Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
46,0 (55,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Kwiecień 2016

Esensja.pl
Esensja.pl
Ja co miesiąc proponujemy Wam solidny pakiet najciekawszych zapowiedzi kinowych i DVD. Jest co wybierać, zarówno dla miłośników blockbusterów jak i koneserów kina niezależnego.

Esensja

Do kina marsz: Kwiecień 2016

Ja co miesiąc proponujemy Wam solidny pakiet najciekawszych zapowiedzi kinowych i DVD. Jest co wybierać, zarówno dla miłośników blockbusterów jak i koneserów kina niezależnego.
Marsz do kina
WASZ EKSTRAKT:
46,0 (55,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Twardy orzech do zgryzienia. Z jednej strony film Zacka Snydera bije rekordy kasowe. Z drugiej recenzje są, delikatnie rzecz ujmując, mało entuzjastyczne.
To może napiszemy tylko że polska premiera wypada równo w Prima Aprilis, ale o tym, czy pójdziecie do kina musicie zdecydować sami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dope
(2015, reż. Rick Famuyiwa)
Rewelacja z festiwalu Sundance, film Ricka Famuyiwy to niby typowa opowieść o dojrzewaniu: mamy tu amerykańskie liceum, geeków i luzaków, nastoletnie dowcipy i dramy. Tyle że jeśli jesteś czarnym nastolatkiem z dzielni w Los Angeles, niby typową opowieść możesz zakończyć z kulką w głowie. „Dope” to nakręcone z biglem, świetnie zagrane, pełne humoru i empatii młodzieżowe kino – i szkoda tylko, że ma tak skromną dystrybucję i łatwo przegapić je w repertuarze.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Opowieść o miłości i mroku
(2015, reż. Natalie Portman)
„Opowieść o miłości i mroku” to ekranizacja autobiograficznej powieści słynnego izraelskiego pisarza, laureata Nagrody Nobla Amosa Oza, a przy tym pełnometrażowy debiut reżyserski Natalie Portman. To dwa mocne powody, by zwrócić na ten film uwagę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Łowca i Królowa Lodu
(2016, reż. Cedric Nicolas-Troyan)
Opinie o „Królewnie Śnieżce i Łowcy” były raczej podzielone: jedni wytykali błędy scenariusza i niewykorzystane pomysły, inni doceniali mroczną estetykę i dojrzałość, zaskakujące w baśni z kategorią wiekową PG-13. Oraz znakomitą Charlize Theron w roli złej królowej – ktoś w Hollywood nie bez racji wykalkulował, że to losy jej bohaterki są ciekawszym materiałem na następny film w serii, dlatego w tym roku dostaniemy prequel tamtej historii. Bez Śnieżki, ale z Łowcą (zawsze mile widziany Chris Hemsworth), z wspomnianą Theron, Emily Blunt oraz strzelającą z łuku Jessicą Chastain. W zwiastunach wygląda to trochę jakby Thor, Merida Waleczna i Elsa z „Krainy Lodu” chcieli spuścić łomot złej królowej – sami zdecydujcie, czy bardziej zachęca to do obejrzenia filmu, czy od niego odstrasza.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Mustang
(2015, reż. Deniz Gamze Ergüven)
„Mustang” Deniz Gamze Ergüven to jeden z obrazów nominowanych w tym roku do nieanglojęzycznego Oscara (choć to film o Turcji, reżyserowany przez Turczynkę, to reprezentował na Oscarach Francję). My mogliśmy go oglądać na zeszłorocznych Nowych Horyzontach i został tam przez widzów bardzo pozytywnie odebrany. „Mustang” to opowieść o współczesnej Turcji, o roli kobiety w tym kraju, o szukaniu własnej drogi w opresyjnym społeczeństwie. Film ważny i poruszający, jeden z tych, których z pewnością w tym miesiącu nie można przegapić.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
High-Rise
(2015, reż. Ben Wheatley)
Zmarły siedem lat temu J. G. Ballard to jeden z najważniejszych współczesnych pisarzy, jak mało kto potrafiący opisać przemoc kapitalizmu i skutki, jakie na ludzką psychikę wywiera rozwój technologiczny. Proza brytyjskiego autora doczekała się już kilku intrygujących kinowych adaptacji – „Imperium Słońca” na wielki ekran przeniósł Steven Spielberg, a kontrowersyjną „Kraksę” David Cronenberg. W „High-Rise” (czyli „Wieżowcu”, jakbyście szukali w bibliotece) za kamerą stanął jeden z najbardziej obiecujących brytyjskich reżyserów, Ben Wheatley (może nie przekonali was jego „Turyści”, których można było obejrzeć w polskich kinach, ale jeśli znacie wcześniejszą „Listę płatnych zleceń”, pewnie wciąż macie ciarki). W obsadzie też wyborowe nazwiska: Tom Hiddleston, Sienna Miller, Jeremy Irons, Elisabeth Moss. Jak do tej pory film dzieli krytyków – ale czy w ogóle możliwe jest wyobrazić sobie ekranizację powieści Ballarda, która wzbudziłaby powszechny zachwyt?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Major
