Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

Kaloryfer – The Adventure

« 1 3 4 5

Witold Witaszewski

Kaloryfer – The Adventure

Mechanika dotycząca pojazdów:
Trafianie w pojazdy:
MG może - jeśli chce - przyznać modyfikatory do trafienia zależne od wielkości pojazdu: plus jeden do umiejętności za każdy stopień wielkości przewyższający Normalny, albo minus jeden do umiejętności za każdy stopień wielkości mniejszy od Normalnego. Czyli przy strzelaniu w tira strzelec może dostać modyfikator +2 (tir jest Za Duży, czyli dwa stopnie większy od Normalnego), zaś przy strzelaniu w strap-on strzelec może dostać modyfikator -2 (strap-on jest Przenośny, czyli dwa stopnie mniejszy niż Normalny).
Uszkadzanie pojazdów:
Aby sprawdzić czy trafienie zrobiło coś pojazdowi należy porównać pancerność pojazdu z obrażeniami broni. Jeśli pancerność jest większa albo równa ilości kostek obrażeń, ostrzał z tej broni nie zrobi na pojeździe najmniejszego wrażenia. Jeżeli pancerność jest mniejsza, należy zmniejszyć kostki którymi rzuca się przy zadawaniu obrażeń o wartość pancerności. Czyli jeśli strzelamy z przeciętnego karabinu laserowego w mikroczołg, jedynym efektem będzie przypalenie farby (z uwagi na pancerność mikroczołgu równą 3), zaś jeśli z tej samej broni zaatakujemy kadylaka kanapę, to rzucać będziemy jedną kostką (z uwagi na pancerność kadylaka równą 1).
Niszczenie pojazdów:
Jeśli ilość obrażeń zadanych przez broń będzie równa albo wręcz przekroczy odporność pojazdu, eksploduje on malowniczo. MG może wyłączyć z tej reguły dechy. MG może też uznać, że jeśli pojazdowi zostanie kilka ostatnich punktów odporności zaczyna on rzęzić, dymić i zdradzać inne objawy nie najlepszej kondycji.
Najczęstsze pojazdy występujące w Mieście:
Decha

Niezbędna dla skejta. Jeśli ktoś nie jest skejtem, może ją sobie powiesić na ścianie. (Deja vu jest to takie uczucie…)
WK: PrzenośnySZ: żałosnaPN: 0ZW: +1OD: 3
Uzbrojenie: bez żartów…
Strap-On

Mały plecak rakietowy - czyli dwie dysze, manetka i zbiornik łatwopalnego i wybuchowego paliwa do przypięcia na plecy. Coś dla znużonych życiem.
WK: PrzenośnySZ: sporaPN: 0ZW: -4OD: 5
Uzbrojenie: brak.
Przecinak

Na życzenie publiczności powtarzamy opis z zasadniczej części Kaloryfera: opływowy motocykl w krzykliwych kolorach. Oszałamiająco szybki - niedoświadczeni piloci tychże służą jako części zamienne dla innych.
WK: ŚredniSZ: niewiarygodnaPN: 0ZW: -3OD: 10
Uzbrojenie: brak
Harlej

Wielki (jak na motor), chromowany i ogłuszający rykiem potwór. Straszliwie długi widelec, bateria reflektorów z przodu, opcjonalnie antenka z proporczykiem. Doskonale pasują do niego wyczesane glany i skórzana kurtka.
WK: ŚredniSZ: średniaPN: 1 (cały ten chrom…)ZW: -1OD: 25
Uzbrojenie: brak.
Mikroczołg

Malutki czołg, mieszczący w środku kierowcę i jego plecak.
WK: ŚredniSZ: znośnaPN: 3ZW: 0OD: 40
Uzbrojenie: przeciętny erkaem, Brownink GRLM
M30 APC

Pudełkowaty, przypominający cegłę na gąsienicach standardowy pojazd policji Miasta. Mieści w sobie kierowcę, dowódcę i do czterech policjantów.
WK: NormalnySZ: znośnaPN: 3ZW: -1OD: 50
Uzbrojenie: różne. Najczęściej występuje przeciętny cekaem, zdarza się też wielki reflektor albo Brownink 2H.
Kadylak kanapa

