Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Po grę marsz: Październik 2010

Jesienne miesiące to zazwyczaj czas najgorętszych premier. Nie inaczej jest w tym roku, co lista październikowych premier zdaje się dobitnie potwierdzać.

Kamil Bogusiewicz

Po grę marsz: Październik 2010

Jesienne miesiące to zazwyczaj czas najgorętszych premier. Nie inaczej jest w tym roku, co lista październikowych premier zdaje się dobitnie potwierdzać.

W cyklu tym prezentujemy najbardziej godne polecenia gry wideo, które w danym miesiącu trafią do sklepów. Rynek rozwija się niezwykle prężnie, do sprzedaży trafia coraz więcej gier, w tym wiele pozycji miernych. W całym tym gąszczu wyłapujemy dla Was pozycje godne polecenia. Nie możemy jednak zagwarantować, że ciekawie zapowiadający się tytuł nie będzie rozczarowujący.

ARCANIA: GOTHIC 4
W ubiegłym roku ukazał się okrzyknięty mianem „prawdziwego Gothika” „Risen”, który miłośnikom serii dostarczył parędziesiąt godzin rozgrywki w starym stylu, a autorom nieistniejącego poradnika pt. „Jak nie robić konwersji na konsole?” – powodów do napisania kolejnego, obszernego rozdziału. Jak wiadomo, prawa do tytułu i postaci pozostały przy wydawcy, a produkcją „Arcanii” zajęło się studio Spellbound, które, mimo dość długiej obecności na rynku, nie stworzyło jak dotąd żadnego RPG-a. Sam „Gothic 4” raczej nie porwie nikogo spoza grona największych fanów sagi o Bezimiennym, a – sądząc na podstawie dema i różnych przedpremierowych testów – wygląda na to, że także tutaj pokpiono sprawę edycji konsolowych.
Platforma: PC (data polskiej premiery wersji na X360 nie jest znana, a na PS3 gra ukaże się dopiero w przyszłym roku)
Szukaj na Skąpiec.pl.
CASTLEVANIA: LORDS OF SHADOW
„Castlevania” powraca, a pogromca Sił Ciemności przedstawionych dość klasycznie (w postaci wszelakiej maści potworów) zrobi użytek z bicza i paru innych śmiercionośnych narzędzi. Seria tych popularnych slasherów wraz z „Lords of Shadow” debiutuje na konsolach bieżącej generacji. Jeśli dotychczas przeszkadzała komuś japońska stylistyka, to tym razem może się nie martwić – gra jest tworzona z myślą o zachodnim graczu, a za produkcję w dużej mierze odpowiada hiszpańskie studio. Jeżeli ktoś, ukończywszy „Bayonettę” i „GoW III”, ma ochotę na kilka godzin porządnej, choć bezmyślnej, rąbanki, to „Castlevania” bez wątpienia tytuł, na który należy zwrócić uwagę.
Platformy: PS3, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
DJ HERO 2
Kontynuacja zeszłorocznego „DJ Hero” to bardzo dobry przykład wcielenia w życie żelaznej zasady tworzenia sequeli – więcej i lepiej. W związku z tym w „dwójce” znajdziemy utwory aż 108 wykonawców, wcielimy się m.in. w awatary Deadmou5a, Davida Guetty czy Tiesto, dostaniemy także rozbudowany tryb dla wielu graczy. Dzięki temu ostatniemu (który obejmuje zarówno grę przez sieć, jak i możliwość podpięcia dwóch kontrolerów do jednej konsoli) uda się zapewne rozkręcić niejedną domową imprezę.
Platformy: PS3, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
ENSLAVED: ODYSSEY TO THE WEST
„Heavenly Sword”, debiutanckie dzieło Ninja Theory, spotkało się ze skrajnymi opiniami, podobnie jest z pierwszymi opiniami na temat ich nowej produkcji. Rozgrywka powinna przypaść do gustu wszystkim fanom "Prince of Persia" z 2008 r. - dużo tu nastawionych na kooperację walk z nietuzinkowymi przeciwnikami, nie zabrakło też akrobacji, zbliżony jest też poziom trudnosci i stylistyka. Fabuła „Enslaved” zabiera nas w przyszłość, do porośniętego gęstą dżunglą Nowego Jorku. Tam też poznajemy dwójkę głównych bohaterów – waligórę Monkeya i zręczną, posługującą się magią Trip. Wskutek różnych wydarzeń z magią w tle, ich losy się splatają, co otwiera przed graczami kilkanaście godzin nastawionej na współpracę rozgrywki.
Platformy: PS3, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
FABLE III
Gry tworzone przez Lionhead nigdy nie są nawet w połowie tak dobre, jak obwieszcza to wszem wobec szef studia, słynny Peter Molyneux. Choć zawsze mają w sobie trudno uchwytną magię, pozwalającą przymknąć oko na rozbieżność między zapowiedziami, a rzeczywistością. Albion – świat fantastyczny, w którym rozgrywa się akcja serii – w ciągu kilkudziesięciu lat od zakończenia „dwójki” doczekał się rewolucji przemysłowej. Mechanika doczeka się kolejnych uproszczeń – choć, nie oszukujmy się, „Fable” nigdy nie było rasowym RPG-iem, więc trudno odczytać te zmiany jako wadę. Tym razem zostaniemy władcą całej magicznej krainy, co przysporzy bohaterowi masę nowych wyzwań. Co nie oznacza wcale, że rozstaniemy się z bronią i magią. Z kolei ładną, choć stroniącą od fajerwerków, oprawę dopełnią głosy postaci podłożone przez znanych aktorów – w grze usłyszymy m.in. Johna Cleese’a i Bena Kingsleya.
