Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Reinhard Staupe
‹Hoppla-Hopp›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHoppla-Hopp
Data produkcji2007
Autor
Wydawca Amigo
Dystrybutor G3
EAN4007396079050
Info2-6 graczy, od 5 lat
Cena37,30
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Cukierek, krzesło, szczotka, ale co dalej?
[Reinhard Staupe „Hoppla-Hopp” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Reihardowi Staupe udała się rzecz niecodzienna. Stworzył „Hoppla-Hopp": grę jednocześnie banalnie prostą i piekielnie trudną. Dla dzieci i dla starszych. Do domu, świetlicy i na biwak.

Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Cukierek, krzesło, szczotka, ale co dalej?
[Reinhard Staupe „Hoppla-Hopp” - recenzja]

Reihardowi Staupe udała się rzecz niecodzienna. Stworzył „Hoppla-Hopp": grę jednocześnie banalnie prostą i piekielnie trudną. Dla dzieci i dla starszych. Do domu, świetlicy i na biwak.

Dziękujemy dystrybutorowi G3 za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Reinhard Staupe
‹Hoppla-Hopp›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHoppla-Hopp
Data produkcji2007
Autor
Wydawca Amigo
Dystrybutor G3
EAN4007396079050
Info2-6 graczy, od 5 lat
Cena37,30
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zawartość niewielkich rozmiarów pudełka: 21 żetonów z obrazkami, 3 drewniane nieco większe krążki, klepsydra i instrukcja. Żetony należy odwrócić ilustracjami (każda jest inna) do góry, pomieszać i ułożyć losowego węża – dla każdego gracza (w jego turze) układ jest inny. Gracz, na którego przypada kolej, przez chwilę może przypatrywać się układowi. Następnie osoba, która rozkładała żetony na stole zakrywa dwoma drewnianymi krążkami dwa pierwsze obrazki i ustawia klepsydrę. Czas start!
Zadaniem gracza jest powiedzieć, co kryje się pod pierwszym (zakrytym) krążkiem. Jeśli odgadnie prawidłowo, krążek wędruje na trzeci z kolei żeton. Teraz tenże sam gracz (to wciąż jego tura, jego wąż) mówi, co jest na drugim obrazku (także zakrytym). I znów – jeśli ma rację, przykrywka trafia na czwarty z kolei żeton. I tak dalej – na przemian, aż skończy się czas (odmierzany przez klepsydrę) lub nastąpi pomyłka.
Gracz przez cały czas może obserwować swego węża, szczególnie zaś zapamiętywać, co jest aktualnie zakrywane. Sęk w tym, że zapamiętuje się zakrywany obrazek np. nr 5, a trzeba podać zapamiętany wcześniej nr 4… Wydawałoby się, że zapamiętać dwa obrazki nie jest zbyt wielkim wyzwaniem… A jednak! Mimo to dla obdarzonych lepszą pamięcią przewidziano wariant trudniejszy: używa się w nim trzech przykrywek. I to wszystko. Banalne? Owszem. Ale i niezmiernie trudne – w grę tu wchodzi jakiś nieznany mi bliżej fenomen ludzkiego umysłu, odpowiedzialny za (nie)zapamiętywanie kolejki informacji.
Gra przeznaczona jest – według opisu na pudełku – dla dzieci od 5 lat. Dla nich i nieco starszych klepsydra jest zupełnie zbędna; praktyka wykazała, że nawet po „załapaniu” sposobu na grę, są w stanie zdobyć co najwyżej kilka punktów w swej turze. W sumie więcej więc czasu poświęca się na mieszanie żetonów i układanie węża.1) Ale czyż nie ważniejsza jest wspólna przy tym zabawa…?
koniec
19 września 2011
1) Po kilku turach jasne stało się, że wystarczy ułożyć tylko fragment, bo młodzi gracze szybko tracili ruch.

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.