Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Wolfgang Dirscherl
‹Bubbles›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBubbles
Data produkcji2015
Autor
Wydawca Piatnik
EAN9001890657696
Info2-4 graczy, wiek 6+
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Bąble większe i mniejsze
[Wolfgang Dirscherl „Bubbles” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Rozumiem, że za wsadzeniem talii 24 i 4 kostek do gry do pudełka o wymiarach 16,5×16,5×5,5cm z wielkim napisem „Bubbles” stoją względy marketingowe – aby produkt był widoczny na sklepowych półkach – ale nieodmiennie denerwuje mnie, gdy opakowanie zawiera przede wszystkim… powietrze.

Wojciech Gołąbowski

Bąble większe i mniejsze
[Wolfgang Dirscherl „Bubbles” - recenzja]

Rozumiem, że za wsadzeniem talii 24 i 4 kostek do gry do pudełka o wymiarach 16,5×16,5×5,5cm z wielkim napisem „Bubbles” stoją względy marketingowe – aby produkt był widoczny na sklepowych półkach – ale nieodmiennie denerwuje mnie, gdy opakowanie zawiera przede wszystkim… powietrze.

Dziękujemy wydawnictwu Piatnik za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Wolfgang Dirscherl
‹Bubbles›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBubbles
Data produkcji2015
Autor
Wydawca Piatnik
EAN9001890657696
Info2-4 graczy, wiek 6+
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Bubbles” z Piatnika to gra dla dwojga do czworga graczy w wieku od lat sześciu, której tematyka krąży wokół czterech kolorowych bąbelków. Każda bańka jest innego koloru i wymiaru, co daje łącznie 4! (czyt. cztery silnia) kombinacji – i tyleż samo kart do gry. Karty są dwustronne, bo choć z obu stron przedstawiono uśmiechnięte buźki, to po stronie „pomarańczowej” są one ułożone w kolejności rozmiarów (największe u góry, najmniejsze na dole), a po stronie „szarej” – rozmieszczone w sposób nieuporządkowany.
Kości do gry – w czterech kolorach – należy okleić własnoręcznie liczbami od 1 do 24, korzystając z arkusza kolorowych naklejek. Przygotowano je tak, by – prócz tego, że numery się nie powtarzają – zmaksymalizować szanse na losowy rozkład kolorowo-wielkościowy. Po rozłożeniu na stole wszystkich kart (w wersji łatwiejszej widoczną stroną pomarańczową, w wersji trudniejszej szarą) jeden z graczy rzuca wszystkimi kośćmi. Rozkład wylosowanych liczb, ułożony w kolejności rosnącej (lub malejącej), w połączeniu z ich kolorami, ma odzwierciedlenie w jednej i tylko jednej leżącej gdzieś na stole karcie. Kartę tę należy odnaleźć i wskazać ręką. Kto szybszy, ten lepszy. Tura toczy się do momentu, gdy wszyscy gracze wskażą na którąś z kart – lecz tylko jedna osoba wygra: ta, która jako pierwsza wskazała kartę właściwą. Można ją zostawić na miejscu lub odłożyć na bok (na konto gracza), ale tak, by wciąż brała udział w grze – ważne jest, że gracz zdobywa punkt. W zaproponowanych zasadach rozgrywkę zwycięża ta osoba, która jako pierwsza zgarnie cztery karty (cztery punkty).
Pomarańczowa, łatwiejsza strona kart - widoczne uporządkowanie bąbelków wg ich rozmiarów. Karta po prawej odpowiada wylosowanym liczbom na kostkach.
Pomarańczowa, łatwiejsza strona kart - widoczne uporządkowanie bąbelków wg ich rozmiarów. Karta po prawej odpowiada wylosowanym liczbom na kostkach.
Gra toczy się szybko, ale lepiej, by gracze byli na jednakowym poziomie rozwoju / wieku. W przypadku gry rodzinnej młodsze rodzeństwo jest na ogół bez szans. W przypadku starszych dzieci, użycia szarej strony i maksymalnie losowego rozkładu kart na stole, szanse w grze z rodzicami się wyrównują. Gra rozwija refleks i umiejętność szybkiego szeregowania wartości – oceny, która z liczb jest większa, a która mniejsza. Aczkolwiek pamiętać trzeba, że najmłodsi gracze muszą wcześniej nauczyć się rozpoznawać liczby w zakresie do 24 (i to we właściwej kolejności). Gra nie nadaje się też dla osób cierpiących na zaburzenia rozpoznawania barw, takich jak daltonizm. Cena – trzydzieści kilka złotych w zależności od sklepu – nie jest wygórowana (choć, podkreślam, w tej cenie dostajemy 24 karty, 4 kostki i za duże pudełko), a sympatyczne uśmiechnięte kolorowe bąbelki mogą nieco rozjaśnić niejeden pochmurny dzień.
koniec
8 kwietnia 2016

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

(Nie) Spadaj…!
— Wojciech Gołąbowski

Tegoż autora

Zbierając okruchy przeszłości
— Wojciech Gołąbowski

Gdy szukasz własnej drogi
— Wojciech Gołąbowski

Tylko praca dyplomowa, niestety
— Wojciech Gołąbowski

O pożytkach ze zdrowych zębów oraz powrót do Liszkowa
— Wojciech Gołąbowski

Ryzykowny pomysł za sto punktów
— Wojciech Gołąbowski

Niewykorzystany potencjał
— Wojciech Gołąbowski

Nawet jeśli nie wierzysz w duchy, one wierzą w ciebie
— Wojciech Gołąbowski

10 naj… : Wehikuły czasu
— Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak pić, to w wesołym towarzystwie
— Wojciech Gołąbowski

Szkoła dorzucania do stosu
— Wojciech Gołąbowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.