Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Nether Runner›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNether Runner
WWW

Online: Z Wielkim Przedwiecznym na głowie
[„Nether Runner” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Nether Runner” wykorzystuje wszystkie znane schematy i Lovecraftowską otoczkę, by zaoferować nam grę podobną do co najmniej kilku innych. Ale nie w każdej grze gonimy za ukochaną porwaną przez wielką czerwoną mackę, za sojusznika mając małego Cthulhu siedzącego nam na głowie.

Miłosz Cybowski

Online: Z Wielkim Przedwiecznym na głowie
[„Nether Runner” - recenzja]

„Nether Runner” wykorzystuje wszystkie znane schematy i Lovecraftowską otoczkę, by zaoferować nam grę podobną do co najmniej kilku innych. Ale nie w każdej grze gonimy za ukochaną porwaną przez wielką czerwoną mackę, za sojusznika mając małego Cthulhu siedzącego nam na głowie.

‹Nether Runner›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNether Runner
WWW
Co się dzieje, kiedy para odnajduje w leśnej chatce wielką księgę z przyklejoną do niej kartką „Nie otwierać”? Oczywiście On księgę otworzy i, mniej oczywiście, Ona zostanie porwana przez wielką czerwoną mackę. I teraz jego zadaniem będzie ją uratować, biegnąc przez las i zmagając się z kolejnymi pokracznymi potworami. A że w rękach cały czas trzyma tę księgę (posiadającą jakże przydatną własność strzelania), zaś na głowie wylądował mu mały zielony mackowaty potworek, to szanse na zwycięstwo ma całkiem duże.
Tak w skrócie prezentuje się koncepcja gry. Koncepcja, która ani w wykonaniu, ani w swoim zamyśle nie wykracza poza podstawowe i dawno już ograne schematy. Wydaje się jednak, że (podobnie do recenzowanej już kiedyś karcianki „Necronomicon”) to nie o unikatowość rozwiązań chodzi, co o całą otoczkę. Bo co innego zabijać kolejne bezimienne potwory, a co innego mieć do czynienia z istotami z głębin, Dagonem, Mi-Go i starszymi istotami. No i z samym Cthulhu, który pociesznie uczepiony głowy bohatera macha skrzydłami i umożliwia nam latanie.
Oczywiście na samym początku często umieramy, ale za zdobyte pieniądze możemy udoskonalić nasze umiejętności, czy to zwiększając żywotność, szczęście, szybkość, czy dodając do naszego arsenału nowe czary czy kolejne zapomniane księgi. Zwykle głównym problemem w tego typu grach jest odpowiednie zbalansowanie dobrej zabawy, równomiernego rozwoju i możliwości przechodzenia kolejnych poziomów. Twórcom „Nether Runner” ta sztuka udała się znakomicie.
koniec
28 czerwca 2014

Komentarze

29 VI 2014   21:10:02

i znów ratowanie damy w opałach, nie ma to jak kobieta w roli rekwizytu *wzdycha i idzie grac w 'Fear Less!'*

29 VI 2014   21:56:16

Zapomniałaś dodać czegoś o patriarchacie i wezwać "siostry" do walki o obalenie tegoż. ;)

02 VII 2014   02:39:55

@filipino, po przejściu gry "rekwizyt" jak to ujęłaś, spuszcza łomot prawdziwej wersji Cthulhu, więc nie ma co narzekać :P

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.