(2013, reż. Jurij Bykow)
Z dwuletnim opóźnieniem trafia do naszych kin pokazywany wcześniej na Sputniku głośny „Major”, wcześniejszy film twórcy „Durnia” Jurija Bykowa. O filmie pisał na naszych łamach Sebastian Chosiński: „Jeśli wydaje Wam się, że „Drogówka” Wojtka Smarzowskiego była prawdziwie męskim filmem, chcąc ocenić „Majora”, znajdziecie się w kropce. Jurij Bykow zrealizował bowiem dramat, który zarówno brutalnością, jak i pesymistyczną wizją świata bije na głowę produkcję Polaka. Na dodatek Rosjanin zmusił swoich bohaterów do dokonywania wyborów, z jakimi nie poradziliby sobie nawet ich protoplaści rodem z tragedii antycznych.”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Scena ciszy
(2014, reż. Joshua Oppenheimer)
Znany ze „Sceny zbrodni” reżyser Joshua Oppenheimer znów zagląda w Otchłań. Tym razem bardziej niż sprawcami prawicowego terroru w Indonezji, zainteresowany jest perspektywą ofiar – tych, których dyktatura uznała za „komunistów” i postanowiła wytępić. Trudno wyobrazić sobie, żeby tej wiosny trafił do polskich kin film, który mocniej chwyta za gardło – pozycja obowiązkowa, nie tylko dlatego, że nominowana do Oscara („Scena ciszy” przegrała z „Amy” Asifa Kapadii).
Marsz do… kina domowego
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Intruz
(2015, reż. Magnus von Horn)
O nagrodzonym w zeszłym roku w Gdyni filmie Magnusa von Horna pisaliśmy: Von Horn, stawiając widzów przed nader poważnym dylematem moralnym, nie daje prostych recept. Wręcz przeciwnie, kierując losami bohaterów tak, a nie inaczej, sprawia, że kilka razy trzeba mocno zacisnąć zęby, aby nie dać upustu złości. To z kolei skłania do jeszcze jeden refleksji, dotyczącej tego, jak bardzo różni się – zakładając, że Szwed przedstawił sytuację hipotetyczną, ale jednak bardzo realną – system resocjalizacji w Skandynawii od tego, z którym mamy do czynienia w Polsce.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Młodość
(2015, reż. Paolo Sorrentino)
O filmie Paolo Sorrentino pisaliśmy: Reżyser znów zestawia refleksję nad stanem kultury z opowieścią o mężczyźnie, któremu na tamten świat bliżej już niż dalej; banał konsumpcji z tematami ostatecznymi, porządki pop i sacrum (na tyle, na ile rolę tego drugiego spełniać może sztuka). Wychodzi z tego film trochę wtórny, ale ujmujący. Intrygujący, choć nierówny. Sorrentino bierze motywy przerabiane już wielokrotnie wcześniej – i nawet jeśli nie mówi na ich temat nic nowego (a nie mówi), to przynajmniej nieźle udaje, wydobywając z nich liryzm, owo „wielkie piękno”.
WASZ EKSTRAKT:
65,0 (70,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
(2015, reż. J.J. Abrams)
Nie możemy nie odnotować, że w tym miesiącu na DVD pojawią się najnowsze „Gwiezdne wojny”. Będzie można przewijać i stopować, by odgadnąć, czyją córką jest Rey.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Most szpiegów
(2015, reż. Steven Spielberg)
O filmie Stevena Spielberga pisaliśmy: Gdy działania amerykańskich służb specjalnych kojarzą nam się raczej z tajnymi więzieniami, waterboardingiem i Guantanamo, Steven Spielberg przypomina, że cel nie uświęca środków, a prawa człowieka i demokratyczny porządek to nie tylko ładne hasła, ale zadania, których nie można unieważnić potrzebą chwili. A że czyni to w filmie tak błyskotliwym, trzymającym w napięciu i świetnie zagranym jak „Most szpiegów”, łatwo mu wybaczyć tę odrobinę patosu.
koniec
31 marca 2016

Komentarze

03 IV 2016   22:20:34

Gdzie rewelacyjna kung-fu panda 3????

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Wiem, ale nie powiem
Sebastian Chosiński

14 V 2024

Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.

więcej »

Z filmu wyjęte: Nurkujący kopytny
Jarosław Loretz

13 V 2024

Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Wehrmacht kontra SS
Sebastian Chosiński

7 V 2024

Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja

100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja

Kręgi Gwiezdnych Wojen
— Szymon Charko

Esensja ogląda: Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Porażki i sukcesy 2016, czyli filmowe podsumowanie roku
— Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Najgorsze filmy 2016 roku
— Esensja

50 najlepszych filmów 2016 roku
— Esensja

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Marcin Osuch

Prezenty świąteczne 2016: Płyty DVD i Blu-Ray
— Esensja

Najlepsze filmy II kwartału 2016
— Esensja

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.