Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Masato Uesugi
‹Zapraszamy do Podziemi›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZapraszamy do Podziemi
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2-4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Pełzanie po lochach
[Masato Uesugi „Zapraszamy do Podziemi” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Zapraszamy do podziemi” to szybka gra o prostych i łatwych do wytłumaczenia zasadach. Ale to pozycja tylko dla tych, którym nie przeszkadzają losowość rozgrywki i mechanika „push your luck”.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Pełzanie po lochach
[Masato Uesugi „Zapraszamy do Podziemi” - recenzja]

„Zapraszamy do podziemi” to szybka gra o prostych i łatwych do wytłumaczenia zasadach. Ale to pozycja tylko dla tych, którym nie przeszkadzają losowość rozgrywki i mechanika „push your luck”.

Masato Uesugi
‹Zapraszamy do Podziemi›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZapraszamy do Podziemi
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2-4 osoby; od 10 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zadaniem graczy będzie odbycie dwóch udanych wypraw do podziemi, ale tylko jeden z nich będzie tym, który w konkretnej rundzie przejmie kontrolę nad wybranym bohaterem. Każdy z herosów dysponuje swoim poziomem życia oraz unikalnym wyposażeniem (kafelki ekwipunku charakteryzują się różnymi bonusami – czasem gwarantują one zwycięstwo nad określonym typem potwora, innym razem dodają one punkty życia). Decyzję o tym, która z czterech dostępnych postaci będzie brała udział w wyprawie, gracze podejmują wspólnie przed grą.
W swojej rundzie każdy dobiera kartę potwora i podejmuje prostą decyzję: albo dokłada ją zakrytą na środek, tworząc tym samym stos podziemi, albo odkłada odkrytą na bok (nie będzie ona brała udziału w tej rundzie). W drugim przypadku zmuszeni jesteśmy do usunięcia z rozgrywki jednego kafelka ekwipunku, co jednocześnie zmniejsza szanse na sukces bohatera w uporaniu się z pozostałymi potworami. Poza tymi dwiema decyzjami każdy z graczy może oczywiście spasować, rezygnując tym samym zarówno z dobierania kolejnych kart potworów, jak i z późniejszego udziału w wyprawie do podziemi. Osobą kontrolującą śmiałka w nierównej walce w lochach będzie ten gracz, który jako ostatni spasuje. Dysponując określoną liczbą punktów życia oraz tymi elementami ekwipunku, które pozostały na stole, będzie on musiał przeżyć wystarczająco długo, by pokonać (lub przynajmniej przeżyć) wszystkie potwory dołożone na stos podziemi.
Gra wymaga od nas ciągłego kalkulowania: w talii potworów znajduje się zawsze określona liczba monstrów danego rodzaju, a odkładając ich karty na bok widzimy, jakie z nich nie trafiły na stos podziemi. W połączeniu z wiedzą na temat ich siły oraz możliwości dostępnego bohatera możemy szacować szanse powodzenia lub porażki. Kluczowe jest wycofanie się w odpowiednim momencie lub liczenie na łut szczęścia, który umożliwi nam zwycięstwo.
koniec
16 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski

Nie tylko dla ornitologów
— Miłosz Cybowski

Pod ciepłą kołderką
— Miłosz Cybowski

Turpizm w RPG
— Miłosz Cybowski

Niełatwe wybory religijne
— Miłosz Cybowski

Tomek na tropach yeti
— Miłosz Cybowski

2‑letni detektyw
— Agnieszka Jackowska

W poszukiwaniu wolności
— Miłosz Cybowski

Długie macki, zgrabne pośladki
— Miłosz Cybowski

Celowe bieganie w kółko
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.