Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 8 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »

‹Adventure Island›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAdventure Island
Info3-6 graczy, od 6 lat
Cena46,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Mała Esensja: Językowa wyspa przygód
[„Adventure Island” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W epoce multimedialnych kursów językowych oraz indywidualnych korepetycji alternatywą dla typowej edukacji może być gra planszowa. Przez zabawę do nauki – poćwiczmy język obcy na Wyspie Przygód!

Justyna Lenda

Mała Esensja: Językowa wyspa przygód
[„Adventure Island” - recenzja]

W epoce multimedialnych kursów językowych oraz indywidualnych korepetycji alternatywą dla typowej edukacji może być gra planszowa. Przez zabawę do nauki – poćwiczmy język obcy na Wyspie Przygód!

Dziękujemy sklepowi Kawroz za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Adventure Island›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAdventure Island
Info3-6 graczy, od 6 lat
Cena46,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
„Adventure Island” jest tradycyjną grą, gdzie poruszamy się po polach od „Startu” po „Finish”, wykonując napotkane polecenia. W estetycznym pudełku o prostej grafice znajdują się: porządnie wykonana, kartonowa plansza, karty przepowiedni, numerki oraz instrukcja. Autorzy zachęcają do użycia różnych przedmiotów w roli pionków (np. temperówki czy gumki, jak to zwykle ma miejsce w rozgrywkach szkolnych) lub zorganizowania znaczników we własnym zakresie. Kostkę należy dołożyć samemu lub wykorzystać przygotowane numerki (co również praktykuje się na lekcjach). Ciekawym elementem urozmaicającym typową rozgrywkę są karty przepowiedni, mówiące o tym, jak potoczyły się losy gracza po dotarciu do celu: czy został królem, czy może zbudował tratwę i opłynął świat, czy też założył plantację bananów.
Jeśli chodzi o aspekt językowy, to kompetencja autorów jest naprawdę godna odnotowania. Nie pojawiają się tu żadne literówki ani błędy gramatyczne – tak częste w pozycjach edukacyjnych związanych z językiem obcym. Z czystym sumieniem możemy zaproponować „Adventure Island” zarówno nauczycielom, jak i rodzicom chcącym zaangażować najmłodszych w naturalne sytuacje anglojęzyczne. Instrukcja, oprócz opisu zasad, zawiera także niewielki słowniczek przydatnych wyrażeń, co w znacznym stopniu pomoże w prowadzeniu gry po angielsku.
Polecenia są typowe dla tego rodzaju gier: „narysuj banana”, „napisz swoje imię” lub „podskocz cztery razy”. W przypadku nie wykonania zadania gracz traci kolejkę. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że dzieci chętnie grają w tego typu gry – często można je spotkać w podręcznikach, ale również praktykuje się wspólne tworzenie planszy. W „Adventure Island” na pewno warto się zaopatrzyć z uwagi na jej jakość. Może posłużyć jako wzór, a na pewno jest wygodniejsza i trwalsza niż wersje papierowe i książkowe.
Na opakowaniu widnieje opis, że gra jest przeznaczona dla dzieci od lat 6 oraz dla liczby graczy od 2 do 6 – jednak nie widzę przeszkód, by w rozgrywce wzięło udział więcej osób, ograniczeniem byłyby tylko komfort gry i liczba przepowiedni (10).
Jeśli chodzi o ocenę „Adventure Island”, w grze za ok. 40 zł nie zawadziłoby umieścić jednak kilku plastikowych pionków oraz kostki dla zwolenników tradycyjnych rozgrywek. Poza tym gra nie jest ani wyjątkowa, ani innowacyjna, jednak swoją rolę spełnia doskonale. Duży plus za profesjonalność i kompetencję w podejściu „przez zabawę do nauki”.
koniec
11 sierpnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Czym by tu zapełnić spiżarnię?
Wojciech Gołąbowski

4 V 2024

Wydane przez Naszą Księgarnię „Orzeszki ze ścieżki” nie są, wbrew pozorom, grą łatwą. To strategia, w której do końca nie wiadomo, kto wygra.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Rok na 102: Weekend na KARToflisku (I)
— Miłosz Cybowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

To, czego nie widać na powierzchni
— Justyna Lenda

Alfheim Daily #13
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #12
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #11
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Alfheim Daily #10
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Justyna Lenda, Kamil Sambor

Solidne fundamenty to podstawa
— Justyna Lenda

Od Kolumba do Columbo w 30 sekund
— Justyna Lenda

Czy czarne pidżamy istnieją?
— Justyna Lenda

Kiedy wpadniesz na żyłę złota, drąż dalej!
— Justyna Lenda

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.