EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Fatalna kobieta |
Data premiery | 23 marca 1972 |
Reżyseria | Anna Minkiewicz |
Zdjęcia | Ryszard Krassowski, Janusz Bibik, Paweł Karpiński Włodzimierz Precht, Andrzej Winiarski, Andrzej Żydaczewski |
Scenariusz | Krystyna Nastulanka |
Obsada | Krzysztof Chamiec, Wanda Koczeska, Edmund Fetting, Barbara Krafftówna, Stanisław Mikulski, Maria Kaniewska, Barbara Wrzesińska, Wiesława Niemyska, Irena Hrehorowicz, Igor Śmiałowski, Maciej Englert, Andrzej Chrzanowski |
Muzyka | Andrzej Fronczak |
Rok produkcji | 1972 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 77 min |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Wisielec na BroadwayuAnglosaskie kryminały cieszyły się sporą popularnością w Polsce Ludowej. Niektóre wydawano w formie książkowej, ale były też takie, które trafiały do zainteresowanych jedynie w formie spektakli telewizyjnych. Choć akurat w przypadku „Fatalnej kobiety” Patricka Quentina było inaczej. Najpierw ukazała się nad Wisłą powieść (w 1959 roku), a następnie – po trzynastu latach – telewizja wyemitowała opartą na niej „Kobrę” w reżyserii Anny Minkiewicz.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Wisielec na BroadwayuAnglosaskie kryminały cieszyły się sporą popularnością w Polsce Ludowej. Niektóre wydawano w formie książkowej, ale były też takie, które trafiały do zainteresowanych jedynie w formie spektakli telewizyjnych. Choć akurat w przypadku „Fatalnej kobiety” Patricka Quentina było inaczej. Najpierw ukazała się nad Wisłą powieść (w 1959 roku), a następnie – po trzynastu latach – telewizja wyemitowała opartą na niej „Kobrę” w reżyserii Anny Minkiewicz. Anna Minkiewicz |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Fatalna kobieta |
Data premiery | 23 marca 1972 |
Reżyseria | Anna Minkiewicz |
Zdjęcia | Ryszard Krassowski, Janusz Bibik, Paweł Karpiński Włodzimierz Precht, Andrzej Winiarski, Andrzej Żydaczewski |
Scenariusz | Krystyna Nastulanka |
Obsada | Krzysztof Chamiec, Wanda Koczeska, Edmund Fetting, Barbara Krafftówna, Stanisław Mikulski, Maria Kaniewska, Barbara Wrzesińska, Wiesława Niemyska, Irena Hrehorowicz, Igor Śmiałowski, Maciej Englert, Andrzej Chrzanowski |
Muzyka | Andrzej Fronczak |
Rok produkcji | 1972 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 77 min |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.
więcej »Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…
więcej »Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.
więcej »Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Wiem, ale nie powiem
— Sebastian Chosiński
Wehrmacht kontra SS
— Sebastian Chosiński
Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
— Sebastian Chosiński
Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
J-23 na tropie A-4
— Sebastian Chosiński
Gdzie są naziści z tamtych lat?
— Sebastian Chosiński
Kruck Polakowi oko wykole
— Sebastian Chosiński
Hans Kloss w Werwolfie
— Sebastian Chosiński
Ten Brunner, ach! ten Brunner…
— Sebastian Chosiński
Gdy maniak bierze się za Wunderwaffe…
— Sebastian Chosiński
UWAGA, MILICJA!: Jak własowiec, to musi być bydlę
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Eins, zwei, drei, vier, fünf, sechs, sieben…
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Płyń, Pavel, płyń!
— Sebastian Chosiński
Perły ze skazą: Los bezprizornego człowieka
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Pecunia non olet
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Zimowy lament w cieniu Jupitera
— Sebastian Chosiński
Jazzowe oblicze noise’u i post-rocka
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Co tam dolary, gdy można zarabiać ruble!
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Z Beskidów widać Jukatan, Afrykę i Japonię
— Sebastian Chosiński
UWAGA, MILICJA!: Śledztwo w samolocie
— Sebastian Chosiński