Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Zbigniew Tokarski
‹Ami›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAmi
Data produkcjiwrzesień 2012
Autor
Wydawca Hobbity.eu
EAN5901549179019
Info2-4 graczy, od 5 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Wypuścić na dwór, napełnić miskę czy wyszczotkować?
[Zbigniew Tokarski „Ami” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
A właściwie: w jakiej kolejności to czynić, by wraz z czworonożnymi przyjaciółmi wygrać partyjkę w „Ami”. No i nie zapominajmy o szczepieniu!

Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Wypuścić na dwór, napełnić miskę czy wyszczotkować?
[Zbigniew Tokarski „Ami” - recenzja]

A właściwie: w jakiej kolejności to czynić, by wraz z czworonożnymi przyjaciółmi wygrać partyjkę w „Ami”. No i nie zapominajmy o szczepieniu!

Dziękujemy wydawnictwu Hobbity.eu za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Zbigniew Tokarski
‹Ami›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAmi
Data produkcjiwrzesień 2012
Autor
Wydawca Hobbity.eu
EAN5901549179019
Info2-4 graczy, od 5 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zasady „Ami” są dość proste. Każdy z 2 do 4 graczy ma przed sobą plansze z wybranymi rasami psów. Początkowo jedną, maksymalnie trzema. Czworonogi należy karmić, szczotkować i wyprowadzać na spacer – a w tym celu należy wyłożyć na stół jedną z pięciu trzymanych na ręku kart akcji (po czym dobrać kolejną z zakrytego stosu) oraz położyć na planszy / planszach odpowiednie żetony. W talii kart są też karty szczepień oraz możliwości pozyskania kolejnego psa (kolejną planszę).
Gracz, który jako pierwszy – mając przed sobą trzy plansze ze zwierzętami – wypełni je żetonami, kończy pierwszą fazę rozgrywki, którą można określić jako rozwój hodowli. Faza druga to wystawa psów rasowych… Przed rozpoczęciem fazy pierwszej, niemal na samym początku gry (po wyborze pierwszych plansz), losowany jest Sędzia Główny wystawy, mający określone preferencje: jeden większy nacisk kładzie na spacery, drugi na wyżywienie… Każdy Sędzia dość wysoko ocenia zaszczepienie czworonoga.
Jak wspomniałem, grę rozpoczyna się, mając przed sobą jedną planszę z wybranym psem „małym”. Do wyboru są: jamnik, york, pudel, beagle. Zagrywając kartę akcji „nowy pies”, można zdobyć kolejnego czworonoga, „średniego” (seter irlandzki, labrador, owczarek szkocki, bokser) – a następnie „dużego” (owczarek niemiecki, chart afgański, dog niemiecki, bernardyn). Puchar na wystawie można otrzymać w każdej z tych trzech kategorii, sumując zebrane żetony plus modyfikator losowy z kości k3 i porównując wynik z rywalami. Zdarza się remis, a wtedy głos ma Sędzia… czyli jego preferencje, poczynając od cechy najważniejszej, do najmniej ważnej (tu porównuje się liczbę żetonów – różną dla różnych ras! – zebranych przy danej charakterystyce).
Dodatkowym urozmaiceniem rozgrywki są też karty „pchły”, których zagranie mści się na niezaszczepionych psach rywali. Można też zdobyć dodatkowe punkty (żetony), wykazując się spostrzegawczością: gdy wśród wykładanych kart akcji zauważymy taką, której tłem jest wizerunek jednej z ras hodowanych przez nas.
Podsumowując, strategia gry opiera się na wyborze takich ras (średniej i dużej), których cechy zgodne z preferencjami Sędziego mają najwięcej pól na żetony – oraz takim zgrywaniu kart akcji, by w danej kategorii (psów małych, średnich i dużych) mieć przewagę żetonów nad konkurencją. Nie jest to zbyt skomplikowane, przez co gra nadaje się dla dzieci w wieku od pięciu lat. Warto też w tym miejscu wspomnieć o dodatkowych walorach gry, jakimi są opisy poszczególnych ras psów, zamieszczone na odwrocie plansz, oraz ogólnie sympatyczne (z humorem) zobrazowanie tychże czworonogów. Gra wydana jest starannie, z woreczkami strunowymi na żetony i karty oraz dużą, drewnianą kostką. Myślę, że nagrodę główną w konkursie „Najlepsze dla dziecka”, o której informowaliśmy na łamach Esensji, zdobyło całkiem zasłużenie.
koniec
17 grudnia 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.