Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Filip Głowacz, Ireneusz Huszcza
‹Piwne Imperium›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPiwne Imperium
Data produkcjigrudzień 2013
Autor
Wydawca Cube
Info2 - 3 osoby; od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Piwem po planszy

Premiery gier planszowych, o ile w ogóle mają miejsce, odbywają się przeważnie na dużych konwentach fanów, tudzież targach. Ale żeby organizować takową w pubie? Jak się okazuje, miejsce to nieprzypadkowe, bo mowa będzie o grze „Piwne Imperium”.

Jakub Małecki

Piwem po planszy

Premiery gier planszowych, o ile w ogóle mają miejsce, odbywają się przeważnie na dużych konwentach fanów, tudzież targach. Ale żeby organizować takową w pubie? Jak się okazuje, miejsce to nieprzypadkowe, bo mowa będzie o grze „Piwne Imperium”.

Filip Głowacz, Ireneusz Huszcza
‹Piwne Imperium›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPiwne Imperium
Data produkcjigrudzień 2013
Autor
Wydawca Cube
Info2 - 3 osoby; od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Autorami tej produkcji są dwaj pasjonaci browarnictwa: Filip Głowacz i Ireneusz Huszcza, którzy swoje hobby postanowili przelać na planszę. Swoje marzenie mogli zrealizować dzięki jednemu z portali crowdfundingowych.
Oficjalna prezentacja zgromadziła znaczne grono poznańskiego środowiska planszówkowego. Spotkanie przebiegało w bardzo przyjaznej atmosferze. Wpierw głos zabrali główni bohaterowie wieczoru, opowiadając o losach całego projektu. Następnie zaproszeni goście mogli na własnej skórze przekonać się, co z tego wynikło. Na licznych stołach rozłożono egzemplarze gry, przy każdym był ktoś tłumaczący zasady. Przy okazji była okazja obejrzeć na własne oczy proces warzenia piwa oraz zakapslować butelkę dla siebie. Oprócz tego przez cały czas trwała degustacja lokalnych piw.
Sama gra to dość skomplikowana symulacja prowadzenia browaru, w głównej mierze oparta na mechanice worker placement. Oprócz obszaru wspólnego, gdzie aktywuje się akcje i kontroluje przebieg kolejnych jedenastu faz rundy, gracze dysponują równie dużymi planszami osobistymi, na których sadzą jęczmień, składują produkty czy ulepszają linię produkcyjną. W grze występuje 5 typów budynków (spichlerz, warzelnia, fermentownia, butelkownia i leżakownia), każdy z nich można kilkukrotnie zmodernizować, by zwiększyć jego wydajność. Całą zabawę uatrakcyjniają liczne karty, które oprócz tekstu działania, posiadają także klimatyczne opisy. Swoją drogą, w kilku przypadkach rozmiar zastosowanej czcionki mógłby być odrobinę większy, w słabym oświetleniu kawiarnianym ciężko było nieraz odczytać potrzebną treść. Bardzo przydatną sprawą jest możliwość wybrania pomiędzy wariantem pięcio- i dziesięciorundowym. Zdaniem wydawcy ten drugi potrafi trwać nawet do dwóch godzin. Z pewnością cieszy, że w nieco mniejszym niż standardowe pudełku, zmieszczono tak wiele elementów. Wykonanie gry jest natomiast dość nierówne, świetne kości (używane m.in. do ustalania popytu) i sporo drewnianych kostek kontrastują z dość cienkimi planszami i żetonami.
Rozgrywka przebiega bardzo płynnie. Najbardziej wymagająca jest faza planowania, przez resztę gra prowadzi nas niejako za rączkę. Dość niecodziennym rozwiązaniem jest system sadzenia jęczmienia na polach, który wprowadza do zabawy element logiczny. Po pierwszej partii trudno jednak ocenić, czy nie jest on aby dodany na siłę. Na regrywalność tytułu na pewno wpływ będzie mieć kilka talii kart. Wśród nich znajdują się receptury wymagające różnych zestawów składników oraz reklamy, które pomogą sprzedawać towar. Najciekawiej zapowiadają się karty wyzwań. Korzystanie z nich nie jest obowiązkowe, ich realizacja może z jednej strony przynieść spore profity, w przypadku porażki gracz poniesie natomiast pewną karę. Jak to w tego rodzaju grach bywa i tu nie ma raczej zbyt wielkiej interakcji pomiędzy grającymi, polega ona raczej na zajmowaniu danych pól i podbieraniu interesujących kart, a nie bezpośrednim szkodzeniu. Duży plus za to, iż gra premiuje planowanie długofalowe.
„Piwne Imperium” to pozycja, której brakowało na rynku. Była już okazja zetknąć się z kilkoma zagranicznymi tytułami traktującymi o produkcji wina, bardziej swojskie piwo było dotychczas tematem jedynie gier imprezowych. Tym razem mamy do czynienia z rasową strategią. Pozostaje życzyć autorom dalszych sukcesów, a nam wszystkim więcej takich premier.
koniec
23 grudnia 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
Miłosz Cybowski

7 V 2024

Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.

więcej »

Magia i Miecz: Z niewielką pomocą zagranicznych publikacji
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

25 IV 2024

Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.

więcej »

W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
Miłosz Cybowski

3 IV 2024

Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.

więcej »

Polecamy

See you Space Cowboy

W świecie pdf-ów:

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Piwowarzenie
— Agata Hanak

Tegoż autora

Cnota umiaru
— Jakub Małecki

Coś dla koneserów
— Jakub Małecki

Escape room domowej roboty
— Jakub Małecki

Wielki spęd bydła
— Jakub Małecki

Gnom jaszczurowi wilkiem
— Jakub Małecki

Ukryte piękno
— Jakub Małecki

Precyzja w cenie
— Jakub Małecki

Po trupach do celu
— Jakub Małecki

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.