Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Program Konkretu 2004

Esensja.pl
Esensja.pl
« 1 2 3 »

Program Konkretu 2004

BLOK OGÓLNOFANTASTYCZNY
Cykl Oblicza Fantastycznych Światów:
Cykl spotkań z autorami i miłośnikami fantastyki mające na celu poznanie fantastycznych światów kreowanych przez wyobraźnie ludzi, którzy chcą się swoja wizją podzielić z innymi. Dowiesz się jak powstaje fantastyka, jak można się nią bawić, jak również to, co aktualnie dzieje się na polskiej scenie literackiej. Patronem cyklu jest Agencja Wydawnicza Runa.
· Mityczne i baśniowe korzenie fantasy: echa Tolkiena w polskiej fantastyce: panel dyskusyjny z udziałem Wita Szostaka i Tadeusza Olszańskiego
· Świat skandynawskich bogów czyli jak RPG staje się powieścią - spotkanie z Marcinem Mortką.
· Sarmacja w Krainach Wewnętrznego Morza, czyli dokąd zmierza zbój Twardokęsek: spotkanie z Anną Brzezińską i premiera jej powieści "Letni deszcz. Kielich"
· Elfy w gułagu, czyli totalitaryzm fantastycznych światów: spotkanie z Tomaszem Piątkiem
· Jaka jest współczesna polska fantastyka? - spotkanie z Agencją Wydawniczą Runa
· Domowik w supermarkecie, czyli słowiańskie inspiracje w fantasy: spotkanie z Michałem Studniarkiem
Robert Adler, Piotr Kowalski, Tomasz Leśniak, Przemysław Truściński
· Co się rysuje? - spotkanie z twórcami komiksów
Jak jest przyszłość komiksu? W jakim kierunku rozwija się sztuka rysunku… Jakie będą kolejne tematy do rysowania?
Elżbieta Gepfert
· Jak dowodzić klubem
Chciałbyś założyć klub fantastyczny, lecz nie wiesz jak zacząć i co później począć
z tą grupą niezdyscyplinowanych ludzików, którzy nic nie chcą robić? Przyjdź posłuchaj, a może coś Ci się wyjaśni… Może Oni wcale nie tacy bezużyteczni, na jakich wyglądają…
Tomasz Kołodziejczak
· Dlaczego komiks jest lepszy od książek?
Jeżeli masz własną opinie na ten temat to przyjdź się nią podzielić…
Michał "Puszkin" Marszalik
· Rozmowa z Mistrzem Gry
Spotkanie z Gościem Honorowym, który opowie jak został Mistrzem.
· Jak skutecznie zrobić konwent
Jeżeli planujesz w najbliższym czasie lub też trochę dalszym zrobić konwent, to powinieneś posłuchać z jakimi trudnościami możesz się spotkać. Jakie niedogodności przezwyciężyć aby wszystko wyszło tak jak powinno.
· Warsztaty Mistrza Gry
„Ćwiczenia z słuchaczami prelekcji umiejętności rozwiązywania konfliktów na sesjach oraz rozpoznawania potrzeb graczy. Sterowanie przygoda w wybranym kierunku plus omówienie możliwych pułapek. Zapraszam osoby aktywne które jeszcze wszystkiego nie wiedzą :-)”
Arkadiusz Nakoniecznik i Konrad Wągrowski
· Druk czy Internet? Jaka jest przyszłość prasy fantastycznej? Spotkanie z Nową Fantastyką i www.Esensja.pl.
Jaka jest przyszłość magazynów fantastycznych na świecie? Czy forma elektroniczna zdominuje także tę dziedzinę życia i sztuki?
Tadeusz Olszański
· Obraz wsi w twórczości Tolkiena
Chcesz się dowiedzieć czegoś o świecie Tolkiena? Jak tak naprawdę wyglądał? Czy ludzie, elfy, hobbici zajmowali się takimi samymi pracami domowymi jak my? Co uprawiali? Jak wyglądały pastwiska? Wszystko to i jeszcze więcej usłyszysz już w trakcie…
Michał "Puszkin" Marszalik
· Jak skutecznie zrobić konwent
