Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Lester Smith
‹Skinners›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSkinners
Data produkcji1999
Autor
Wydawca Pinnacle
CyklDeadlands, Dime Novels
ISBN-101-889546-48-8
Info64s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Erpegi ze starej szafy: Zaleźć komuś za skórę
[Lester Smith „Skinners” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Skinners” to najbardziej krwawa przygoda groszowa z całej serii. Tym razem Ronan Lunch wyprawia się statkiem parowym w górę Missisipi i jak zwykle ma pełne ręce roboty.

Miłosz Cybowski

Erpegi ze starej szafy: Zaleźć komuś za skórę
[Lester Smith „Skinners” - recenzja]

„Skinners” to najbardziej krwawa przygoda groszowa z całej serii. Tym razem Ronan Lunch wyprawia się statkiem parowym w górę Missisipi i jak zwykle ma pełne ręce roboty.

Lester Smith
‹Skinners›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSkinners
Data produkcji1999
Autor
Wydawca Pinnacle
CyklDeadlands, Dime Novels
ISBN-101-889546-48-8
Info64s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zaczyna się jak zwykle nieźle, ale niestety, Lester Smith zupełnie niepotrzebnie postanowił w swoim opowiadaniu dorzucić kilka fragmentów z punktu widzenia „tych złych”, przez co cała tajemnica sporo traci. Owszem, podobne rozwiązanie zastosowano wcześniej w „Dniu niepodległości”, ale tam przedstawiało się to odrobinę lepiej. Nie oznacza to oczywiście, że brakuje w „Skinners” zaskoczeń, szczególnie że póki nie przejdziemy do przygody, nie mamy możliwości dowiedzieć się wszystkiego. Bardzo dobrze przedstawione zostały portrety poszczególnych postaci, z których każda mogła okazać się mordercą – oczywiście gdyby nie wspomniane wyżej wtrącenia, które psują nieco cały detektywistyczny charakter opowiadania. Zabrakło też przekonującego wytłumaczenia, dlaczego ci źli zachowują się akurat w taki sposób, aczkolwiek zakończenie całkiem sporo rekompensuje.
Jeśli o przygodę chodzi, zaprezentowano ją całkiem nieźle: dostajemy krótkie opisy poszczególnych pasażerów statku oraz bardziej rozbudowane informacje na temat przeciwników bohaterów. Tylko że ponownie pojawia się ten sam problem, o którym pisałem wyżej – jeśli zależy im głównie na ucieczce na północ, to po co zwracają na siebie uwagę dodatkowymi, zupełnie niepotrzebnymi morderstwami? Wszystko dałoby się załatwić po prostu siedząc cicho. Kolejne ofiary wprowadzają dodatkowy zamęt i niezbędne wskazówki, kierujące bohaterów na właściwy ślad, ale bardzo trudno je w jakikolwiek logiczny sposób uzasadnić. Wydaje się, że Smith też nieszczególnie się starał, zbyt zaprzątnięty prowadzeniem fabuły w tym konkretnym kierunku, jaki chciał jej nadać. Oczywiście przygoda groszowa pozbawiona tych elementów byłaby niepełna, ale czyż o wiele ciekawiej nie byłoby, gdyby bohaterom nie udało się odkryć sprawców całego zamieszania? Samo w sobie mogłoby to stanowić ciekawy punkt wyjścia dla kampanii, co zresztą autor dość nieśmiało sugeruje.
Podobnie jak z „Forbidden God”, „Skinners” przy odrobinie pracy mogłoby posłużyć jako ciekawa przygoda, a nawet zalążek serii przygód, ale jako zamknięta całość zdecydowanie odstaje od pierwszych odsłon tej serii.
koniec
8 października 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.