egzemplarza gry. Choć szczerze mówiąc, o wiele chętniej widziałbym multiplayera w przypadku wspomnianych mini-gierek.
„Super Mario 64 DS” nie zaskakuje już jak kiedyś, ale wciąż jest niezwykle obszerną i przyjemną grą. Jedyny krok w tył względem pierwowzoru to sterowanie – niestety NDS nie został wyposażony w gałkę analogową, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. Dla osób, które nigdy nie grały w oryginał to pozycja obowiązkowa, pozostali muszą odpowiedzieć sobie na pytanie, jak bardzo stęsknili się za przygodami hydraulika.
Konsole:
  • Nintendo DS
Plusy:
  • długość zabawy
  • bardzo liczne i ciekawe bonusy
  • odświeżona oprawa
Minusy:
  • brak analoga
  • powtórka z rozrywki (dla niektórych)
koniec
28 czerwca 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Lisie zakusy producentów
— Krzysztof "Kaxi" Janicki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.