Enki Bilal w EsensjiPrezentujemy zestaw linków do wszystkich recenzji komiksów Enki Bilala, jakie ukazały się dotychczas w Esensji oraz do wywiadu z Pierrem Christinem.
Enki Bilal w EsensjiPrezentujemy zestaw linków do wszystkich recenzji komiksów Enki Bilala, jakie ukazały się dotychczas w Esensji oraz do wywiadu z Pierrem Christinem. „Targi nieśmiertelnych” „Targi nieśmiertelnych” to pierwszy tom słynnej „Trylogii Nikopola” autorstwa Enki Bilala, Francuza jugosłowiańskiego pochodzenia. Jest to jednoczesnie pierwszy komiks, do którego artysta ten zarówno wykonał rysunki, jak i napisał scenariusz. [więcej…] „Kobieta pułapka” Bilal stworzył w „Kobiecie pułapce” postać tragiczną. Charyzmatyczną femme fatale, która stała się jego wizytówką artystyczną. Wygląd Jill Bioskop, poza niewątpliwym wrażeniem estetycznym jakie wywołuje, można również rozumieć symbolicznie. [więcej…] „Sen potwora” Motywem przewodnim „Snu Potwora” jest rozumiana trojako pamięć. Jest to pamięć indywidualna jednostki – fenomenalna zdolność Nike’a Hatzenfelda, który z każdym dniem cofa się w myślach do momentu swoich narodzin, przypominając sobie tragiczne wydarzenia wojny w byłej Jugosławii. [więcej…] „32 grudnia” Scenariusz „32 grudnia” jest bardzo udany – często zaskakuje, obfituje w zwroty akcji. Fabuła jest złożona, ale liniowa i skonstruowana bardzo logicznie, co pomaga w śledzeniu przeplatających się wątków i narracji każdego z trojga „rodzeństwa”. Autor umiejętnie buduje napięcie, którego kulminacja następuje w finale, każąc czytelnikowi niecierpliwie czekać na trzeci tom. [więcej…] „Polowanie” „Polowanie” jest ostatnim tomem z serii „Legendy współczesności”, narysowanym przez Enki Bilala do scenariusza Pierre’a Christina. Akcja komiksu rozgrywa się zimą 1983 roku. Na polowaniu w polskich Bieszczadach spotykają się prominenci państw Układu Warszawskiego. [więcej…] „Falangi Czarnego Porządku” „Falangi Czarnego Porządku” to komiks zupełnie inny niż „Polowanie”, pochodzące z tej samej serii "Legendy współczesności”. Wymiar polityczny jest jedynie odległą przyczyną zachodzących wydarzeń, bohaterowie nie są skupieni na roztrząsaniu przeszłości. Komiks ten nie jest głosem w dyskusji światopoglądowej, ale opowieścią o tym, że siły napędzające człowieka za młodu drzemią w nim aż do śmierci, a dawne konflikty są zupełnie niezrozumiałe dla kolejnych pokoleń. [więcej…] „Zawsze chciałem opowiadać historie” Specjalnie dla Esensji: wywiad Pierrem Christinem, scenarzystą, który zrealizował wspólnie z Enki Bilalem m.in. „Polowanie” oraz „Falangi Czarnego Porządku”. [więcej…] 23 grudnia 2004 |
Każdy smok ma swój słaby punkt ukryty pod którąś z łusek. Tak było ze Smaugiem z „Hobbita”, tak było też ze smokiem z przygód Jonki, Jonka i Kleksa. A że w przypadku tego drugiego chodziło o wentyl do pompki? Na tym polegał urok komiksów Szarloty Pawel.
więcej »Większość komiksów Alejandro Jodorowsky’ego to całkowita fikcja i niczym nieskrępowana, rozbuchana fantastyka. Tym razem jednak zajmiemy się jednym z jego komiksów historycznych albo może „historycznych” – fabuła czteroczęściowej serii „Borgia” oparta jest bowiem na faktycznych postaciach i wydarzeniach, ale potraktowanych z dość dużą dezynwolturą.
więcej »W 24 zestawieniu najlepiej sprzedających się komiksów, opracowanym we współpracy z księgarnią Centrum Komiksu, czas się cofnął. Na liście znalazły się bowiem całkiem nowe przygody pewnych walecznych wojów z Mirmiłowa i ich smoka… Ale, o dziwo, nie na pierwszym miejscu.
więcej »Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński
Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński
Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński
Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński
Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński
„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński
Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński
Nowe status quo
— Marcin Knyszyński
Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński
Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński