Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Activity Original›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułActivity Original
Data produkcji2012
Wydawca Piatnik
EAN9001890784026
Info3-16 graczy, od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Imprezowe ekwiwoki
[„Activity Original” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wielkimi krokami zbliża się karnawał. Pora na tańce, śpiewy i swawole. Warto pomyśleć o jakiejś dodatkowej atrakcji, gdy już zasiądziemy przy stole. I tu z pomocą przychodzi gra „Activity”.

Jakub Małecki

Imprezowe ekwiwoki
[„Activity Original” - recenzja]

Wielkimi krokami zbliża się karnawał. Pora na tańce, śpiewy i swawole. Warto pomyśleć o jakiejś dodatkowej atrakcji, gdy już zasiądziemy przy stole. I tu z pomocą przychodzi gra „Activity”.

Podziękowania dla wydawnictwa Piatnik za udostępnienie gry na potrzeby recenzji.

‹Activity Original›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułActivity Original
Data produkcji2012
Wydawca Piatnik
EAN9001890784026
Info3-16 graczy, od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tytuł ten jest znany od lat, właśnie pojawia się w odświeżonej szacie graficznej. Tym co wyróżnia go spośród innych jest z pewnością rozmiar pudełka. Jego wielkość może usprawiedliwiać jedynie równie wielka plansza. A to może nieco przeszkadzać na imprezie, na której na blacie stołu musi się znaleźć także miejsce dla krakersów, sałatki i napojów chłodzących.
„Activiy” to klasyczna zabawa w odgadywanie kalamburów. Na planszy przedstawiono trasę składającą się z kolorowych pól. Zespół, który przebędzie ją jako pierwszy, wygrywa całą zabawę. Symbol na danym polu powie nam, w jaki sposób trzeba będzie przekazać hasło: rysując, mówiąc czy na migi. Obok toru znajdują się miejsca na karty z hasłami (na każdej po sześć). Na ich rewersach widnieją wartości trzy, cztery oraz pięć. To, jaką kartę wybierze drużyna zadecyduje, o ile miejsc do przodu będzie mogła się przesunąć w przypadku udanego zgadywania. Demonstrator ma na przekazanie słowa (słów) równo minutę, odmierzaną przez klepsydrę. Im wyższa wartość karty, tym hasło teoretycznie trudniejsze. Trasę można planować kierując się dwoma rzeczami: albo wg trudności – im wyższa wartość tym więcej ryzykujemy, albo wg tego, w jakim typie kalamburów czujemy się najlepiej. Druga opcja przydaje się, gdy ktoś nie ma talentu do rysowania lub jest zbyt nieśmiały, żeby opowiadać. Czasami można trafić na hasła zapisane czerwoną czcionką. Następuje wtedy tzw. runda otwarta, w której odgadywać mogą wszyscy uczestnicy. Można na niej wiele zyskać jak i wiele stracić. Interesująca jest także możliwość zbijania. Jeśli uda nam się umieścić pionek na polu zajmowanym przez przeciwników, możemy cofnąć ich o jedną pozycję. Mała złośliwość, a cieszy.
„Activity” to już klasyk. Gra nie sili się na oryginalność, nie potrzebuje żadnych udziwnień, broni się taka, jaka jest. Cieszy sprawnie działający wariant trzyosobowy, większość gier tego typu działa dopiero przy czterech chętnych, a tego jednego może często zabraknąć. Zabierając grę w podróż pamiętajmy o kartce papieru i o czymś do pisania, żeby nie musieć rysować palcem po piasku. Zabawy powinno starczyć na bardzo długo, bo haseł jest aż 2640. Kalambury lubi się bardzo albo wcale. Trzeba samemu wybadać, czy sprawdzą się w naszym towarzystwie. Czy wspominałem już, że pudełko jest za duże? Na szczęście w ofercie jest także wersja kompaktowa.
koniec
7 stycznia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niech się mury pną… na boki
Wojciech Gołąbowski

11 V 2024

Dobrze dobrana historyjka fantasy stojąca za planszówką „Zamki Caladale” (oraz ładne grafiki na kafelkach) przydaje grze dużo sympatyczności. Gdyby tylko podsumowywanie punktów nie było tak żmudne…

więcej »

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Gimnastyka dla ręki i języka
— Agata Hanak

Tegoż autora

Cnota umiaru
— Jakub Małecki

Coś dla koneserów
— Jakub Małecki

Escape room domowej roboty
— Jakub Małecki

Wielki spęd bydła
— Jakub Małecki

Gnom jaszczurowi wilkiem
— Jakub Małecki

Ukryte piękno
— Jakub Małecki

Precyzja w cenie
— Jakub Małecki

Po trupach do celu
— Jakub Małecki

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.