Manifest Esensji 2005Pięć lat temu, w wyniku połączenia magazynów internetowych „Framzeta” i „The VALETZ Magazine”, powstało nowe pismo „Esensja”. Jako redaktorzy naczelni przygotowaliśmy krótki dokument, nazwany Manifestem Naczelnych, w którym określiliśmy zasady funkcjonowania nowego magazynu. Po 5 latach istnienia Esensji i przy okazji 50 numeru magazynu nadszedł czas na nowy dokument. W efekcie zebranych przez ten czas doświadczeń chcemy określić cele, jakie stawia sobie „Esensja”. Przedstawiamy nowy Manifest Esensji.
Manifest Esensji 2005Pięć lat temu, w wyniku połączenia magazynów internetowych „Framzeta” i „The VALETZ Magazine”, powstało nowe pismo „Esensja”. Jako redaktorzy naczelni przygotowaliśmy krótki dokument, nazwany Manifestem Naczelnych, w którym określiliśmy zasady funkcjonowania nowego magazynu. Po 5 latach istnienia Esensji i przy okazji 50 numeru magazynu nadszedł czas na nowy dokument. W efekcie zebranych przez ten czas doświadczeń chcemy określić cele, jakie stawia sobie „Esensja”. Przedstawiamy nowy Manifest Esensji. I. Kim jesteśmy? Jesteśmy pokoleniem, które nie dzieli kultury na lepszą i gorszą, masową i wysoką. Oceniamy wszystkie dzieła według ich wartości, nie przynależności gatunkowej. Pasjonuje nas klasyka i fantastyka, kino sensacyjne i dramaty psychologiczne, komiksy, gry komputerowe i poezja. Nie lekceważymy żadnych gatunków, żadnych nośników, żadnych form wyrazu, nie mamy żadnych uprzedzeń. Po prostu cenimy dzieła dobre, a krytykujemy złe. Uważamy, że czytanie książek i komiksów, oglądanie filmów, granie to doskonały sposób na spędzanie czasu i chcemy się dzielić naszymi wrażeniami z innymi ludźmi. II. Czym jest „Esensja”?
III. Trzy cele „Esensji” „Esensja” stawia przed sobą trzy zasadnicze cele: dostarczać inteligentnej rozrywki, być wiarygodnym przewodnikiem na rynku kultury popularnej oraz być kuźnią młodych autorów, pomagając im rozwijać swój warsztat i dając możliwość publikacji. 1. Inteligentna rozrywka Chcemy aby czytanie naszego magazynu było przyjemnością dla czytelnika, aby sprawiało mu relaks i dzięki temu chętnie do nas wracał. Realizujemy to przez:
2. Przewodnik na rynku kultury popularnej W chwili obecnej polski odbiorca kultury popularnej jest ze wszystkich stron atakowany informacjami marketingowymi i reklamami. Nie dociera do niego rzetelna krytyka dzieł dostępnych na naszym rynku, gdyż ilość mediów zajmujących się tym fachowo jest znikoma, a duża ich część jest uzależniona od wydawców lub dystrybutorów. „Esensja” pragnie zapełniać tę lukę poprzez:
3. Kuźnia młodych autorów „Esensja” pragnie cały czas pozyskiwać nowych utalentowanych autorów. Jej łamy są otwarte dla wszystkich chętnych, o ile poziom ich tekstów będzie dla redakcji satysfakcjonujący. Debiutantom możemy zaproponować niemało:
Esensja.pl http://esensja.pl 20 października 2005 |
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?
więcej »Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner
Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner
Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner