WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Miejsce | Wrocław |
Od | 30 listopada 2012 |
Do | 2 grudnia 2012 |
WWW | Strona |
Artyści Festiwalu AmbientalnegoMiędzynarodowy Festiwal Ambientalny to idea niezwykle spójnego, na swój sposób hermetycznego stylistycznie, wydarzenia wychodzącego naprzeciw wszelkiej powierzchowności w procesie tworzenia i odbioru sztuki. Prezentujemy artystów, którzy wystąpią podczas nadchodzącej edycji (między 30.11 a 2.12.2012).
Artyści Festiwalu AmbientalnegoMiędzynarodowy Festiwal Ambientalny to idea niezwykle spójnego, na swój sposób hermetycznego stylistycznie, wydarzenia wychodzącego naprzeciw wszelkiej powierzchowności w procesie tworzenia i odbioru sztuki. Prezentujemy artystów, którzy wystąpią podczas nadchodzącej edycji (między 30.11 a 2.12.2012). ‹V Międzynarodowy Festiwal Ambientalny›
Zaproszeni artyści: Rafael Anton Irisarri Amerykański kompozytor, multiinstrumentalista, kurator, producent i artysta interdyscyplinarny związany z takimi stylami jak postminimalizm, drone i ambient, które eksploruje już od ponad pół dekady. Jego muzyka to przestrzenne brzmienia, głęboki pulsujący bas i „teksturowane krzywe Gaussa”. Jego ostinatowe frazy idealnie odzwierciedlają ideę minimalizmu podczas gdy sposób w jaki używa pogłosów budując atmosferyczne warstwy swojej muzyki sugeruje styl bardziej filmowy. Epickość i emocjonalność muzyki Irisarriego podnosi jego twórczość niemalże do rangi muzyki symfonicznej. Jego dzieła i albumy są publikowane w kilkunastu cenionych wytwórniach na całym świecie (m.in.: Morr Music, Touch, Ghostly International, ROOM40 czy Miasmah). irisarri.org Carbon Based Lifeforms CBL to Johannes Hedberg i Daniel Segerstad (né Ringström), obaj urodzeni w 1976 roku w Göteborgu, w południowo-zachodniej Szwecji. Poznali się w wieku 15 lat i wciąż, już od ponad 20 lat świetnie ze sobą współpracują. Projekt CBL powstał w 1996 roku jako pewnego rodzaju odskocznia od innych projektów, ale szybko stał się ich głównym, czego kulminacją były ich pierwsze publikacje na portalu „mp3.com” w 1998 roku. Muzyka CBL jest trudna do jednoznacznego sklasyfikowania, ale najlepszym dla niej określeniem wydaje się być Acid Ambient. CBL związał się z „Ultimae”, słynnym wydawnictwem z Lyonu, gdzie Johannes i Daniel wydali dwa pełnowymiarowe albumy („Hydroponic Garden” w 2003 r. oraz „World of Sleepers” w 2006). Obydwa wydawnictwa zostały niezwykle ciepło przyjęte przez koneserów sceny ambient. Muzycy CBL są także znani z kooperacji z innym artystami takimi jak np. Magnus Birgersson z projektu Solar Fields, z którym w 1999 roku skomponowali muzykę dla szweckiego tancerza Olofa Perssona do przedstawienia „Fusion”. W tym świetnie funkcjonującym duecie Johannes odpowiada za ściany dźwięków i harmonii oraz zamiłowanie do niekończącego się dopieszczania brzmień, natomiast Daniel dla równowagi tworzy warstwę rytmiczną i przekształca ich pomysły w zamknięte formy muzyczne. Poprzez tę niewątpliwą synergię pomysłów CBL starają się połączyć w swojej muzyce Ziemię i Kosmos, owo połączenie natury i technologii jest główną inspiracją do ich wspólnej pracy. Lubią przedstawiać zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki do jakich taka fuzja może prowadzić. W tym negatywny wpływ, jaki może mieć na środowisko niewłaściwe wykorzystanie technologii. carbonbasedlifeforms.net Pole Stefan Betke aka Pole urodził się i dorastał w Düsseldorfie. Po 7 lat pobytu w Kolonii, gdzie pracował nad swoim (w późniejszych latach bardzo docenionym) projektem „Trylogia” („1”, „2”, & „3” – wydane między 1998 i 2000) w 1996 roku przeniósł się do Berlina, gdzie został Inżynierem Masteringu specjalizującym się m.in. w masterowaniu płyt winylowych. W 1999 roku wraz z Barbarą Preisinger założył swoją własną wytwórnię „scape” jak również nowe studio do masteringu płyt CD o nazwie „scape mastering”. Po wydaniu dwóch singli i albumu w słynnej londyńskiej wytwórni Mute Records, Pole wydał swój solowy album „Steingarten” nakładem scape w 2007 roku. W 2008 scape wznowiło wydanie Trylogii w formie „box set”. We wrześniu 2011 Stefan założył nowy label o nazwie „Pole”, w którym na nowo odkrywa i przerabia charakterystyczne ciepło i dubową głębię swoich dźwięków, powracając do wolnych, ale wciąż motorycznych i energetycznych rytmów. Premierowym wydawnictwiem jego nowego labelu jest wydana na 12-calowym krążku trylogia „Waldgeschichten”, której kontynuacją będzie zaplanowany na 2013 rok album. Wydawnictwa te łączą najnowsze wizje Pole’a z jego wcześniejszymi pracami na styku elektronicznej muzyki klubowej, miejskiego dubu i awangardy, brzmień, za sprawą których Pole był zawsze dobrze znany i ceniony. pole-music.com Deaf Center Deaf Center to projekt muzyczny dwóch najlepszych i najbardziej nowatorskich przedstawicieli norweskiego ambientu i muzyki eksperymentalnej, czyli grającego na wiolonczeli Erika Skodvina i grającego na fortepianie Otto Totlanda. Ich styl opiera się na budowaniu szarych i zakurzonych pejzaży w świecie surrealistycznych dźwięków przywołujących klimat grozy oraz mistycyzmu Davida Lyncha i Angelo Badalamentiego. Z szacunku dla kreowanych przestrzeni na rzecz softwareowego oszukaństwa Erik i Otto tworzą swoje nagrania na poziomie dla większości nieosiągalnym, uzyskując przez to jeszcze lepszy efekt mrocznego oderwania od rzeczywistości, a przez to także bardziej satysfakcjonującej kreacji. Ich pierwsza EPka „Neon Citywas” została wydana przez legendarny label TYPE, pod tym samym szyldem w 2005 roku wyszło ich kolejne wydawnicto „Pale Ravine”. Ich najnowszy, długo oczekiwany album „Owl Splinters” wypełniają nawiedzone melodie fortepianu zanużone w dudniącym basie i warkoczących dźwiękach strun wiolonczeli. Został on już okrzyknięty najbardziej charakterystycznym albumem norweskiego duetu, jak również zbiorem ponadczasowej muzyki filmowej. Erik K. Skodvin jest także założycielem „Miasmah” – Labelu i studia designu. Od czasu założenia, czyli od 2006 roku, Miasmah wydał ponad szesnaście albumów. miasmah.com/eks Jacaszek Kompozytor i producent muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym instrumentarium. Ma na swoim koncie trzy autorskie albumy, ilustracje muzyczne do poezji i prozy, muzykę teatralną i filmową, słuchowiska. Współpracuje z muzykami, choreografami, artystami tworzącymi nowe media i performerami, a także z malarzami, poetami, pisarzami. Jest jednym z kuratorów Festiwalu C3 / Club Contemporary Classical/, który w 2011 roku odbył się w Berlinie, Essen i Gdańsku. Najnowszy album „Glimmer” (2011 Ghostly Internationall/Gussstaff) to kontynuacja poszukiwań nowej, kameralnej, elektroakustycznej formy muzycznej. Subtelne, niedopowiedziane, zanikające partie elektroniki dopełnia brzmienie klawesynu (Małgorzata Skotnicka), klarnetu basowego (Andrzej Wojciechowski) i metalofonu (Jacaszek). „Glimmer” poprzez barwę i harmonię przywołuje skojarzenia z barokową kameralistyką, ale obecność klarnetu, metalofonu, charakterystyczne frazy elektroniczne nadają muzyce Jacaszka nową, unikalną formę, przybliżając go do takich współczesnych twórców jak Ben Frost, Colleen czy Tim Hecker. jacaszek.com Szymon Kaliski Szymon Kaliski to pochodzący z Polski artysta multimedialny łączący techniki lo-fi z nowymi cyfrowymi technologiami. Kaliski poszukuje indywidualnych metod ekspresji, poprzez wykorzystywanie samodzielnie zaprojektowanego oprogramowania i unikalnego sprzętu. Jego utwory intencjonalnie wypełnione są niedoskonałościami, trzaskami zawieszonymi w spowolnionych przestrzeniach dźwiękowych. Kompozycje zawsze powstają z akustycznych dźwięków, zapętlonych, zniszczonych i zrekonstruowanych. Do tej pory Kaliski wydał trzy albumy, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez międzynarodową krytykę. Poza muzyką Kaliski zajmuje się tworzeniem kreatywnych aplikacji zorientowanych na zagadnienia przetwarzania sygnałów, wizualizacji danych oraz sztuki generatywnej. Kaliski należy do zespołu badawczego centrum HAT (Humanities/Art/Technology) oraz interdyscyplinarnego kolektywu lowertone koncentrującego się na nowych technologiach multimedialnych. treesmovethemost.com An On Bast & Maciej Fortuna Wykreowali nowy gatunek muzyczny – „processingbop”. Jest to konglomerat muzyki elektronicznej wykonywanej na żywo (live electronics), jazzowego mainstreamu silnie osadzonego w konwencji post-bopu oraz młodzieńczej inwencji artystów, którzy przedkładają komunikatywność przekazu nad sztywne ramy obu bazowych gatunków. Muzyczne poczynania Duetu można scharakteryzować słowami An On Bast: „Sygnał trąbki Macieja, oprócz tego, że jest słyszalny akustycznie – lub przez niego modyfikowany – wchodzi do mojego software’u, gdzie jest kontrolowalny przez moje efekty oraz jednocześnie nagrywany, edytowany, loopowany i po odsłuchu wypuszczany, by znów być poddawanym w czasie rzeczywistym różnym procesom, tak jak w żywiole live-act’u. Utwory napisane przez tę dwójkę to precyzyjne, zaaranżowane kompozycje i jednocześnie nieustanny dialog pomiędzy muzykami wykorzystującymi swe instrumenty z mistrzowskim kunsztem i szybkością, dzięki którym uzyskują nową jakość ograniczoną już tylko ich muzyczną wyobraźnią. Używanie elektronicznych urządzeń przetwarzania dźwięku zaciera granice wykonawcze pomiędzy instrumentami akustycznymi, a elektroniką. 12 czerwca 2012 roku miała miejsce premiera debiutanckiej płyty Duetu – „1”. soundcloud.com/an-on-bast-maciej-fortuna Nmls (Piotr Michałowski) Producent poruszający się w takich gatunkach jak Ambient, Downtempo, Chillout, Breakbeat, IDM. Aktywny na scenie od 2008 roku. Występował zarówno w kraju: Warszawa, Kraków, Sopot, Olsztyn, Lublin, Częstochowa, Węgorzewo, jak i za granicą: Czechy, Niemcy, Chiny (w ramach projektu ChoP). Jego muzyka pojawiała się na kilku kompilacjach, opublikował solową EPkę z remixami twórczości Chopina, a obecnie na wydanie w nowojorskim labelu Ohm Resistance czeka płyta „As Far As It Seems” nagrana wspólnie z Grzegorzem Bojankiem. www.piotrmichalowski.pl Vasen Piparjuuri Od początku swej działalności scenicznej związany z Warsaw Electronic Festival oraz Fundacją Sztuka i Technologia. Z jednej strony zafascynowany emocjonalnym wymiarem utworów muzycznych, z drugiej strony ich obiektywną, formalną strukturą, tworzy zróżnicowaną formę muzyczną. Współinicjator projektu MetaMusica, który ma na celu próby przełożenia teorii filozoficznych z zakresu estetyki muzyki w środowisko utworów muzycznych bądź materii dźwiękowej. Porusza się między stylistykami IDM a elektroniką eksperymentalną. Grał między innymi na WEF Events, FreeFormFestival, Tauron Nowa Muzyka, PR Radio Euro (Bis), Biennale WRO, Avant Art Festival, John Cage Year – Lublin 2012, European Culture Congress czy Brave Festival. Jego debiutancki album zostanie wydany na jesieni b.r. w labelu WEFREC. soundcloud.com/vasen-piparjuuri Więcej informacji: www.ambientalny.pl 28 października 2012 |
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?
więcej »Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku
— Wojciech Gołąbowski
Ryan Paris – słodkie życie
— Wojciech Gołąbowski
Gazebo – lubię Szopena
— Wojciech Gołąbowski
Crowded House – hejnał hejnałem, ale pogodę zabierz ze sobą
— Wojciech Gołąbowski
Pepsi & Shirlie – ból serca
— Wojciech Gołąbowski
Chesney Hawkes – jeden jedyny
— Wojciech Gołąbowski
Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
— Wojciech Gołąbowski
Howard Jones – czym właściwie jest miłość?
— Wojciech Gołąbowski
The La’s – ona znowu idzie
— Wojciech Gołąbowski
T’Pau – marzenia jak porcelana w dłoniach
— Wojciech Gołąbowski