EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Amerykańska guma do żucia «Pinky» |
Data premiery | 24 lutego 1972 |
Reżyseria | Józef Słotwiński |
Zdjęcia | Sławomir Conrad, Tadeusz Bielan, Sławomir Pijewski, Zbigniew Nowak, Zbigniew Grygalon |
Scenariusz | Jerzy Janicki |
Obsada | Emil Karewicz, Krzysztof Kowalewski, Ryszard Barycz, Bolesław Płotnicki, Joanna Jędryka, Irena Karel, Barbara Klimkiewicz, Aleksander Sewruk, Krzysztof Kalczyński, Janusz Kłosiński, Janusz Bylczyński, Tadeusz Bartosik, Tadeusz Czechowski, Wiesława Kwaśniewska, Bohdan Ejmont, Ryszard Markowski, Mirosława Morawska, Teodor Gendera |
Muzyka | Stefan Zawarski |
Rok produkcji | 1972 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 89 min |
Gatunek | kryminał, sensacja |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Mroczne tajemnice nadmorskiego miasteczkaJerzego Janickiego, znanego przede wszystkim jako scenarzysta takich seriali, jak „Polskie drogi” czy „Dom”, raczej nie kojarzymy z kryminałami. A jednak ma on na koncie dwie takie pozycje (napisane zresztą z lekkim przymrużeniem oka): „Liczę na wasze grzechy” (do spółki z Andrzejem Mularczykiem, wydane pod pseudonimem Andrzej Jurek) oraz „Amerykańską gumę do żucia «Pinky»”. Ta ostatnia doczekała się nawet przedstawienia w Teatrze Sensacji „Kobra”.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Mroczne tajemnice nadmorskiego miasteczkaJerzego Janickiego, znanego przede wszystkim jako scenarzysta takich seriali, jak „Polskie drogi” czy „Dom”, raczej nie kojarzymy z kryminałami. A jednak ma on na koncie dwie takie pozycje (napisane zresztą z lekkim przymrużeniem oka): „Liczę na wasze grzechy” (do spółki z Andrzejem Mularczykiem, wydane pod pseudonimem Andrzej Jurek) oraz „Amerykańską gumę do żucia «Pinky»”. Ta ostatnia doczekała się nawet przedstawienia w Teatrze Sensacji „Kobra”. Józef Słotwiński |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Amerykańska guma do żucia «Pinky» |
Data premiery | 24 lutego 1972 |
Reżyseria | Józef Słotwiński |
Zdjęcia | Sławomir Conrad, Tadeusz Bielan, Sławomir Pijewski, Zbigniew Nowak, Zbigniew Grygalon |
Scenariusz | Jerzy Janicki |
Obsada | Emil Karewicz, Krzysztof Kowalewski, Ryszard Barycz, Bolesław Płotnicki, Joanna Jędryka, Irena Karel, Barbara Klimkiewicz, Aleksander Sewruk, Krzysztof Kalczyński, Janusz Kłosiński, Janusz Bylczyński, Tadeusz Bartosik, Tadeusz Czechowski, Wiesława Kwaśniewska, Bohdan Ejmont, Ryszard Markowski, Mirosława Morawska, Teodor Gendera |
Muzyka | Stefan Zawarski |
Rok produkcji | 1972 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 89 min |
Gatunek | kryminał, sensacja |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.
więcej »Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…
więcej »Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Wiem, ale nie powiem
— Sebastian Chosiński
Wehrmacht kontra SS
— Sebastian Chosiński
Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
— Sebastian Chosiński
Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Gdzie są naziści z tamtych lat?
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Hans Kloss w Werwolfie
— Sebastian Chosiński
Ten Brunner, ach! ten Brunner…
— Sebastian Chosiński
Gdy maniak bierze się za Wunderwaffe…
— Sebastian Chosiński
UWAGA, MILICJA!: Jak własowiec, to musi być bydlę
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Eins, zwei, drei, vier, fünf, sechs, sieben…
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Pięciokąt miłosny
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Płyń, Pavel, płyń!
— Sebastian Chosiński
Perły ze skazą: Los bezprizornego człowieka
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Pecunia non olet
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Zimowy lament w cieniu Jupitera
— Sebastian Chosiński
Jazzowe oblicze noise’u i post-rocka
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Z Beskidów widać Jukatan, Afrykę i Japonię
— Sebastian Chosiński