Kaloryfer – The AdventureWitold WitaszewskiKaloryfer – The AdventureMechanika dotycząca pojazdów: Trafianie w pojazdy: MG może - jeśli chce - przyznać modyfikatory do trafienia zależne od wielkości pojazdu: plus jeden do umiejętności za każdy stopień wielkości przewyższający Normalny, albo minus jeden do umiejętności za każdy stopień wielkości mniejszy od Normalnego. Czyli przy strzelaniu w tira strzelec może dostać modyfikator +2 (tir jest Za Duży, czyli dwa stopnie większy od Normalnego), zaś przy strzelaniu w strap-on strzelec może dostać modyfikator -2 (strap-on jest Przenośny, czyli dwa stopnie mniejszy niż Normalny). Uszkadzanie pojazdów: Aby sprawdzić czy trafienie zrobiło coś pojazdowi należy porównać pancerność pojazdu z obrażeniami broni. Jeśli pancerność jest większa albo równa ilości kostek obrażeń, ostrzał z tej broni nie zrobi na pojeździe najmniejszego wrażenia. Jeżeli pancerność jest mniejsza, należy zmniejszyć kostki którymi rzuca się przy zadawaniu obrażeń o wartość pancerności. Czyli jeśli strzelamy z przeciętnego karabinu laserowego w mikroczołg, jedynym efektem będzie przypalenie farby (z uwagi na pancerność mikroczołgu równą 3), zaś jeśli z tej samej broni zaatakujemy kadylaka kanapę, to rzucać będziemy jedną kostką (z uwagi na pancerność kadylaka równą 1). Niszczenie pojazdów: Jeśli ilość obrażeń zadanych przez broń będzie równa albo wręcz przekroczy odporność pojazdu, eksploduje on malowniczo. MG może wyłączyć z tej reguły dechy. MG może też uznać, że jeśli pojazdowi zostanie kilka ostatnich punktów odporności zaczyna on rzęzić, dymić i zdradzać inne objawy nie najlepszej kondycji. Najczęstsze pojazdy występujące w Mieście: Decha Niezbędna dla skejta. Jeśli ktoś nie jest skejtem, może ją sobie powiesić na ścianie. (Deja vu jest to takie uczucie…)
Uzbrojenie: bez żartów… Strap-On Mały plecak rakietowy - czyli dwie dysze, manetka i zbiornik łatwopalnego i wybuchowego paliwa do przypięcia na plecy. Coś dla znużonych życiem.
Uzbrojenie: brak. Przecinak Na życzenie publiczności powtarzamy opis z zasadniczej części Kaloryfera: opływowy motocykl w krzykliwych kolorach. Oszałamiająco szybki - niedoświadczeni piloci tychże służą jako części zamienne dla innych.
Uzbrojenie: brak Harlej Wielki (jak na motor), chromowany i ogłuszający rykiem potwór. Straszliwie długi widelec, bateria reflektorów z przodu, opcjonalnie antenka z proporczykiem. Doskonale pasują do niego wyczesane glany i skórzana kurtka.
Uzbrojenie: brak. Mikroczołg Malutki czołg, mieszczący w środku kierowcę i jego plecak.
Uzbrojenie: przeciętny erkaem, Brownink GRLM M30 APC Pudełkowaty, przypominający cegłę na gąsienicach standardowy pojazd policji Miasta. Mieści w sobie kierowcę, dowódcę i do czterech policjantów.
Uzbrojenie: różne. Najczęściej występuje przeciętny cekaem, zdarza się też wielki reflektor albo Brownink 2H. Kadylak kanapa Długi, szeroki, szpanerski samochód. Skórzana tapicerka, system stereo o dużej sile rażenia, regulowane zawieszenie. Podstawka pod picie i włochate kości do zawieszenia na lusterku wliczone w cenę zakupu.
Uzbrojenie: brak Taksówka szturmowa Jeden z podstawowych środków transportu w Mieście, wściekle żółta latająca taksówka. Z uwagi na wielość korporacji taksówkowych i nienajlepsze, oględnie mówiąc, stosunki między nimi taksówki są standardowo uzbrojone i opancerzone. Tak mocno uzbrojone i opancerzone, że policja używa ich, bez przerabiania (poza przemalowaniem na niebiesko) jako latających radiowozów.
Uzbrojenie: dwa przeciętne cekaemy, w wersji policyjnej także wyrzutnia niekierowanych rakiet (obrażenia jak bazooka, 15 strzałów) Makroczołg Pełnowymiarowy, całkowicie poważny środek zniszczenia. Używany niemal wyłącznie przez armię Miasta, mieści w sobie cztery osoby załogi plus nieco dodatkowego wyposażenia (np. psa).
Uzbrojenie: przeciętny cekaem, ZunSpot Sun Tir Wielka ciężarówa, z kratą do miażdżenia pomniejszych samochodów, wysokimi rurami wydechowymi, pojemną naczepą i ilością chromu tylko trochę mniejszą niż harlej.
Uzbrojenie: brak Buldożer-Zabójca Ogromna maszyna budowlana w kolorze budowlanej żółci, wyposażona w komplet (a nawet nadkomplet) narzędzi: łyżka, lemiesz, przynajmniej dwa pługi różnych kalibrów i temu podobne precyzyjne narzędzia. Jeden taki buldożer jest w stanie zdemontować średniej wielkości budynek. W środku mieści się kierowca i jeden kibic. Buldożer-Zabójca jest standardowo wyposażony w klimatyzowaną kabinę, lodówkę i sprzęt stereo.
Uzbrojenie: brak (jeśli nie liczyć zdolności do spłaszczenia niemal każdej przeszkody) Latająca Forteca Ogromna, prostopadłościenna maszyna bojowa, unosząca się w powietrzu na antygrawitatorach jak nie przymierzając statek Vogonów. Pułap maksymalny zapewniany przez grawy to około 50 metrów, akurat żeby groźnie unosić się nad przerażonym celem. Jej ładownie są w stanie pomieścić kilka pomniejszych pojazdów lub batalion rewolucjonistów. Latająca Forteca jest pojazdem bojowym De Luxe i zapewnia swojej nominalnej załodze (pięć osób) pełen komfort - koje, kuchnia, sala telewizyjna i minisiłownia umożliwiają załodze utrzymanie gotowości bojowej non stop. Opancerzone drzwi i superbezpieczne zamki (-5 do umiejętności przy próbie nieautoryzowanego wejścia) zapewniają, że Fortecy nie przejmie nikt niepowołany.
Uzbrojenie: cztery wieżyczki z Koltami Rotowarble, dwie duże wieże z podwójnie sprzężonymi ZunSpotami Sun • • • |
Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.
więcej »Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski
Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Logika szkodzi
— Witold Witaszewski
Kaloryfer
— Witold Witaszewski, Małgorzata ’Ama’ Roznerska, Leszek ’Leslie’ Karlik