@Wojciech
Całościowy spis treści umieszcza się na samym końcu ebooka, także on nie przeszkadza. W danym dziale zazwyczaj znajduje się kilkanaście, góra kilkadziesiąt artykułów, więc przewijanie nie byłoby za bardzo uciążliwe, poza tym taki spis treści jest klikalny, tak więc można od razu 'skoczyć' do artykułu, który nas interesuje. W Kindle'u w przypadku ebooków-periodyków (takich jak generowane przez calibre) można otworzyć spis treści, jednakże z normalnymi ebookami takiej możliwości nie ma, więc spis treści bezpośrednio w eksiążce, przed danym działem jest, moim zdaniem, zdecydowanie potrzebny. Poza tą rzeczą nie mam innych zarzutów względem ePubowej wersji, konwersja jest wykonana starannie i cieszy fakt jej pojawienia się.
Jak rozumiem używają Państwo skryptu do konwersji Magazynu, jeżeli tak jest to przyznam, że nie do końca rozumiem decyzję, żeby nie konwertować wszystkich poprzednich wydań. Wiem, że Esensja kilkukrotnie przechodziła zmiany 'pod maską' (chodzi mi tutaj o kod HTML), ale dostosowanie skryptu do starszych wydań wydaje mi się warte wysiłku. Sam kiedyś napisałem skrypt w Pythonie, który generuje ePuby z plików zip z Esensją. Działa on ze wszystkimi numerami Magazynu i to całkiem dobrze, jeżeli są Państwo zainteresowani, mogę pokazać przykładowego ePuba i/lub owy skrypt.
Czekam z niecierpliwością na dalsze szczegóły 'czegoś bardziej interesującego'.
@tantalosus - proszę zwrócić uwagę, że spis treści Magazynu obejmuje ostatnimi czasy sporo ponad setkę artykułów. Świadomie pominęliśmy generowanie spisu treści jako strony koniecznej do przewijania. Co się zaś tyczy archiwalnych numerów Magazynu: z pewnością nie wszystkich. Myślimy natomiast o czymś bardziej interesującym...
Krok w dobrą stronę, dzięki :)
A mobi...?
No właśnie, poprosimy mobi!
Mobi jest bardzo ograniczone jeżeli chodzi o możliwość wpływania na wygląd ebooka. Znacznie lepiej użyć AZW3/KF8. Pytanie do redakcji: czy planują Państwo 'epubizację' archiwalnych numerów Esensji?
Moim zdaniem spis treści jest źle rozwiązany, lepiej zrobić to tak jak jest to w calibre, trudno opisać o co mi chodzi, więc posłużę się screenshotem, http://imgur.com/35nJzpP, taki spis treści znacznie ułatwia nawigację.
Wedle naszych informacji przygotowanie formatu mobi wymaga użycia zewnętrznych konwerterów, przy czym efekty użycia polecanego KindleGen delikatnie mówiąc, nie były zachwycające. Podobno lepiej pod tym względem sprawuje się Calibre.
Mam nadzieje, że nie zapomnieliście o mobi
a mobi? :-)
W wersji ePUB nie ma żadnych wyskakujących reklam.
Z dumą czy bez, najpierw zróbcie coś z wyskakującymi reklamami, z którymi na smartfonie nie ma jak wyłączyć.
Ja używam wtyczki NoScript do Firefoxa i na Esensji nie mam żadnych reklam, a samo surfowanie po Internecie jest dużo bardziej przyjemne i bezpieczne.
@R.F. Doprawdy? to by było rozwiązanie. Okno Onetu też zniknie? To ono jest głównym problemem.
Niby czemu? przecież te reklamy nadal tam są, po prostu twoja przeglądarka ich nie wyświetla.
@ R.F.:
Tak, ale wtedy chyba Esensja nie dostaje swojej działki od reklam.
Wy macie jakieś dziwne problemy. Wystarczy jedna wtyczka blokująca skrypty do przeglądarki i żadne reklamy ani banery nie zaśmiecają strony.
Rozumiem, że z czegoś trzeba żyć, ale proszę się zastanowić, czy opłaca się skórka za wyprawkę. Jeżeli jeszcze kilka razy zaproponują mi udział w badaniu, kupno czegoś, a link onetu wjedzie na tekst, po prostu zrezygnuję z odwiedzania Esensji.Znajomi mówią podobnie. To komu wtedy będziecie pokazywać te wspaniałe reklamy? Tym, którzy i tak nie umieją czytać, więc ich to nie wkurza? Gratuluję.
Wojciech, ja rozumiem, czym jest reklama i nie chcę z nią walczyć, tylko czasami niektóre pomysły reklamodawców potrafią bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Niechże to sobie wyskakuje co kilka stron jak w normalnych portalach, albo istnieje jako osobna rubryka na każdej stronie nie zasłaniająca jednak treści artukułów, wtedy ktoś chętniej na nią zerknie, może i kliknie jak go coś zaciekawi. Moim skromnym zdaniem warto to uświadomić osobie odpowiedzialnej za taką formę tej konkretnej reklamy.
@kendo - niestety, tak czasami wygląda płatna reklama.
Proponuję zlikwidować te wspaniałe "ciekawe wiadomości z sieci" wyskakujące notorycznie i zasłaniające prawie pół ekranu, bo jedynie zniechęcają zarówno do przeglądania Esensji, jak i onetu.