Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 marca 2023
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić

W świecie pdf-ów: Klasyka wiecznie żywa
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Noc krwi” to jedna z klasycznych przygód osadzonych w świecie Warhammera. Polscy fani mogą ją pamiętać z „Potępieńca” – dodatku do pierwszej edycji systemu. Teraz jest dostępna jako darmowy scenariusz do edycji czwartej. A jeśli szukamy inspiracji, warto też sięgnąć po „Przygody w Reiklandzie”

Miłosz Cybowski

W świecie pdf-ów: Klasyka wiecznie żywa
[ - recenzja]

„Noc krwi” to jedna z klasycznych przygód osadzonych w świecie Warhammera. Polscy fani mogą ją pamiętać z „Potępieńca” – dodatku do pierwszej edycji systemu. Teraz jest dostępna jako darmowy scenariusz do edycji czwartej. A jeśli szukamy inspiracji, warto też sięgnąć po „Przygody w Reiklandzie”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
W przeciwieństwie do recenzowanego niedawno „Gdyby wzrok mógł zabijać”, „Noc krwi” jest o wiele prostszą przygodą. Tak właściwie to po prostu historia o tym, jak bohaterowie przybywają w środku burzowej nocy do pewnego zajazdu, by odkryć tajemnicę, jaka się w nim kryje. Widać w tym dość staromodne podejście do scenariuszy, wliczając w to niemalże przymus (burza, grasujący w okolicy mutanci) zatrzymania się w tym konkretnym miejscu i przeczekania nocy.
Z drugiej strony – w przeciwieństwie do wielu scenariuszy zawartych w „Przygodach w Ubersreiku” – nie mamy tutaj prowadzenia graczy za rękę. Fabuła jest nieskomplikowana i bohaterowie mogą całość przespać (jeżeli uznają to za stosowne) albo wyruszyć na poszukiwania i postarać się rozwiązać tajemnicę gospody. Jak na dzisiejsze standardy całość może wydawać się odrobinę zbyt prosta, ale jak na wprowadzenie w świat Warhammera „Noc krwi” nadaje się idealnie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
• • •
„Przygody w Reiklandzie” to dziesięć stron wypełnionych po brzegi pomysłami na, jak sama nazwa wskazuje, przygody rozgrywające się w opisanej w podręczniku podstawowym części Imperium. Jedne są lepsze, inne gorsze, ale znacząca większość prezentuje raczej średni poziom, nie zawsze przystający do mrocznego i ponurego klimatu Starego Świata. Potrzeba sporo wysiłku ze strony Mistrza Gry, by przekształcić którąkolwiek z nich w pełnoprawny scenariusz. Owszem, znajdziemy tutaj kilka inspirujących wątków, które można swobodnie wykorzystać w różnych przygodach lub jako ubarwienie naszych własnych pomysłów. Jak na darmowy dodatek nie powinniśmy narzekać.
koniec
10 grudnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: W poszukiwaniu wolności
Miłosz Cybowski

28 III 2023

Seria „Cartaventura” jest dość niepozorna, ale różne odsłony tej paragrafowej gry planszowo-karcianej potrafią dostarczyć sporo dobrej zabawy.

więcej »

Niezbędny zestaw startowy
Miłosz Cybowski

25 III 2023

Zawsze wydawało mi się, że startery do systemów RPG są przeznaczone dla tych, którzy nie są pewni, czy chcą się mierzyć z danym settingiem lub nie chcą od razu inwestować w podręczniki główne. Tak się jednak składa, że „Zestaw Startowy” do czwartej edycji Warhammera jest (ze względu na zamieszczone tam dodatki) niemalże niezbędny.

więcej »

W świecie pdf-ów: Słudzy Pana Rozkładu
Miłosz Cybowski

18 III 2023

„The Warband of Bayl of Many Eyes” to klimatyczny dodatek, z którego można zrobić całkiem dobry użytek. Ale z pewnością nie przyda się on wszystkim.

więcej »

Polecamy

Słudzy Pana Rozkładu

W świecie pdf-ów:

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski

Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski

W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski

Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski

Gabinet osobistości
— Miłosz Cybowski

Nieludzie Starego Świata
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski

Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski

W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski

Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski

Gabinet osobistości
— Miłosz Cybowski

Nieludzie Starego Świata
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Niezbędny zestaw startowy
— Miłosz Cybowski

Nadmiar szkodzi
— Miłosz Cybowski

Prowincjonalne niesnaski
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Krótko o grach: W poszukiwaniu wolności
— Miłosz Cybowski

Niezbędny zestaw startowy
— Miłosz Cybowski

Myślenie życzeniowe
— Miłosz Cybowski

Miniaturowy Wielki Kosmiczny Chomik w natarciu
— Miłosz Cybowski

Postęp musi trwać
— Miłosz Cybowski

W krainie Wojennego Młota: Luty 2023
— Miłosz Cybowski

Chaos, którego należało uniknąć
— Miłosz Cybowski

Nadmiar szkodzi
— Miłosz Cybowski

Czasy się zmieniają, lecz zasady nie
— Miłosz Cybowski

Moralność przyszłości
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.