Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Elliott Hendriks
‹Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDziedzictwo: Testament Diuka de Crecy
Data produkcjilistopad 2013
Autor
Producent IELLO
Wydawca Portal Games
Info1 - 4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
[Elliott Hendriks „Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
[Elliott Hendriks „Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” - recenzja]

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

Elliott Hendriks
‹Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDziedzictwo: Testament Diuka de Crecy
Data produkcjilistopad 2013
Autor
Producent IELLO
Wydawca Portal Games
Info1 - 4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Rozgrywka rozpoczyna się dość niewinnie: wybieramy głowę swojego rodu i przystępujemy do działania, którego celem będzie zdobycie jak największej liczby punktów prestiżu. Gra korzysta z typowej mechaniki worker placement, gdzie na wspólnej dla wszystkich graczy planszy przyjdzie nam wybierać rozmaite akcje. Do najważniejszych należy aranżowanie małżeństw oraz rodzenie dzieci. To jednak nie wszystko: musimy także dbać o posiadanie odpowiedniej liczby znajomych (reprezentowanych przez karty na ręce) i zdobywanie dochodów, nie zapominając przy tym o różnych możliwościach podnoszenia naszego prestiżu.
Głównym elementem gry jest budowa drzewa genealogicznego naszej rodziny: poczynając od znajdującej się na samym szczycie głowy rodu (płci męskiej lub żeńskiej), przez kolejne pokolenia potomków i ich małżonków. Zasada jest prosta: każde zawarte małżeństwo skutkuje nowym dzieckiem, które później można również wyswatać… i tak aż do czwartego, ostatniego pokolenia. W trakcie gry z dostępnych kart znajomych będziemy starali się znaleźć jak najlepsze partie, które wzbogacą (nie tylko finansowo) nasz ród. Wysoko postawieni arystokraci mogą przynosić wiele korzyści, ale będą oczekiwali też odpowiedniego posagu (lub też – co dotyczy oczywiście kobiet – ów posag będą wnosić). Z kolei ludzie z gminu (kwiaciarka, stajenny czy kupiec) zbyt wiele prestiżu nie przyniosą, ale można ich pozyskać o wiele niższym kosztem.
Nie należy zapominać o tym, że cała gra osadzona jest w realiach Francji XVIII wieku, czyli w okresie największej świetności, a jednocześnie powolnego upadku arystokracji. I ten element jest również widoczny: możemy dbać o dochody naszej rodziny, ale z pewnością nie przysporzy nam to zbyt wiele prestiżu. Jeśli jednak zdecydujemy się budować głównie prestiż, braki finansowe mogą bardzo szybko zmusić nas do zaciągania wysoko oprocentowanych pożyczek.
Ostrożne balansowanie między tym, co prestiżowe, a tym, co praktyczne, będzie towarzyszyło nam przez całą rozgrywkę. W połączeniu z indywidualnymi celami oraz dużą liczbą akcji do podjęcia „Dziedzictwo” zapewnia dobrą zabawę na wiele różnorodnych partii.
koniec
6 kwietnia 2024

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: See you Space Cowboy
Miłosz Cybowski

18 V 2024

Nie jest to może najlepsze wprowadzenie do systemu, ale z pewnością trafi do graczy, którzy nie boją zmierzyć się ze złożoną mechaniką wspierającą rozgrywkę w stylu znanym z anime. „Cowboy Bebop” to przecież klasa sama w sobie i, sądząc po tym zestawie startowym, gra fabularna prezentuje się o wiele lepiej niż serialowa adaptacja Netflixa.

więcej »

Niech się mury pną… na boki
Wojciech Gołąbowski

11 V 2024

Dobrze dobrana historyjka fantasy stojąca za planszówką „Zamki Caladale” (oraz ładne grafiki na kafelkach) przydaje grze dużo sympatyczności. Gdyby tylko podsumowywanie punktów nie było tak żmudne…

więcej »

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Nie tylko dla ornitologów
— Miłosz Cybowski

Pod ciepłą kołderką
— Miłosz Cybowski

Turpizm w RPG
— Miłosz Cybowski

Niełatwe wybory religijne
— Miłosz Cybowski

Tomek na tropach yeti
— Miłosz Cybowski

2‑letni detektyw
— Agnieszka Jackowska

W poszukiwaniu wolności
— Miłosz Cybowski

Długie macki, zgrabne pośladki
— Miłosz Cybowski

Celowe bieganie w kółko
— Miłosz Cybowski

Technika walki gazrurką
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.