Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Masato Uesugi
‹Zapraszamy do Podziemi›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZapraszamy do Podziemi
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2-4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Pełzanie po lochach
[Masato Uesugi „Zapraszamy do Podziemi” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Zapraszamy do podziemi” to szybka gra o prostych i łatwych do wytłumaczenia zasadach. Ale to pozycja tylko dla tych, którym nie przeszkadzają losowość rozgrywki i mechanika „push your luck”.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Pełzanie po lochach
[Masato Uesugi „Zapraszamy do Podziemi” - recenzja]

„Zapraszamy do podziemi” to szybka gra o prostych i łatwych do wytłumaczenia zasadach. Ale to pozycja tylko dla tych, którym nie przeszkadzają losowość rozgrywki i mechanika „push your luck”.

Masato Uesugi
‹Zapraszamy do Podziemi›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZapraszamy do Podziemi
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2-4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zadaniem graczy będzie odbycie dwóch udanych wypraw do podziemi, ale tylko jeden z nich będzie tym, który w konkretnej rundzie przejmie kontrolę nad wybranym bohaterem. Każdy z herosów dysponuje swoim poziomem życia oraz unikalnym wyposażeniem (kafelki ekwipunku charakteryzują się różnymi bonusami – czasem gwarantują one zwycięstwo nad określonym typem potwora, innym razem dodają one punkty życia). Decyzję o tym, która z czterech dostępnych postaci będzie brała udział w wyprawie, gracze podejmują wspólnie przed grą.
W swojej rundzie każdy dobiera kartę potwora i podejmuje prostą decyzję: albo dokłada ją zakrytą na środek, tworząc tym samym stos podziemi, albo odkłada odkrytą na bok (nie będzie ona brała udziału w tej rundzie). W drugim przypadku zmuszeni jesteśmy do usunięcia z rozgrywki jednego kafelka ekwipunku, co jednocześnie zmniejsza szanse na sukces bohatera w uporaniu się z pozostałymi potworami. Poza tymi dwiema decyzjami każdy z graczy może oczywiście spasować, rezygnując tym samym zarówno z dobierania kolejnych kart potworów, jak i z późniejszego udziału w wyprawie do podziemi. Osobą kontrolującą śmiałka w nierównej walce w lochach będzie ten gracz, który jako ostatni spasuje. Dysponując określoną liczbą punktów życia oraz tymi elementami ekwipunku, które pozostały na stole, będzie on musiał przeżyć wystarczająco długo, by pokonać (lub przynajmniej przeżyć) wszystkie potwory dołożone na stos podziemi.
Gra wymaga od nas ciągłego kalkulowania: w talii potworów znajduje się zawsze określona liczba monstrów danego rodzaju, a odkładając ich karty na bok widzimy, jakie z nich nie trafiły na stos podziemi. W połączeniu z wiedzą na temat ich siły oraz możliwości dostępnego bohatera możemy szacować szanse powodzenia lub porażki. Kluczowe jest wycofanie się w odpowiednim momencie lub liczenie na łut szczęścia, który umożliwi nam zwycięstwo.
koniec
16 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Zombie w sosie włoskim
Miłosz Cybowski

25 XII 2021

Co wyjdzie z połączenia platformówki, włoskiej mafii i zombie? „Guns, Gore & Cannoli” – bardzo przyjemna, szybka i porządnie zrealizowana gra, w której wcielamy się we włoskiego specjalistę od brudnej roboty w mieście pełnym nieumarłych.

więcej »

Krótko o grach: X-Meni nie wystarczają
Miłosz Cybowski

28 XI 2021

„X-Men: Bunt mutantów” nie sprawdza się ani jako gra kooperacyjna, ani jako tytuł wykorzystujący kościaną mechanikę. Mimo różnorodności bohaterów oraz złoczyńców, nie wspominając o wielu fazach rozgrywki, jest to planszówka zupełnie pozbawiona charakteru.

więcej »

Postapokaliptyczna klasyka
Miłosz Cybowski

24 VII 2021

W ostatnich latach mogliśmy obserwować prawdziwy wysyp gier paragrafowych, szczególnie adresowanych do młodszych czytelników. Jak na ich tle prezentuje się „Piekło na autostradzie” (ugrzecznione i mniej kontrowersyjne tłumaczenie oryginalnego „Highway Holocaust”) Joe’go Devera?

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Zombie w sosie włoskim
— Miłosz Cybowski

X-Meni nie wystarczają
— Miłosz Cybowski

Bóbr, nietoperz i inny zwierz
— Miłosz Cybowski

Stary smok mocno śpi
— Miłosz Cybowski

Próba czasu
— Miłosz Cybowski

Asasyni warci wielbłąda
— Miłosz Cybowski

Artefakt albo psikus
— Miłosz Cybowski

O jedną księgę za daleko
— Miłosz Cybowski

Czy Hokusai byłby dumny?
— Miłosz Cybowski

Zamki z kości
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.