Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

więcej »

Zapowiedzi

growe

więcej »

‹Sid Meier’s Covert Action›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSid Meier’s Covert Action
Data produkcji1 września 1990
Producent Microprose
InfoZalecane wymagania - 286, 1 MB, VGA, k.muz.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

386
[„Sid Meier’s Covert Action” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kiedy ktoś zaczyna węszyć obok baz wojskowych, to i wojskowi zaczynają się niepokoić. Kiedy niepokoją się wojskowi, to niepokoi się Prezydent. To może być fałszywy alarm. Prezydent sądzi że sytuacja jest poważna, więc i my sądzimy, że sytuacja jest poważna. Ty masz sprawdzić, co się dzieje i kto za tym stoi. Zinfiltrować spisek, zastopować działania i aresztować kogo się da – to twoje zadanie. Jak dotąd udało nam się dowiedzieć kilku szczegółów…

Michał Młotek

386
[„Sid Meier’s Covert Action” - recenzja]

Kiedy ktoś zaczyna węszyć obok baz wojskowych, to i wojskowi zaczynają się niepokoić. Kiedy niepokoją się wojskowi, to niepokoi się Prezydent. To może być fałszywy alarm. Prezydent sądzi że sytuacja jest poważna, więc i my sądzimy, że sytuacja jest poważna. Ty masz sprawdzić, co się dzieje i kto za tym stoi. Zinfiltrować spisek, zastopować działania i aresztować kogo się da – to twoje zadanie. Jak dotąd udało nam się dowiedzieć kilku szczegółów…

‹Sid Meier’s Covert Action›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSid Meier’s Covert Action
Data produkcji1 września 1990
Producent Microprose
InfoZalecane wymagania - 286, 1 MB, VGA, k.muz.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Tak zaczyna się twoja typowa odprawa. A kim jesteś, że traktują cię jak chłopca do sprzątania brudów? Jesteś tajnym agentem rządu. To ty sprzątasz brudy. Nie jest ważne, czy Marksiści do spółki z Unia Korsykańską usiłują uzależnić od siebie jednego z najlepszych pilotów, czy Mossad przy pomocy Tupamaros stara się dostać do fabryki, w której pracują urządzenia do uzdatniania uranu. Masz ich dorwać i aresztować. Przed tobą długa droga do sukcesu. Dłubanie w zakodowanych dokumentach, podsłuchiwanie rozmów telefonicznych, śledzenie ludzi, porwania i aresztowania, zakładanie podsłuchów, włamywanie się do siedzib twych przeciwników i zdobywanie (zwykle na za pomocą wytrychów i aparatu fotograficznego) tajnych dokumentów.
Bądź pewien, że jeśli ci się nie uda, to czeka cię gorzka rozmowa z szefem, jeżeli natomiast wszystko pójdzie perfekcyjnie to suche podziękowania będą jedyną nagrodą. Witamy w Tajnej Służbie!
Program jest jednym z najlepszych „symulatorów” bycia Jamesem Bondem. Choć ma swoje latka, to pomysły jakie w tej grze występują czynią z niej perłę wśród innych podobnych opracowań. Nie ma liniowej fabuły!! Za każdym razem inaczej przebiega rozgrywka MY kontra ONI. Niestety istnieje ograniczona ilość zdarzeń, więc po pewnym czasie wiemy, że jeśli wystąpi Black Widow to mają na celu to czy tamto. Jednak (o dziwo) nie przeszkadza to w rozgrywce.
„Covert Action” pokochałem za to, że przeciwnicy to nie imbecyle. Jeśli podłączamy się komuś do telefonów i uruchomimy alarm, to możemy się spodziewać, że ochrona zostanie postawiona w stan gotowości i nie będzie już tak łatwo włamać się do środka i wykraść dokumenty. Każda z organizacji grających w Drużynie-O-Czarnych-Kapeluszach ma swoje siedziby w różnych miastach. Tu jest jeszcze jedna niespodzianka – jeśli trzeba kogoś aresztować, to jeśli akurat jest ta osoba w tzw. „bezpiecznym domu” i stamtąd ją wyciągniemy, to natychmiast dla przeciwników ta „meta” jest spalona i już się tam nie pokażą. Jeśli jednak powyższa sytuacja zachodzi dla HQ to ewakuacja całości budynku trochę trwa. Podobnie jest z informacjami – w kwaterze głównej można zdobyć o wiele więcej informacji niż w jakiejś norze.
Najbardziej ciekawym (jeśli chodzi o „inteligencję” przeciwnika) jest włamanie się do którejś z siedzib. Jeśli chodzimy po budynku zostawiając za sobą pootwierane drzwi i sejfy, trupy na podłodze, to możemy się bardzo szybko spodziewać alarmu i granatów wlatujących przez drzwi. Inaczej jest jeżeli robimy to po cichu, technicznie i nie zostawiając śladów – jest cisza, spokój i możemy wyjść niezauważeni. Ważnym punktem jest też „włamywanie” się do sieci komputerowej. Znając hasło możemy podać słowo, które łączy się z informacją której szukamy. Przykład: jesteśmy w Amsterdamie, weszliśmy do kwatery Mafii i szukamy siedziby ich przyjaciół – Stassi. Standardowe przeszukanie nic nie dało. Znając hasło do komputerów możemy podać słowo kluczowe „Stassi”. W rezultacie możemy się spodziewać adresu tejże organizacji w Amsterdamie. Metoda ta skutkuje, jeśli chodzi o nazwiska.
Ostatnia sprawa – rozgrywka to wyścig z czasem. Ty zyskujesz informacje na temat swych przeciwników, ich tożsamości, kontaktów, miejsca przebywania, ale i oni wykonują swe zaplanowane działania. Kto będzie szybszy? Czas pokaże. Los świata jest w twoich rękach.
Wady: Dziwna paleta barw oraz ograniczony zestaw spisków jakim przeciwdziałamy.
Zalety: pójdzie praktycznie na każdym sprzęcie, ciekawa tematyka, dobra realizacja, Abandonware.
UWAGA!!! STRASZLIWIE WCIĄGA!
koniec
1 września 2001

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Boskość nie do odzyskania
Miłosz Cybowski

23 VI 2024

„KULT: Divinity Lost” to już czwarta odsłona systemu, w którym bohaterom przyjdzie zmagać się z mrocznymi zakamarkami naszej rzeczywistości i tego, co kryje się poza nią.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Cień rabusia grobów
Miłosz Cybowski

16 VI 2024

„Shadow of the Tomb Raider” jest zdecydowanie najładniejszą z dotychczasowych gier z udziałem Lary Croft. Ale dobra grafika to zdecydowanie zbyt mało, by można było uznać tę część serii za udaną.

więcej »

W świecie pdf-ów: Staroświatowa gastronomia
Miłosz Cybowski

8 VI 2024

Mniejsze dodatki do czwartej edycji Warhammera to w większości przypadków pozycje, które nie wnoszą zbyt wiele ani do świata, ani do rozgrywki. Nie inaczej jest z „Taverns of the Old World”.

więcej »

Polecamy

Staroświatowa gastronomia

W świecie pdf-ów:

Staroświatowa gastronomia
— Miłosz Cybowski

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Pamięci Stanisława Lema (1921-2006)
— Michał Młotek

Najnowszy film Kevina Smitha
— Michał Młotek

Cokolwiek
— Michał Młotek

Strefa Carrolla
— Michał Młotek

Witajcie w ciekawych czasach
— Michał Młotek

BACZNOŚĆ!!
— Michał Młotek

Więzienie umysłu
— Michał Młotek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.