Jeżeli planujesz w najbliższym czasie lub też trochę dalszym zrobić konwent, to powinieneś posłuchać z jakimi trudnościami możesz się spotkać. Jakie niedogodności przezwyciężyć aby wszystko wyszło tak jak powinno.
Izabela Szolc i Jacek Piekara
· Stephen King - groza w sielskich krainach
Cos o twórczości Kinga. Jego ujęcie grozy i budowanie atmosfery.
Konrad Wągrowski
· "Welcome back Mr. Aragorn, we missed you", czyli Wladca Pierścieni vs. Matrix. Koniec dwóch filmowych trylogii
Co było lepsze? „Matrix” czy „Władca pierścieni”? Gdzie użyto wiecej efektów? Czy „Matrix” dokonał rewolucja na rynku? A czy „Władca pierścieni” nie zawiódł fanów Tolkienowskiego świata? Koniec wielkich filmowych trylogii… Czas na podsumowania i porównania…
Łukasz „Lucas” Wiśniewski, Elżbieta Gepfert, Anna Brzezińska
· Nagrody im. Janusza A. Zajdla
Wszystko co powinieneś wiedzieć o najbardziej prestiżowej nagrodzie przyznawanej przez miłośników fantastyki w Polsce.
Wydawnictwo ISA
· Spotkanie z Wydawnictwem ISA
Jaka będzie dalsza działalność wydawnictwa na polskim rynku? Co planuje wydać
w najbliższym czasie, co w trochę późniejszym?
Paweł Ziemkiewicz
· Film od „C” do „Z”
Wszystko o filmach, a może jeszcze więcej :-)
Rafał A. Ziemkiewicz
· Spotkanie autorskie
Przedstawienie twórczości i przyszłych planów Rafała A. Ziemkiewicza.
BLOK RPG
Andre
· Granice konwencji w Neuroshimie
Rozwinięcie idei "czterech kolorów". Odmienne style grania i prowadzenia w postapokaliptycznym świecie, bogactwo możliwości kryjące się w poszczególnych konwencjach Neuroshimy
– od heroicznego "Skopmy d... Molochowi" przez makiaweliczne intrygi organizacji
i gangów powojennego świata do introspekcji i personal horroru w postaci niesławnej używki "Tornado", powojennych chorób oraz mutacji.
· Monastyr - polski system Dark Fantasy
Przedpremierowe spotkanie z powstającym od dwóch i pół roku systemem
"Monastyr". Kiedy nastąpi premiera i dlaczego nie miała miejsca rok temu. Ponadto - czemu Monastyr będzie interesującą alternatywą dla każdego wielbiciela fantasy, jakimi postaciami będzie się grało w tym systemie i dlaczego elfy będą "tymi złymi" - oto niektóre z pytań, jakie doczekają się tutaj odpowiedzi. Uwaga! To jedyne spotkanie z Monastyrem, na którym zaprezentowane zostaną materiały z fazy redakcji podręcznika!
Marcin "Kaczor" Baryłka
· W stepie szerokiem, czyli o Dzikich polach gawęda
Zapraszamy na spotkanie z jednym z twórców systemu Dzikie Pola.
Dorota "Noma" Czerwinska
· Psychologia elfów
Jaki jest elf każdy widzi.. Ale czy na pewno? "W końcu wszyscy kiedyś czytaliśmy Tolkiena, więc wiemy, ze elfy nie ścinają drzew(...)" Chris Fetton, White Dwarf. Coś więcej o elfach dla tych, którzy chcą nimi grać nie tylko dlatego, że mają wyższe współczynniki.
Tomasz „Blob” Dzierżek:
· "Nie mogłem spudłować!", czyli walka strzelecka w RPG
Jak urozmaicić te wszystkie strzelaniny? Jak je chociaż troszkę urealnić? Jak wytłumaczyć że 05 na kościach oznacza "nie trafiłeś w tego gościa, który stał 5 metrów od Ciebie". Jak zabić kogoś z 2 kilometrów? Jak przeżyć postrzał w głowę? Jak rozbroić minę scyzorykiem? Jak przyjąć na klatę 57 pocisków i się nie przewrócić? Ok, ok - trochę przesadzam... Ale i tak zapraszam!
