Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

więcej »

Zapowiedzi

growe

więcej »

Dave Allen
‹Taverns of the Old World›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTaverns of the Old World
Data produkcji28 listopada 2023
Autor
Wydawca Cubicle 7 Entertainment Ltd
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info27s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

W świecie pdf-ów: Staroświatowa gastronomia
[Dave Allen „Taverns of the Old World” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Mniejsze dodatki do czwartej edycji Warhammera to w większości przypadków pozycje, które nie wnoszą zbyt wiele ani do świata, ani do rozgrywki. Nie inaczej jest z „Taverns of the Old World”.

Miłosz Cybowski

W świecie pdf-ów: Staroświatowa gastronomia
[Dave Allen „Taverns of the Old World” - recenzja]

Mniejsze dodatki do czwartej edycji Warhammera to w większości przypadków pozycje, które nie wnoszą zbyt wiele ani do świata, ani do rozgrywki. Nie inaczej jest z „Taverns of the Old World”.

Dave Allen
‹Taverns of the Old World›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTaverns of the Old World
Data produkcji28 listopada 2023
Autor
Wydawca Cubicle 7 Entertainment Ltd
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info27s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Dostajemy tutaj zestaw przydatnych tabel, na podstawie których każdy MG będzie w stanie wyturlać sobie niepowtarzalną tawernę, gospodę, zajazd, pub, mordownię czy wykwintną restaurację. Jak wszystko w nowej edycji, typy lokali podzielono na trzy rodzaje: od podłych, przez zwyczajne, aż po wyszukane. Kiedy już wiemy, z jaką jakością przybytku mamy do czynienia (bo jest na to osobna tabela), możemy się skupić na dodawaniu kolejnych jego elementów, wliczając w to nazwę, jakość obsługi, jakość jedzenia, szczególne cechy, gości i tak dalej.
Główny kłopot z tym dodatkiem mam taki, że nic z tego, co podano w tabelach losowych, nie jest czymś, czego średnio doświadczony MG nie zdołałby samemu wymyślić, czy to na poczekaniu (gdy gracze zmuszają prowadzącego do improwizacji), czy w ramach przygotowań do rozgrywki. Podane pod koniec przykładowe tawerny są… całkowicie przeciętne i nie wyróżniają się praktycznie niczym szczególnym.
Jedyny wart uwagi element to przykładowe gry barowe, do których mogą zasiąść nasi bohaterowie i liczyć na to, że się trochę dorobią na hazardzie. Można oczywiście potraktować „Taverns of the Old World” jako źródło inspiracji, ale… w dzisiejszych czasach znajdziemy w Internecie dostatecznie dużo materiałów, na podstawie których możemy stworzyć własny unikatowy przybytek bez konieczności wydawania kilku dolarów za tę przyjemność.
A jeśli jesteście ciekawi, jakie miejsca można wylosować, poniżej niewielki przykład:

Ucho Cesarza

Biedne, ale zadbane miejsce znajdujące się gdzieś w ponurym i deszczowym Stirlandzie, na trakcie kilkadziesiąt mil od Krainy Zgromadzenia. Codziennie właściciel wysypuje klepisko świeżą słomą i z zapałem poleruje gliniane i nieliczne metalowe kufle i naczynia. Zioła i kwiaty wiszą u powały, rozsiewając przyjemny zapach.

Tawerna ucierpiała w wyniku niedawnej wizyty grupy najemników: stoły noszą ślady uderzeń, a kilka pozostałych krzeseł i ław chybocze się niepewnie na krzywych nogach. Karczmarz ma do zaoferowania tylko kiepskie i mocno rozwodnione piwo z ostatniej zachowanej beczki. Z uwagi na kiepską sytuację, zasugeruje gościom, czy nie zechcieliby go wesprzeć dodatkowym datkiem. Głodni podróżni nie mogą liczyć na żaden posiłek, a ci, którzy szukają schronienia, mogą za kilka miedziaków przespać się w głównym pomieszczeniu na ławach albo słomie.

Raz na tydzień ludzie z okolicznych wiosek gromadzą się na podwórzu „Ucha Cesarza”, by brać udział w regularnych walkach kogutów. Obecny czempion to dumny i potężny Chodak, oczko w głowie miejscowego kowala.

Odwiedzając karczmę, bohaterowie mogą trafić na kilku gości:

  • dwóch kowali zajętych ożywioną rozmową na temat najlepszych sposobów podkuwania koni;
  • miłośnik teorii spiskowych – gadatliwy miejscowy rolnik, który jest święcie przekonany, że cała szlachta to wampiry (albo ich słudzy).

koniec
8 czerwca 2024

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Cień rabusia grobów
Miłosz Cybowski

16 VI 2024

„Shadow of the Tomb Raider” jest zdecydowanie najładniejszą z dotychczasowych gier z udziałem Lary Croft. Ale dobra grafika to zdecydowanie zbyt mało, by można było uznać tę część serii za udaną.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Śmierć jest tylko początkiem
Miłosz Cybowski

2 VI 2024

„Dead Cells” z pewnością zasługuje na uwagę każdego fana platformówek i gier spod znaku roguelike i metroidvania.

więcej »

W świecie pdf-ów: See you Space Cowboy
Miłosz Cybowski

18 V 2024

Nie jest to może najlepsze wprowadzenie do systemu, ale z pewnością trafi do graczy, którzy nie boją zmierzyć się ze złożoną mechaniką wspierającą rozgrywkę w stylu znanym z anime. „Cowboy Bebop” to przecież klasa sama w sobie i, sądząc po tym zestawie startowym, gra fabularna prezentuje się o wiele lepiej niż serialowa adaptacja Netflixa.

więcej »

Polecamy

Staroświatowa gastronomia

W świecie pdf-ów:

Staroświatowa gastronomia
— Miłosz Cybowski

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Chaos, którego należało uniknąć
— Miłosz Cybowski

Prowincjonalne niesnaski
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.