Platforma: X360 (na PC ukaże się później, jak dotąd nie określono dokładnej daty premiery)
Szukaj na Skąpiec.pl.
FALLOUT: NEW VEGAS
„Trójka” była dla jednych objawieniem, dla innych największym rozczarowaniem roku – podzielenie to było oczywiste na długo przed premierą samej gry. Podobnie, choć z nieco innych względów, wygląda sytuacja „New Vegas”. Bowiem kolejnego „Fallouta” nie tworzy odpowiedzialna za trzecią część Bethesda, lecz Obsidian (w skład którego wchodzą m.in. twórcy świetnego „Fallouta 2”). Gry stworzone przez to studio mają zazwyczaj czym się pochwalić od strony fabularnej, jednak rzadko kiedy idzie to w parze z dbałością o aspekty techniczne. Dlatego też moja największa obawa względem „New Vegas” tyczy się tego, że – podobnie jak w przypadku niedawno wydanego Alpha Protocolu – otrzymamy tytuł snujący ciekawą opowieść, lecz o średniej grywalności. Niemniej jednak – dla historii, jakie zwykł opowiadać Obsidian – warto przymknąć oko na niedoróbki.
Platformy: PC, PS3, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
FIFA 11
Zdaniem recenzentów, nowa „FIFA” to najlepiej zbalansowany obecny na rynku symulator piłki nożnej. EA Sports – biorąc pod uwagę wersje konsolowe – w tym roku niczego nie zrewolucjonizowało, w zamian za co oddało do rąk graczy tytuł doszlifowany, pozbawiony wad poprzedniczki. Z kolei wersja pecetowa wreszcie, po latach niechlujstwa i zastoju, zbliżyła się jakością do wersji na konsole.
Platformy: PC, PS3, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
MEDAL OF HONOR
Od premiery ostatniej odsłony serii minęły trzy lata. Przez ten czas wiele się wydarzyło w segmencie FPS-ów – zadebiutowało rewelacyjne i popularne „Modern Warfare”, pojawiła się też kontynuacja (która była już tylko popularna), a w tym roku do sklepów trafiło świetne „Bad Company 2”. Nowy „MoH” ma utrudnione zadanie – tak ze względu na mocną konkurencję, jak i z racji nie najlepszego rozstania się z graczami – wydany w 2007 r. „Airborne” rozczarował wielu fanów serii. Niemniej jednak reaktywacja sagi ma spore szanse na powodzenie – wyeksploatowaną scenerię II wojny światowej zastąpiły piaski Afganistanu, a tryb wieloosobowy tworzy nie kto inny, jak ojcowie serii „Battlefield”, w tym i ww. „BC 2”. Jeśli tylko odpowiedzialni za multiplayer Szwedzi nie zafundują nam autoplagiatu, to w tym roku kolejny „CoD” będzie miał godnego rywala.
Platformy: PC, PS3, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
PRO EVOLUTION SOCCER 2011
Twórcy FIF-y skupili się głównie na szlifach, zaś Konami w nowym „PES-ie” postanowiło wprowadzić do mechaniki znaczące zmiany. Unowocześnienia doczekały się m.in. fizyka, SI, oprawa wizualna oraz animacje. Jednak najważniejszych modyfikacji doczekała się sama rozgrywka – położono większy nacisk na taktykę i zróżnicowano tempo gry.
Platformy: PC, PS3, PSP, Wii, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
STAR WARS: THE FORCE UNLEASHED II
Pierwsze „TFU” zyskało sobie fanów, choć – nie ukrywajmy – na pewno nie było idealne. Małe zróżnicowanie tak ataków, jak i przeciwników, kiepskie wyważenie rozgrywki i jeszcze kilka pomniejszych potknięć trzymało tę grę z dala od kanonów gatunku. Przy okazji zapowiedzi kontynuacji Lucas Arts nie złożyło żadnych, tak przecież popularnych w branży, wyolbrzymionych obietnic, a i o samej grze wiemy stosunkowo niewiele. Niemniej, jeśli tylko twórcy poprawią błędy poprzedniczki, możemy liczyć na porządną, mroczną i zorientowaną na akcję grę w uniwersum „Gwiezdnych Wojen”.
Platformy: PC, PS3, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
TWO WORLDS II
Po ponad trzech latach od premiery pierwszej części krakowskie Reality Pump daje światu kontynuację, która, jak na razie, jest największą niewiadomą tego zestawienia. W pierwszej odsłonie kulało dosłownie wszystko – od mechanizmów rozgrywki, przez oprawę, po fabułę – a dotychczas opublikowane materiały są zbyt ubogie, by na ich podstawie zaobserwować znaczące zmiany. Trzeba więc liczyć na to, że rodzimi twórcy wyciągnęli należyte wnioski z krytyki ich debiutanckiego dzieła i tym razem dostarczą solidnego RPG-a.
Platformy: PC, PS3, X360
Szukaj na Skąpiec.pl.
koniec
9 października 2010

