Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Piraci›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPiraci
Data produkcji2009
Wydawca Granna
Cena59,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Mała Esensja: Piraci nie tylko drogowi
[„Piraci”, Raf Peeters „Blokada” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Rodzica w czasie zakupów często interesują gry dla pociechy, które ją czegoś nauczą czy rozwiną zainteresowania. Stąd zapewne mnogość quizów dla najmłodszych i tych nieco starszych. Jednak to nie jedyna forma, przy pomocy której dziecko może się rozwijać. W dodatku do quizu potrzeba kogoś więcej niźli tylko jednego dziecka. Dlatego zapewne powstają łamańce głów, takie jak „Blokada” czy też „Piraci”, które pozwalają na zabawę jednej osobie.

Kamil Sambor

Mała Esensja: Piraci nie tylko drogowi
[„Piraci”, Raf Peeters „Blokada” - recenzja]

Rodzica w czasie zakupów często interesują gry dla pociechy, które ją czegoś nauczą czy rozwiną zainteresowania. Stąd zapewne mnogość quizów dla najmłodszych i tych nieco starszych. Jednak to nie jedyna forma, przy pomocy której dziecko może się rozwijać. W dodatku do quizu potrzeba kogoś więcej niźli tylko jednego dziecka. Dlatego zapewne powstają łamańce głów, takie jak „Blokada” czy też „Piraci”, które pozwalają na zabawę jednej osobie.

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Piraci›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPiraci
Data produkcji2009
Wydawca Granna
Cena59,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Obie gry są typowymi łamigłówkami dla jednej osoby, które nie tylko zabawią dziecko, ale i jego opiekuna, gdy dosięgnie go zmęczenie codziennością. Jest to zdecydowany plus tego typu tytułów.
Wpierw przypatrzmy się „Piratom” – grze zdecydowanie łatwiejszej i skierowanej dla młodszego odbiorcy. W tekturowym pudełku opatrzonym kolorowymi grafikami kryje się nasz skarb: plastikowa skrzyneczka z odsuwanym wiekiem, na którym nadrukowane są w czterech oknach kolorowe obrazki, takie jak piracki statek czy tajemnicza wyspa ze skarbem, ułożone po pięć niczym kropki na kostce w każdym z kwadratów. W środku zaś znajduje się książeczka z zadaniami i cztery fikuśne elementy, które pasują do kwadratów na wieku. Jednak są one „wybrakowane”, a tym samym pozostawiają odkryte niektóre z obrazków. Naszym zadaniem w grze jest takie manipulowanie płaskimi „zakrywaczami”, by pozostawić w owych kwadratach na wieku odpowiednią ilość elementów odkrytych. Zadania, z którymi mamy się zmierzyć, znajdują się w książeczce, podzielone na cztery poziomy trudności – a na każdym z nich 12 zadań. Pierwszy poziom pozwala na oswojenie się z grą dzięki podpowiedzi, jak zorientowane mają być niektóre z elementów. Na kolejnych zaś czekają nas coraz bardziej wyrafinowane zagadki.
Drugi tytuł jest zgoła inny. Wydaje się być skierowany głównie do chłopców. Sugeruje to niejako tematyka (gdyż naszym zadaniem jest zablokować gangstera), jak również kolorystyka (ponieważ pudełko jest znacznie mniej kolorowe i dominuje na nim błękit i różne odcienie szarości). W „Blokadzie” przyjdzie nam się zmierzyć z 601) zadaniami podzielonymi na cztery poziomy – od łatwych do trudnych. Zadania polegają na tym, iż na kwadratowej planszy o wymiarach 6×6 kwadratów do układu początkowego plastikowych budynków o różnej wielkości oraz samochodu przestępcy musimy dopasować odpowiednio klocki z radiowozami w taki sposób, by nie pozostał żaden wolny kwadrat.

Raf Peeters
‹Blokada›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBlokada
Tytuł oryginalnyRoadBlock
Data produkcji2009
Autor
Wydawca Granna
ISBN5900221001112
Info1 os, od 7 lat
Cena59,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Obie gry mają proste zasady, a pod względem wykonania są wręcz idealne dla dzieci. Co najważniejsze jednak, obie gry uczą różnych zdolności. Niby obie oparte są na postrzeganiu przestrzennym, jednak w wypadku „Piratów” dziecko staje przed zadaniem wymagającym prostego rachowania w zakresie 5 i umiejętności wykluczania pewnych możliwości w wyniku wnioskowania. Natomiast w wypadku „Blokady” umiejętności, jakie dziecko posiądzie i udoskonali są zgoła inne. Przestrzenne postrzeganie i umiejętność planowania, które z elementów należy wykorzystać w danym miejscu, zdecydowanie będą rozwijać inteligencję. Poza tym optymalizowanie możliwości i podejmowanie decyzji też pełnią ważny aspekt w rozgrywce2). Jednak właśnie to zróżnicowanie aspektów, na jakich oparta jest gra powoduje, iż „Blokada” wybija się nad „Piratów”. Zadania wcale nie są aż tak trudne, by dziecko ich nie wykonało, a w dodatku są one w dużej mierze intuicyjne. Każde z zadań w „Blokadzie” ma przynajmniej kilka rozwiązań, których raczej nie sposób spamiętać. Inaczej sprawa się ma w „Piratach”. Gra jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna wizualnie i to zapewne powoduje, iż jest kierowana do młodszego odbiorcy, jednak zadania mają jedną jedyną właściwą odpowiedź, więc dziecko może szybko ich się nauczyć i gra stanie się dla niego wtórna.
Zatem, jeśli miałbym porównać obie gry, „Blokada” zarówno dostarcza więcej zabawy dla pociechy, jak i dla rodziców. O wiele więcej godzin można przy niej spędzić, nawet gdy już przejdziemy wszystkie etapy – zaręczam, że można powrócić do nich raz jeszcze, nie pamiętając rozwiązań. Zawsze można układać daną planszę na czas, zresztą z tyłu książeczki z zadaniami znajduje się lista sugerująca takie rozwiązanie. Polecam tę grę – pora zabawić się w policjantów i złodziei.
Wracając jednak jeszcze do „Piratów”: nie dyskredytuję tej gry, gdyż kierowana jest do młodszych dzieci i wymaga trochę innych zachowań. W dodatku jest zapewne ona bardziej atrakcyjna dla dziewczynek. Jeśli jednak dorośli mieliby pobawić się grą swoich pociech, wystarczy kilka godzin by rozwiązać wszystkie zagadki i zapamiętać rozwiązania.
koniec
9 grudnia 2009
1) Na pudełku jest błąd w druku, sugerujący, iż gra posiada 48 zadań.
2) Brzmieć może to skomplikowanie, jednak dzieci świetnie sobie z tym radzą i łatwo dostrzegają zależności.

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.