Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Anty-Wirus›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnty-Wirus
Wydawca Granna
EAN5900221001174
Infood 7 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Zaraź się myśleniem!
[„Anty-Wirus” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nazwa „Anty-wirus” jest niewątpliwie bardzo trafna, ponieważ plansza z umieszczonymi na niej kolorowymi ruchomymi elementami rzeczywiście kojarzy się z bakteriami lub wirusami widzianymi przez mikroskop elektronowy. W dodatku łamigłówka ta jest naprawdę groźna, gdyż potrafi zawładnąć umysłem gracza na wiele godzin.

Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Zaraź się myśleniem!
[„Anty-Wirus” - recenzja]

Nazwa „Anty-wirus” jest niewątpliwie bardzo trafna, ponieważ plansza z umieszczonymi na niej kolorowymi ruchomymi elementami rzeczywiście kojarzy się z bakteriami lub wirusami widzianymi przez mikroskop elektronowy. W dodatku łamigłówka ta jest naprawdę groźna, gdyż potrafi zawładnąć umysłem gracza na wiele godzin.

Dziękujemy wydawnictwu Granna za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Anty-Wirus›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnty-Wirus
Wydawca Granna
EAN5900221001174
Infood 7 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Anty-wirus” prezentuje się wyjątkowo efektownie zarówno w dużym kolorowym kartonowym opakowaniu, jak i po wyjęciu z niego. W dodatku pofałdowana plastikowa plansza i umieszczone na niej elementy nie tylko ciekawie wyglądają, ale w czasie rozwiązywania zadań dostarczają również sporo miłych doznań dotykowych. Czyżby obowiązywała tutaj zasada – „przez palce do głowy” (może i jest w tym jakaś metoda)? Drobnym mankamentem jest, że przechowywanie „Anty-wirusa” w oryginalnym opakowaniu jest zwyczajnie niepraktyczne, gdyż zajmuje on wtedy dużo więcej miejsca, a na domiar złego pakowanie go przy użyciu plastikowych wytłoczek nie jest ani proste, ani przyjemne. Na szczęście dołączono do gry solidny zamykany woreczek, do którego bez problemu można wszystko schować, co szczególnie dobrze sprawdza się przy zabieraniu „Anty-wirusa” na jakiś wyjazd.
Reguły łamigłówki są bardzo proste do opanowania, a z początkowymi zadaniami bez większych problemów powinno się uporać nawet sześcioletnie dziecko. W książeczce znajdziemy sześćdziesiąt zadań podzielonych na pięć poziomów trudności. Warto tutaj zaznaczyć, że rozwiązanie tych z ostatniego może sprawić sporo kłopotu nie tylko maluchom, ale i dorosłym. Właśnie dzięki dużemu zróżnicowaniu skali trudności zadań „Anty-wirus” nie znudzi się zbyt szybko i całkiem często może być po kryjomu podbierany dziecku przez rodziców.
Przystępując do rozwiązania zadania, należy rozmieścić na planszy elementy zgodnie z rysunkiem z książeczki. Mamy do dyspozycji dziewięć kolorowych ruchomych „wirusów” o różnych kształtach oraz dwa małe białe elementy, które są wykorzystywane do zmiany kształtu planszy i nie przemieszczają się. Oczywiście nie wszystkie są wykorzystywane w poszczególnych zadaniach, dlatego istnieje naprawdę dużo możliwych układów początkowych – w sumie szkoda trochę, że zadań jest tylko sześćdziesiąt. Naszym celem jest zawsze wysunięcie czerwonego wirusa poza planszę przez lukę w jej narożniku. Wirusy mogą się poruszać w czterech kierunkach, ale jedynie na ukos (tak jak umożliwiają to zagłębienia w planszy). Na początku przygody z „Anty-wirusem” trzeba tylko uważać, aby niechcący nie przesunąć wirusa w pionie lub poziomie czy też nie obrócić go wokół osi, ale po kilku zadaniach właściwe przemieszczanie elementów gry wchodzi nam w krew. W najprostszych zadaniach na planszy jest dużo pustych przestrzeni, więc usunięcie z drogi czerwonego wirusa innych elementów nie wymaga zbyt wielu ruchów. Wraz ze wzrostem poziomu trudności zadań zagęszczenie wirusów na planszy rośnie, więc konieczne stają się naprawdę skomplikowane machinacje ruchomymi elementami, w tym równoczesne przemieszczanie całych grup.
Niewątpliwie „Anty-wirus” to jedna z najciekawszych łamigłówek dostępnych na naszym rynku, a dodatkową zaletą jest, że różni się on znacznie mechaniką od innych propozycji z serii Smart Games. W tym przypadku otrzymujemy w naprawdę rozsądnej cenie wiele godzin świetnej zabawy, która angażuje zarówno umysł, jak i dłonie. Tytułem tym powinni być więc zachwyceni wszyscy miłośnicy łamania głowy, nawet jeśli dawno skończyli siedem lat (dolny przedział sugerowanego przez wydawcę wieku gracza).
koniec
13 maja 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.