EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Anatomia morderstwa |
Data premiery | 21 października 1982 |
Reżyseria | Janusz Majewski |
Zdjęcia | Sławomir Conrad, Ryszard Krassowski, Maciej Bielan, Marcin Brzeziński |
Scenariusz | Elihu Winer |
Obsada | Piotr Garlicki, Wojciech Wysocki, Liliana Głąbczyńska, Bronisław Pawlik, Zdzisław Wardejn, Krzysztof Kiersznowski, Józef Pieracki, Jerzy Bończak, Wojciech Alaborski, Arkadiusz Bazak, Zdzisław Tobiasz, Stefan Friedmann, Jan Żardecki, Anatol Kobyliński, Zdzisław Szymański, Kazimierz Meres |
Muzyka | Krzysztof Komeda |
Rok produkcji | 1981 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 134 min |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Rzekomy gwałt, prawdziwa zbrodniaW listopadzie 1977 roku miała swoją premierę „Sprawa Gorgonowej” – opowiadający o głośnej przedwojennej zbrodni doskonały dramat sądowy w reżyserii Janusza Majewskiego. Cztery lata później ten sam twórca wrócił do tego gatunku, realizując dla telewizji – jeszcze przed wprowadzeniem stanu wojennego – głośną (głównie za sprawą filmu z końca lat 50. XX wieku) „Anatomię morderstwa”.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Rzekomy gwałt, prawdziwa zbrodniaW listopadzie 1977 roku miała swoją premierę „Sprawa Gorgonowej” – opowiadający o głośnej przedwojennej zbrodni doskonały dramat sądowy w reżyserii Janusza Majewskiego. Cztery lata później ten sam twórca wrócił do tego gatunku, realizując dla telewizji – jeszcze przed wprowadzeniem stanu wojennego – głośną (głównie za sprawą filmu z końca lat 50. XX wieku) „Anatomię morderstwa”. Janusz Majewski |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Anatomia morderstwa |
Data premiery | 21 października 1982 |
Reżyseria | Janusz Majewski |
Zdjęcia | Sławomir Conrad, Ryszard Krassowski, Maciej Bielan, Marcin Brzeziński |
Scenariusz | Elihu Winer |
Obsada | Piotr Garlicki, Wojciech Wysocki, Liliana Głąbczyńska, Bronisław Pawlik, Zdzisław Wardejn, Krzysztof Kiersznowski, Józef Pieracki, Jerzy Bończak, Wojciech Alaborski, Arkadiusz Bazak, Zdzisław Tobiasz, Stefan Friedmann, Jan Żardecki, Anatol Kobyliński, Zdzisław Szymański, Kazimierz Meres |
Muzyka | Krzysztof Komeda |
Rok produkcji | 1981 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 134 min |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.
więcej »Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…
więcej »Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Wiem, ale nie powiem
— Sebastian Chosiński
Wehrmacht kontra SS
— Sebastian Chosiński
Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
— Sebastian Chosiński
Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Gdzie są naziści z tamtych lat?
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Hans Kloss w Werwolfie
— Sebastian Chosiński
Ten Brunner, ach! ten Brunner…
— Sebastian Chosiński
Gdy maniak bierze się za Wunderwaffe…
— Sebastian Chosiński
UWAGA, MILICJA!: Jak własowiec, to musi być bydlę
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Eins, zwei, drei, vier, fünf, sechs, sieben…
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Pięciokąt miłosny
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Płyń, Pavel, płyń!
— Sebastian Chosiński
Perły ze skazą: Los bezprizornego człowieka
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Pecunia non olet
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Zimowy lament w cieniu Jupitera
— Sebastian Chosiński
Jazzowe oblicze noise’u i post-rocka
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Z Beskidów widać Jukatan, Afrykę i Japonię
— Sebastian Chosiński