Komentarze

10 X 2010   11:59:19

Trip posługuje się magią... Ciekawe jaką. Ja wiem, że dla prymitywnych cywilizacji wysoko rozwinięta technika jest magią no ale bez przesady. Trip ma uzdolnienia TECHNICZNE i potrafi używać technologii sprzed wojny

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Magia i Miecz: Z niewielką pomocą zagranicznych publikacji
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

25 IV 2024

Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.

więcej »

W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
Miłosz Cybowski

3 IV 2024

Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.

więcej »

Magia i Miecz: Siłą rozpędu
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

13 III 2024

Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Wrzesień 2016
— Esensja

Kwiecień 2016
— Esensja

Listopad 2011
— Kamil Bogusiewicz, Ewa Drab

Październik 2011
— Kamil Bogusiewicz, Ewa Drab

Kwiecień 2011
— Kamil Bogusiewicz

Styczeń 2011
— Kamil Bogusiewicz

Wrzesień 2010
— Kamil Bogusiewicz

Sierpień 2010
— Kamil Bogusiewicz

Lipiec 2010
— Kamil Bogusiewicz

Czerwiec 2010
— Kamil Bogusiewicz

Tegoż autora

Podsumowanie 2010 roku – gry wideo
— Kamil Bogusiewicz

Uczeń przerósł mistrza
— Kamil Bogusiewicz

Nie żałuję ani minuty spędzonej nad klawiaturą
— Kamil Bogusiewicz, Piotr Mańkowski, Konrad Wągrowski

6 grzechów głównych recenzenta gier wideo
— Kamil Bogusiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.