Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Bananowy szał›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBananowy szał
Wydawca Trefl
EAN5900511003567
Info3-5 osób, od 8 lat
Cena14,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Z pokerową miną na orzeszki
[„Bananowy szał”, „Leszczynowa zgraja” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Najpowszechniej znaną formą gier towarzyskich są karty. Mnogość gier, jakie człowiek wymyślił i którymi możemy się cieszyć, jest wręcz oszałamiająca – z taliami tradycyjnymi lub specjalnymi. Jednak czy kart jest 24 czy 500, najistotniejszym elementem owych gier są w większości łatwo przyswajalne zasady i lotność pomysłu. Blisko takiego ideału gier karcianych dla dzieci są „Bananowy szał” i „Leszczynowa zgraja”.

Kamil Sambor

Mała Esensja: Z pokerową miną na orzeszki
[„Bananowy szał”, „Leszczynowa zgraja” - recenzja]

Najpowszechniej znaną formą gier towarzyskich są karty. Mnogość gier, jakie człowiek wymyślił i którymi możemy się cieszyć, jest wręcz oszałamiająca – z taliami tradycyjnymi lub specjalnymi. Jednak czy kart jest 24 czy 500, najistotniejszym elementem owych gier są w większości łatwo przyswajalne zasady i lotność pomysłu. Blisko takiego ideału gier karcianych dla dzieci są „Bananowy szał” i „Leszczynowa zgraja”.

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Bananowy szał›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBananowy szał
Wydawca Trefl
EAN5900511003567
Info3-5 osób, od 8 lat
Cena14,90
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Talia do gry w „Bananowym szale” podzielona jest na dwie części. Jedna z nich zawiera banany w trzech różnych kolorach, będące obiektem pożądania graczy, o które to będą się licytować przez 9 rund (czyli dokładnie tyle, ile jest owych bananów). Drugą część talii stanowią zaś palmy, które posiadają 3 numerki w trzech różnych kolorach oraz małpy (również z takowymi numerkami). One jednak zjadają owoce i tym samym odejmują punkty od wartości banana. Gra polega na tym, iż co rundę odkrywany jest banan w jednym z trzech kolorów decydujących o tym, jakie liczby z kart graczy będą decydować o zwycięstwie. Następnie każdy z graczy kładzie przed sobą jedną ze swych kart, zakrytą. Gdy już wszyscy gracze położą karty, następuje ich odkrycie i rozstrzygniecie licytacji. Wygrywa osoba o takim najwyższym numerze, który się nie powtarza. Czyli w przypadku, gdy pojawiły się np. dwie 8 i 7, wygrywa gracz, który wystawił siódemkę. W wypadku niemożności rozstrzygnięcia, karty, którymi licytowali się gracze, zostają usunięte, a do odkrytego banana jest dokładany kolejny i licytacja odbywa się od nowa. Gracz, który wygra licytację, zabiera banana lub banany wraz ze wszystkimi małpami, które się pojawiły. Grę oczywiście wygrywa osoba z największą ilością punktów.
Wydawać by się mogło, że gra nie przynosi większych emocji. Ot, gracze wykładają karty i ten z najwyższą liczbą wygrywa. Gra jednak jest tak skonstruowana, iż każde wyłożenie karty należy przemyśleć, skalkulować ryzyko – czy aby na pewno gracze nie zalicytują tak dużą ilością małp, iż okaże się, że dany banan nie przyniesie nam żadnego zysku, a wręcz przeciwnie – poniesiemy straty. Czasem opłaca się zalicytować przy użyciu małpy z wysoką liczbą w danym kolorze – tak, by wygrać licytację, gdyż nawet po odliczeniu punktów ujemnych od wartości banana, będziemy na plusie.

‹Leszczynowa zgraja›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLeszczynowa zgraja
Data produkcji2005
Wydawca Trefl
Info3-6 graczy, od 4 lat
Cena12,40
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Rozgrywka jest niezwykle prosta, szybka i pełna humoru. Gracze z kamiennymi minami godnymi pokerzystów i z wyrazem wysiłku intelektualnego walczą o… banany. Gra ta bawi zarówno dzieci, jak i ich rodziców. I jednym, i drugim dostarcza równą ilość emocji. Zaś fakt, iż można obrać wiele strategii, na pewno rozwinie logiczne myślenie u dzieci.
Kolejną karcianą grą o równie intrygującym tytule jest „Leszczynowa zgraja”. Gra skierowana do nieco młodszego grona odbiorców i w znacznym stopniu przypominająca klasyczne „Memory”. W tej grze wcielamy się w wiewiórki, które zbierają zapasy na zimę; oczywiście naszym zadaniem jest zdobycie jak największej ich ilości. W całej zabawie bierze udział jedna talia kart (położona na środku), w której znajdują się karty wiewiórek (jest ich 16) oraz karty smakołyków (w liczbie 36). Każdy z graczy kolejno odkrywa jedną z kart i układa ją na stosie. Jego zadaniem jest zapamiętanie ułożenia pyszności. Każda z kart z delikatesem ma na sobie dwa rysunki: jeden w górnej, a drugi w dolnej połowie. Teraz gracze muszą zapamiętać, które ze smakołyków powtarzają się jeden po drugim, w dodatku po tej samej stronie karty. Gdy zamiast karty jedzonka zostanie odkryta karta wiewiórki, gracz który ją odkrył, mówi, jakie pyszności zbiera. Może zebrać tylko jeden ich typ, w dodatku tylko te, które sąsiadują ze sobą na kolejnych kartach ze stosu (co oznacza, że można zebrać nie mniej niż dwie karty).
Oba tytuły są wręcz idealne, ze wspaniałą oprawą graficzną, niezwykle pomysłowe, z prostymi zasadami. „Leszczynowa zgraja” jest ewidentnie skierowana dla młodszych dzieci, ale rodzic przy takiej rozgrywce też nie powinien się nudzić. Poza tym dziecko ćwiczy zapamiętywanie. Natomiast „Bananowy szał” wydaje mi się grą, którą rodzice będą podbierać swej pociesze, by pograć ze znajomymi. Gorąco polecam oba tytuły.
koniec
20 grudnia 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.