Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri
‹Przygody w Ubersreiku›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzygody w Ubersreiku
Tytuł oryginalnyUbersreik Adventures
Data produkcjiluty 2021
Autor
Producent Cubicle 7 Entertainment Ltd
Wydawca Copernicus Corporation
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info128s., twarda oprawa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Prowincjonalne niesnaski
[Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri „Przygody w Ubersreiku” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Sześć scenariuszy zawartych w „Przygodach w Ubersreiku” to kwintesencja ponurego i mrocznego klimatu Warhammera. Elementem wspólnym dla wszystkich sześciu przygód jest miejsce akcji, czyli Księstwo Ubersreik.

Miłosz Cybowski

Prowincjonalne niesnaski
[Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri „Przygody w Ubersreiku” - recenzja]

Sześć scenariuszy zawartych w „Przygodach w Ubersreiku” to kwintesencja ponurego i mrocznego klimatu Warhammera. Elementem wspólnym dla wszystkich sześciu przygód jest miejsce akcji, czyli Księstwo Ubersreik.

Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri
‹Przygody w Ubersreiku›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzygody w Ubersreiku
Tytuł oryginalnyUbersreik Adventures
Data produkcjiluty 2021
Autor
Producent Cubicle 7 Entertainment Ltd
Wydawca Copernicus Corporation
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info128s., twarda oprawa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
O pierwszej z nich, „Gdyby wzrok mógł zabijać”, pisałem już w ramach recenzji darmowego PDF-a. To kawałek solidnej historii, w sam raz dla początkujących awanturników. Wersja zawarta w „Przygodach…” została wzbogacona o potencjalny ciąg dalszy oraz różne pomysły na powiązanie tego scenariusza z resztą umieszczonych w tym zbiorze.
Nieco inaczej jest z drugą zaprezentowaną przygodą. „Szaleńcy z Gotheim” wymaga od bohaterów nie tylko sporej dozy umiejętności społecznych (o ile oczywiście chcą uratować tych nielicznych mieszkańców Gotheim, którzy przetrwali tajemniczy atak), ale też planowania w ramach zmierzenia się z koszmarem, który nawiedził to miejsce. Finał nie jest tutaj aż tak jasno określony i działania graczy mogą mieć bardzo różny skutek dla samego Gotheim.
„Serce ze szkła” miało być chyba przygodą detektywistyczną z kultystami w tle, ale wypada bardzo kiepsko. Historia rozpoczyna się w Ubersreiku, gdzie celem bohaterów ma być odkrycie sprawców tajemniczego morderstwa. Jak się jednak okazuje, trzeba ich szukać poza miastem, podążając śladem nie porozrzucanych rozsądnie wskazówek, ale bardzo liniowych podpowiedzi (a niekiedy wręcz bezpośrednich ponagleń) napotykanych po drodze postaci. Pojedyncze elementy „Serca…” prezentują się całkiem nieźle, podobnie jak całe tło (którego bohaterom nie będzie dane odkryć), ale jako całość ta przygoda bardzo mocno rozczarowuje.
Dla odmiany „Jatka w Spittlefeld” stanowi prostą historię rozgrywającą się w slumsach Ubersreiku – zamknięci w pewnej kamienicy bohaterowie muszą odkryć źródło tajemniczej choroby zanim będzie za późno. Mamy tu kilka barwnych postaci, nieskomplikowaną fabułę podążającą z punktu A do punktu B i bardzo dużo możliwości, by całość rozbudować lub nadać temu wszystkiemu ciekawy ciąg dalszy.
Dwie ostatnie przygody z tego tomu – „Przynęta i zaklęcie” oraz „Winna strona” – pozostawiają bardzo wiele do życzenia jeśli chodzi o logikę przedstawionych wydarzeń. Nie znaczy to, że są historiami pozbawionymi dobrych momentów (dwójka początkujących inkwizytorów czy pościg po dachach), ale w wielu przypadkach po prostu trudno zaakceptować główne założenia autorów. W pierwszej z nich pałający zemstą na wszystkich magach inkwizytor przybywa do Ubersreiku aż z Altdorfu tylko po to, by podjąć próbę morderstwa miejscowej aptekarki. W drugiej bohaterowie zostają zatrudnieniu w samym Ubersreiku, by wyjaśnić zniknięcie powozu… kilka dni drogi od stolicy Imperium (czyli przeszło dwa tygodnie jazdy od miejsca zawiązania akcji). Cała ta intryga jest zresztą grubymi nićmi szyta i niezbyt trzymająca się kupy.
„Przygody w Ubersreiku” okazują się – jak na zbiór scenariuszy – średniakiem. Z pewnością znajdzie się tu kilka wartych uwagi pozycji, zaś niezależnie od ich jakości wszystkie zostały opisane na tyle dobrze, że bez przeszkód można po nie sięgnąć przy braku pomysłów. Poza wymienionymi wyżej mankamentami warto mieć na uwadze, że wiele z nich odnosi się do opisu tytułowego miasta, jaki został zawarty w „Zestawie Startowym”. Do plusów należy zaliczyć także dodatkowe pomysły na to, jak zawarte tutaj scenariusze ze sobą połączyć w jedną większą całość, dzięki czemu może powstać całkiem solidna mini-kampania.
koniec
3 grudnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski

Dylematy samoświadomości
— Miłosz Cybowski

Tysiąc lat później
— Miłosz Cybowski

Europa da się lubić
— Miłosz Cybowski

Zimnowojenne kompleksy i wojskowa utopia
— Miłosz Cybowski

Powrót na „Discovery”
— Miłosz Cybowski

Odyseja kosmiczna 2001: Pisarz i Reżyser
— Miłosz Cybowski

Mniej, ale więcej
— Miłosz Cybowski

Jak drzewiej o erpegach rozprawiano
— Miłosz Cybowski

Wojenna matematyka
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.