Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić

W świecie pdf-ów: Klasyka wiecznie żywa
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Noc krwi” to jedna z klasycznych przygód osadzonych w świecie Warhammera. Polscy fani mogą ją pamiętać z „Potępieńca” – dodatku do pierwszej edycji systemu. Teraz jest dostępna jako darmowy scenariusz do edycji czwartej. A jeśli szukamy inspiracji, warto też sięgnąć po „Przygody w Reiklandzie”

Miłosz Cybowski

W świecie pdf-ów: Klasyka wiecznie żywa
[ - recenzja]

„Noc krwi” to jedna z klasycznych przygód osadzonych w świecie Warhammera. Polscy fani mogą ją pamiętać z „Potępieńca” – dodatku do pierwszej edycji systemu. Teraz jest dostępna jako darmowy scenariusz do edycji czwartej. A jeśli szukamy inspiracji, warto też sięgnąć po „Przygody w Reiklandzie”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
W przeciwieństwie do recenzowanego niedawno „Gdyby wzrok mógł zabijać”, „Noc krwi” jest o wiele prostszą przygodą. Tak właściwie to po prostu historia o tym, jak bohaterowie przybywają w środku burzowej nocy do pewnego zajazdu, by odkryć tajemnicę, jaka się w nim kryje. Widać w tym dość staromodne podejście do scenariuszy, wliczając w to niemalże przymus (burza, grasujący w okolicy mutanci) zatrzymania się w tym konkretnym miejscu i przeczekania nocy.
Z drugiej strony – w przeciwieństwie do wielu scenariuszy zawartych w „Przygodach w Ubersreiku” – nie mamy tutaj prowadzenia graczy za rękę. Fabuła jest nieskomplikowana i bohaterowie mogą całość przespać (jeżeli uznają to za stosowne) albo wyruszyć na poszukiwania i postarać się rozwiązać tajemnicę gospody. Jak na dzisiejsze standardy całość może wydawać się odrobinę zbyt prosta, ale jak na wprowadzenie w świat Warhammera „Noc krwi” nadaje się idealnie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
• • •
„Przygody w Reiklandzie” to dziesięć stron wypełnionych po brzegi pomysłami na, jak sama nazwa wskazuje, przygody rozgrywające się w opisanej w podręczniku podstawowym części Imperium. Jedne są lepsze, inne gorsze, ale znacząca większość prezentuje raczej średni poziom, nie zawsze przystający do mrocznego i ponurego klimatu Starego Świata. Potrzeba sporo wysiłku ze strony Mistrza Gry, by przekształcić którąkolwiek z nich w pełnoprawny scenariusz. Owszem, znajdziemy tutaj kilka inspirujących wątków, które można swobodnie wykorzystać w różnych przygodach lub jako ubarwienie naszych własnych pomysłów. Jak na darmowy dodatek nie powinniśmy narzekać.
koniec
10 grudnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Niezbędny zestaw startowy
— Miłosz Cybowski

Nadmiar szkodzi
— Miłosz Cybowski

Prowincjonalne niesnaski
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.