Długi, szeroki, szpanerski samochód. Skórzana tapicerka, system stereo o dużej sile rażenia, regulowane zawieszenie. Podstawka pod picie i włochate kości do zawieszenia na lusterku wliczone w cenę zakupu.
WK: NormalnySZ: średniaPN: 1ZW: +1OD: 35
Uzbrojenie: brak
Taksówka szturmowa

Jeden z podstawowych środków transportu w Mieście, wściekle żółta latająca taksówka. Z uwagi na wielość korporacji taksówkowych i nienajlepsze, oględnie mówiąc, stosunki między nimi taksówki są standardowo uzbrojone i opancerzone. Tak mocno uzbrojone i opancerzone, że policja używa ich, bez przerabiania (poza przemalowaniem na niebiesko) jako latających radiowozów.
WK: NormalnySZ: sporaPN: 4ZW: +2OD: 40
Uzbrojenie: dwa przeciętne cekaemy, w wersji policyjnej także wyrzutnia niekierowanych rakiet (obrażenia jak bazooka, 15 strzałów)
Makroczołg

Pełnowymiarowy, całkowicie poważny środek zniszczenia. Używany niemal wyłącznie przez armię Miasta, mieści w sobie cztery osoby załogi plus nieco dodatkowego wyposażenia (np. psa).
WK: WiększySZ: znośnaPN: 5ZW: 0OD: 60
Uzbrojenie: przeciętny cekaem, ZunSpot Sun
Tir

Wielka ciężarówa, z kratą do miażdżenia pomniejszych samochodów, wysokimi rurami wydechowymi, pojemną naczepą i ilością chromu tylko trochę mniejszą niż harlej.
WK: Za DużySZ: średniaPN: 1ZW: -2OD: 40
Uzbrojenie: brak
Buldożer-Zabójca

Ogromna maszyna budowlana w kolorze budowlanej żółci, wyposażona w komplet (a nawet nadkomplet) narzędzi: łyżka, lemiesz, przynajmniej dwa pługi różnych kalibrów i temu podobne precyzyjne narzędzia. Jeden taki buldożer jest w stanie zdemontować średniej wielkości budynek. W środku mieści się kierowca i jeden kibic. Buldożer-Zabójca jest standardowo wyposażony w klimatyzowaną kabinę, lodówkę i sprzęt stereo.
WK: Za DużySZ: żałosnaPN: 2ZW: -2OD: 120
Uzbrojenie: brak (jeśli nie liczyć zdolności do spłaszczenia niemal każdej przeszkody)
Latająca Forteca

Ogromna, prostopadłościenna maszyna bojowa, unosząca się w powietrzu na antygrawitatorach jak nie przymierzając statek Vogonów. Pułap maksymalny zapewniany przez grawy to około 50 metrów, akurat żeby groźnie unosić się nad przerażonym celem. Jej ładownie są w stanie pomieścić kilka pomniejszych pojazdów lub batalion rewolucjonistów. Latająca Forteca jest pojazdem bojowym De Luxe i zapewnia swojej nominalnej załodze (pięć osób) pełen komfort - koje, kuchnia, sala telewizyjna i minisiłownia umożliwiają załodze utrzymanie gotowości bojowej non stop. Opancerzone drzwi i superbezpieczne zamki (-5 do umiejętności przy próbie nieautoryzowanego wejścia) zapewniają, że Fortecy nie przejmie nikt niepowołany.
WK: MonstrualnySZ: znośnaPN: 8ZW: -4OD: 250
Uzbrojenie: cztery wieżyczki z Koltami Rotowarble, dwie duże wieże z podwójnie sprzężonymi ZunSpotami Sun
• • •
Pięterko
Pięterko
Parter
Parter
Garaż
Garaż
Piwnica
Piwnica
koniec
« 1 3 4 5
1 lipca 2001

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
Miłosz Cybowski

7 V 2024

Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.

więcej »

Magia i Miecz: Z niewielką pomocą zagranicznych publikacji
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

25 IV 2024

Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.

więcej »

W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
Miłosz Cybowski

3 IV 2024

Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Logika szkodzi
— Witold Witaszewski

Kaloryfer
— Witold Witaszewski, Małgorzata ’Ama’ Roznerska, Leszek ’Leslie’ Karlik

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.