Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 marca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri
‹Przygody w Ubersreiku›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzygody w Ubersreiku
Tytuł oryginalnyUbersreik Adventures
Data produkcjiluty 2021
Autor
Producent Cubicle 7 Entertainment Ltd
Wydawca Copernicus Corporation
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info128s., twarda oprawa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Prowincjonalne niesnaski
[Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri „Przygody w Ubersreiku” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Sześć scenariuszy zawartych w „Przygodach w Ubersreiku” to kwintesencja ponurego i mrocznego klimatu Warhammera. Elementem wspólnym dla wszystkich sześciu przygód jest miejsce akcji, czyli Księstwo Ubersreik.

Miłosz Cybowski

Prowincjonalne niesnaski
[Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri „Przygody w Ubersreiku” - recenzja]

Sześć scenariuszy zawartych w „Przygodach w Ubersreiku” to kwintesencja ponurego i mrocznego klimatu Warhammera. Elementem wspólnym dla wszystkich sześciu przygód jest miejsce akcji, czyli Księstwo Ubersreik.

Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri
‹Przygody w Ubersreiku›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzygody w Ubersreiku
Tytuł oryginalnyUbersreik Adventures
Data produkcjiluty 2021
Autor
Producent Cubicle 7 Entertainment Ltd
Wydawca Copernicus Corporation
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info128s., twarda oprawa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
O pierwszej z nich, „Gdyby wzrok mógł zabijać”, pisałem już w ramach recenzji darmowego PDF-a. To kawałek solidnej historii, w sam raz dla początkujących awanturników. Wersja zawarta w „Przygodach…” została wzbogacona o potencjalny ciąg dalszy oraz różne pomysły na powiązanie tego scenariusza z resztą umieszczonych w tym zbiorze.
Nieco inaczej jest z drugą zaprezentowaną przygodą. „Szaleńcy z Gotheim” wymaga od bohaterów nie tylko sporej dozy umiejętności społecznych (o ile oczywiście chcą uratować tych nielicznych mieszkańców Gotheim, którzy przetrwali tajemniczy atak), ale też planowania w ramach zmierzenia się z koszmarem, który nawiedził to miejsce. Finał nie jest tutaj aż tak jasno określony i działania graczy mogą mieć bardzo różny skutek dla samego Gotheim.
„Serce ze szkła” miało być chyba przygodą detektywistyczną z kultystami w tle, ale wypada bardzo kiepsko. Historia rozpoczyna się w Ubersreiku, gdzie celem bohaterów ma być odkrycie sprawców tajemniczego morderstwa. Jak się jednak okazuje, trzeba ich szukać poza miastem, podążając śladem nie porozrzucanych rozsądnie wskazówek, ale bardzo liniowych podpowiedzi (a niekiedy wręcz bezpośrednich ponagleń) napotykanych po drodze postaci. Pojedyncze elementy „Serca…” prezentują się całkiem nieźle, podobnie jak całe tło (którego bohaterom nie będzie dane odkryć), ale jako całość ta przygoda bardzo mocno rozczarowuje.
Dla odmiany „Jatka w Spittlefeld” stanowi prostą historię rozgrywającą się w slumsach Ubersreiku – zamknięci w pewnej kamienicy bohaterowie muszą odkryć źródło tajemniczej choroby zanim będzie za późno. Mamy tu kilka barwnych postaci, nieskomplikowaną fabułę podążającą z punktu A do punktu B i bardzo dużo możliwości, by całość rozbudować lub nadać temu wszystkiemu ciekawy ciąg dalszy.
Dwie ostatnie przygody z tego tomu – „Przynęta i zaklęcie” oraz „Winna strona” – pozostawiają bardzo wiele do życzenia jeśli chodzi o logikę przedstawionych wydarzeń. Nie znaczy to, że są historiami pozbawionymi dobrych momentów (dwójka początkujących inkwizytorów czy pościg po dachach), ale w wielu przypadkach po prostu trudno zaakceptować główne założenia autorów. W pierwszej z nich pałający zemstą na wszystkich magach inkwizytor przybywa do Ubersreiku aż z Altdorfu tylko po to, by podjąć próbę morderstwa miejscowej aptekarki. W drugiej bohaterowie zostają zatrudnieniu w samym Ubersreiku, by wyjaśnić zniknięcie powozu… kilka dni drogi od stolicy Imperium (czyli przeszło dwa tygodnie jazdy od miejsca zawiązania akcji). Cała ta intryga jest zresztą grubymi nićmi szyta i niezbyt trzymająca się kupy.
„Przygody w Ubersreiku” okazują się – jak na zbiór scenariuszy – średniakiem. Z pewnością znajdzie się tu kilka wartych uwagi pozycji, zaś niezależnie od ich jakości wszystkie zostały opisane na tyle dobrze, że bez przeszkód można po nie sięgnąć przy braku pomysłów. Poza wymienionymi wyżej mankamentami warto mieć na uwadze, że wiele z nich odnosi się do opisu tytułowego miasta, jaki został zawarty w „Zestawie Startowym”. Do plusów należy zaliczyć także dodatkowe pomysły na to, jak zawarte tutaj scenariusze ze sobą połączyć w jedną większą całość, dzięki czemu może powstać całkiem solidna mini-kampania.
koniec
3 grudnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: Słudzy Pana Rozkładu
Miłosz Cybowski

18 III 2023

„The Warband of Bayl of Many Eyes” to klimatyczny dodatek, z którego można zrobić całkiem dobry użytek. Ale z pewnością nie przyda się on wszystkim.

więcej »

W świecie pdf-ów: Mali, brzydcy i zieloni
Miłosz Cybowski

11 III 2023

„The Cluster-Eye Tribe” to solidny dodatek. Opisane w nim plemię goblinów zapewnia kilka pomysłów na przygody, nawet jeśli nie można zaliczyć ich do szczególnie wyszukanych.

więcej »

Chaos, którego należało uniknąć
Miłosz Cybowski

4 III 2023

„Up in Arms” – dodatek, który miał zajmować się głównie wojownikami Starego Świata – rozczarowuje swoją formą i, miejscami, także treścią.

więcej »

Polecamy

Słudzy Pana Rozkładu

W świecie pdf-ów:

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski

Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski

W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski

Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski

Gabinet osobistości
— Miłosz Cybowski

Nieludzie Starego Świata
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Miniaturowy Wielki Kosmiczny Chomik w natarciu
— Miłosz Cybowski

Postęp musi trwać
— Miłosz Cybowski

Chaos, którego należało uniknąć
— Miłosz Cybowski

Nadmiar szkodzi
— Miłosz Cybowski

Czasy się zmieniają, lecz zasady nie
— Miłosz Cybowski

Moralność przyszłości
— Miłosz Cybowski

Rzeczy, których zabrakło
— Miłosz Cybowski

Ultimate Goth
— Miłosz Cybowski

Kair nocą
— Miłosz Cybowski

Feliks W. Kres w „Esensji”
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.