Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Bezpowrotna góra. Baśnie japońskie›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBezpowrotna góra. Baśnie japońskie
Data wydania21 maja 2012
PrzekładZbigniew Kiersnowski
IlustracjePiotr Fąfrowicz
RedakcjaZbigniew Kiersnowski
Wydawca Media Rodzina
SeriaBaśnie świata
ISBN978-83-7278-642-5
Format360s. 170×190mm; oprawa twarda
Cena49,—
Gatunekdla dzieci i młodzieży
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Diabły i samurajowie
[„Bezpowrotna góra. Baśnie japońskie” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Bezpowrotna góra” to przygotowany przez Zbigniewa Kiersnowskiego znakomity wybór baśni japońskich, który w pełni ukazuje piękno i różnorodność opowieści z Kraju Kwitnącej Wiśni. Niewątpliwie jest to więc niezwykle atrakcyjna lektura nie tylko dla młodych czytelników.

Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Diabły i samurajowie
[„Bezpowrotna góra. Baśnie japońskie” - recenzja]

„Bezpowrotna góra” to przygotowany przez Zbigniewa Kiersnowskiego znakomity wybór baśni japońskich, który w pełni ukazuje piękno i różnorodność opowieści z Kraju Kwitnącej Wiśni. Niewątpliwie jest to więc niezwykle atrakcyjna lektura nie tylko dla młodych czytelników.

‹Bezpowrotna góra. Baśnie japońskie›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBezpowrotna góra. Baśnie japońskie
Data wydania21 maja 2012
PrzekładZbigniew Kiersnowski
IlustracjePiotr Fąfrowicz
RedakcjaZbigniew Kiersnowski
Wydawca Media Rodzina
SeriaBaśnie świata
ISBN978-83-7278-642-5
Format360s. 170×190mm; oprawa twarda
Cena49,—
Gatunekdla dzieci i młodzieży
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Jak przystało na zbiór baśni, „Bezpowrotna góra” zabiera czytelników do świata naprawdę niezwykłych historii, a w tym przypadku dodatkowo odznaczają się one całkiem rozbudowaną i naprawdę atrakcyjną fabułą. Możemy więc tutaj liczyć na dreszczyk grozy w opowieściach o diabłach, demonach czy yamanbach (babach z gór – wiedźmach), a także uronimy łezkę wzruszenia, kiedy będziemy czytać o miłosnych poświęceniach. Lektura kolejnych baśni dostarczy zaś nam odmiennych emocji – na przykład uśmiejemy się do łez obserwując, jak bogacz dostaje bolesną nauczkę z powodu swej chciwości („Ziarenko grochu”), a nasz podziw wzbudzą czyny dzielnego Yuri-waki, który stara się odzyskać swą ukochaną księżniczkę. Dla odmiany bohaterowie innych opowieści stają się posiadaczami magicznych przedmiotów („Czarodziejski kaptur”), spotykają niezwykłe zwierzęta („Dōjimaru”) albo mają niespotykane u innych ludzi umiejętności („O trzech grzesznikach wygnanych z Piekła”), co – jak łatwo się domyślić – zaważy na ich dalszych losach. Już po tych przykładach widać zaś, że wśród tych dwudziestu jeden baśni nie dominuje żadna określona tematyka, a jest wręcz przeciwnie – niemal każda historia może nas naprawdę zaskoczyć.
Oczywiście ważną cechą opowieści, które poznajemy w „Bezpowrotnej górze”, jest ich japoński koloryt, a w szczególności pojawianie się w nich postaci rodem z tamtejszych wierzeń. Podczas lektury z prawdziwym zdziwieniem odkrywamy jednak, że niektóre obecne tutaj motywy wykazują wiele cech wspólnych z takimi nam już całkiem dobrze znanymi – czy to z mitologii greckiej, czy z baśni europejskich. Na przykład książę Haitamagusuku wyrusza (podobnie jak Orfeusz) aby odzyskać swą zmarłą żonę („Ogród Niebios”), a z kolei księżniczka Kasuga – niczym Penelopa – czeka wiernie na powrót ukochanego, który w finale zabija podstępnych zalotników („Yuri-waka”), wreszcie Komenbuku („Dwie siostry”) to taki japoński Kopciuszek.
W „Bezpowrotnej górze” znajdziemy więc baśnie, które dostarczą nam różnorakich emocji, a ich rozbudowane i zróżnicowane fabuły sprawiają, że podczas lektury nie narzekamy na nudę. Na uwagę zasługują również wspaniałe ilustracje Piotra Fąfrowicza, w których z jednej strony wyraźny jest indywidualny styl tego artysty, z drugiej doskonale wzmacniają klimat kojarzący się z Krajem Kwitnącej Wiśni. Wszystko to razem sprawia, że książka ta może oczarować zarówno dzieci, jak i dorosłych czytelników (w szczególności tych interesujących się Japonią).
koniec
22 października 2016

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

O miłości, owszem, o detektywach – niekoniecznie
Wojciech Gołąbowski

16 V 2024

Parker Pyne, Hercules Poirot, Harley Quin i pan Satterthwaite… Postacie znane miłośnikom twórczości Agaty Christie wracają na stronach wydanych oryginalnie w Wielkiej Brytanii w 1991 roku zbiorze „Detektywi w służbie miłości” – choć pod innym tytułem.

więcej »

Alchemia
Joanna Kapica-Curzytek

15 V 2024

„Rozbite lustro” to saga rodzinna, ale przede wszystkim proza o najwyższych walorach językowych i literackich.

więcej »

Przeżyj to jeszcze raz
Miłosz Cybowski

14 V 2024

Nagrodzona World Fantasy Award „Powtórka” Kena Grimwooda to klasyka gatunku i jedna z lepszych powieści wydanych w ramach serii „Wehikuł Czasu” wydawnictwa Rebis.

więcej »

Polecamy

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie

Stare wspaniałe światy:

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner

Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.