Krzysztof "Kris" Fudalej
· Warhammer: Reaktywacja
Co zrobić gdy Twój ulubiony, najlepszy na świecie eRPeG nie ma oficjalnego wydawcy ani wsparcia ze strony żadnego, krajowego pisma - czyli garść pomysłów o czerpaniu inspiracji z historii, Warhamer Fantasy Battle oraz dyskusja o przyszłości WFRPG lub jej braku.
· Płonie ognisko w... mieście, czyli o Inkwizytorach i Łowcach Czarownic w RPG
Trochę faktów oraz mitów o Inkwizycji i Łowcach Czarownic oraz jak to wykorzystać w RPG.
Piotr "Ithil" Grygiel
· Dziwne Systemy eRPeGie
Czyli słów parę o niestandardowej zabawie w to niestandardowe hobby.. A może to już stało się standardem? Projekty autorskie, Nowa Fala.. Stare szalone systemy.
Leszek „Leslie” Karlik
· Teoria tworzenia mechanik RPG
Prelekcja postara się odpowiedzieć na pytanie, po co w ogóle robić mechaniki
do systemów RPG - i w jaki sposób. Czy istnieje dobra mechanika RPG? Czy możliwe jest stworzenie mechaniki uniwersalnej? Jeżeli tak, to w jaki sposób, jeżeli nie, to co z tego wynika?
· Style RPG (dramatyzm/symulacjonizm/gamizm)
Odrobina teorii gier fabularnych: triada stylów, czyli trzy podstawowe podejścia decyzyjne. Dlaczego gramy w RPG, w jaki sposób to robimy i po co w ogóle zastanawiać się nad takimi problemami.
Michał "Puszkin" Marszalik
· Rozmowa z Mistrzem Gry
Spotkanie z Gościem Honorowym, który opowie jak został Mistrzem.
· Warsztaty Mistrza Gry
"Ćwiczenia z słuchaczami prelekcji umiejętności rozwiązywania konfliktów na sesjach oraz rozpoznawania potrzeb graczy. Sterowanie przygoda w wybranym kierunku plus omówienie możliwych pułapek. Zapraszam osoby aktywne które jeszcze wszystkiego nie wiedza :)"
Katarzyna "Thilnen" Ruszkowska, Marcin "Ellentir" Kuczyński
· „Poza Czasem – nowy system RPG”
Na prelekcji przedstawimy nowy, tworzony przez nas system RPG o nazwie Poza Czasem. Jest to system fantasy, choć nietypowy - osadzony w realiach celtyckich, bez elfów i krasnoludów. Poza Czasem ukaże się 1 maja 2004. Zapraszamy również na stronę, gdzie można znaleźć więcej informacji na jego temat: www.pozaczasem.menhir.pl.
Wirtualny Caern
· Inni zmienno kształtni w Wilkołaku
Jeśli nie przypadło ci do gustu odgrywanie postaci krwiożerczego Garou, wpadnij i posłuchaj jaką inną bestią można zagrać w systemie Wilkołak Apokalipsa. Parę słów o tym opowie Tantir.
· Psychika Garou: Jak trzy współczynniki - Szał, Siła Woli i Gnoza, wpływają na odgrywanie postaci.
Każdy Garou jest inny. Jak Szał, Siła Woli i Gnoza wpływają na zachowanie Twojej postaci.
« 1 2 3 »

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Promocja: Dostawca wody do firm - transport Gratis na terenie Polski

27 IV 2024

Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!

więcej »

Promocja: Czy zawód programisty to wciąż przyszłościowa profesja?

26 IV 2024

Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?

więcej »

Promocja: Przebarwienia na twarzy - jak sobie z nimi radzić?

19 IV 2024

Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.

więcej »

Polecamy

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie

Stare wspaniałe światy:

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner

Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.