Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Alexandr Ushan
‹Mamy szpiega!›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMamy szpiega!
Tytuł oryginalnySpyfall
Autor
Wydawca Rebel.pl
Dystrybutor Rebel.pl
EAN5901549927511
Info3 - 8 osób; od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Niezła ściema
[Alexandr Ushan „Mamy szpiega!” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wydaje Ci się, że znasz się na ludziach? Potrafisz wyczuć, gdy ktoś mija się z prawdą? A może masz talent do manipulowania? Sprawdź swoje możliwości w grze „Mamy szpiega!”.

Jakub Małecki

Niezła ściema
[Alexandr Ushan „Mamy szpiega!” - recenzja]

Wydaje Ci się, że znasz się na ludziach? Potrafisz wyczuć, gdy ktoś mija się z prawdą? A może masz talent do manipulowania? Sprawdź swoje możliwości w grze „Mamy szpiega!”.

Dziękujemy wydawnictwu Rebel.pl za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Alexandr Ushan
‹Mamy szpiega!›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMamy szpiega!
Tytuł oryginalnySpyfall
Autor
Wydawca Rebel.pl
Dystrybutor Rebel.pl
EAN5901549927511
Info3 - 8 osób; od 12 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Gra należy do nurtu planszówek imprezowych, w których to staramy się ukryć swoją tożsamość. W pudełku znajdziemy 240 kart i aż 30 woreczków strunowych. Tak, to nie żart. Ale po co ich aż tyle, skoro wszystko zmieściłoby się w maksymalnie trzech? Należy bowiem stworzyć talie składające się z siedmiu kart tego samego miejsca, a na ich szczycie umieścić po jednej karcie szpiega. Wśród lokacji znajdują się m.in. park rozrywki, szpital, komisariat policji czy łódź podwodna. Tak stworzone komplety wsuwamy do woreczków i kładziemy zakryte w pudełku. Rozwiązanie to ma same plusy. Przede wszystkim gra nie wymaga żadnego przygotowania. Po prostu otwieramy kartonik i już możemy przystępować do zabawy. Oprócz tego oszczędzamy na wyprasce, która segregowałaby karty, a pudełko może być dzięki temu znacznie mniejsze.
Zasady gry są bardzo proste. Przed zabawą należy dobrze się przyjrzeć zamieszczonym w instrukcji lokacjom, w których może się toczyć akcja. Następnie jedna z osób losuje zestaw kart, dobiera ich z jego wierzchu tyle, ilu mamy gracz, po czym są one tasowane i rozdawane. Jednej osobie przypadnie rola szpiega, który nie zna miejsca wydarzeń. Runda gry składa się z serii pytań i odpowiedzi, jakie wymieniają między sobą uczestnicy. Celem szpiega jest uniknięcie zdemaskowania, a pozostałych graczy utrzymanie w tajemnicy miejsca swojego pobytu oraz wykrycie tożsamości wroga. W swoim ruchu należy wskazać dowolną osobę i zadać jej pytanie dotyczące miejsca. Nie można przepytywać gracza, który sam przed chwilą zadał pytanie. Z jednej strony nie chcemy za bardzo ułatwiać sprawy agentowi, jednak zbyt ogólnikowe treści mogą ściągnąć na nas podejrzenia. Runda trwa maksymalnie osiem minut i może się skończyć na trzy sposoby. Gdy czas minie, następuje głosowanie, jeśli szpieg zostanie wskazany jednogłośnie to przegrywa. Wszystko może jednak trwać krócej, gdyż każdy gracz raz na turę może zarządzić wcześniejsze głosowanie. W przypadku jednomyślności co do wskazanej osoby tura dobiega końca, nawet jeśli wybrano niewłaściwie. Ostatnia możliwość to dobrowolne ujawnienie się szpiega oraz próba odgadnięcia przez niego aktualnej lokalizacji. Może się on wtedy wspierać rozkładówką ze środka instrukcji. Po zakończeniu rundy następuje przyznanie punktów dla zwycięskiej strony, a także dodatkowych, np. dla gracza, który zarządził głosowanie zakończone sukcesem.
„Mamy szpiega!” to pozycja bardzo wesoła, przy stole co rusz słychać wybuchy śmiechu. Podczas testowania zdarzyło się np. że to agentowi przyszło zadać pierwsze pytanie. Zapytał w ciemno o pogodę za oknem, a gracze akurat przebywali na plaży. Miny uczestników – bezcenne. Jeszcze ciekawiej robi się po dodaniu ról. Każda karta miejsca posiada w lewym rogu nazwę postaci, w które należy się wcielić. Na statku piratów może to być np. kuk, bosman czy niewolnik. Rozgrywka nabiera wtedy nowych barw. Gra daję nam dużo wolnych wyborów. Przed rozpoczęciem partii uczestnicy mogą umówić się na dowolną liczbę rund, podobnie regulowany może być także czas jednego starcia. Liczy się w końcu dobra zabawa. „Mamy szpiega!” najlepiej sprawdza się przy większej liczbie uczestników. Jest to ten typ gry, którą warto zabierać w różne miejsca, dobrze nadaje się na wieczorki zapoznawcze. Grając wciąż w tym samym towarzystwie po pewnym czasie emocje nieco opadną. Z pewnością jednak jest to pozycja świeża i oryginalna.
koniec
25 września 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Cnota umiaru
— Jakub Małecki

Coś dla koneserów
— Jakub Małecki

Escape room domowej roboty
— Jakub Małecki

Wielki spęd bydła
— Jakub Małecki

Gnom jaszczurowi wilkiem
— Jakub Małecki

Ukryte piękno
— Jakub Małecki

Precyzja w cenie
— Jakub Małecki

Po trupach do celu
— Jakub Małecki

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.