Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Coloruid 2›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułColoruid 2
WWW

Online: Testowanie szczepionki na wirusa?
[„Coloruid 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Niech nikogo nie zniechęca pozornie prymitywna grafika „Coloruid 2”! Już po chwili czujemy się jak laborant, przez mikroskop przeprowadzający skomplikowane badania na miniaturowych formach życia.

Wojciech Gołąbowski

Online: Testowanie szczepionki na wirusa?
[„Coloruid 2” - recenzja]

Niech nikogo nie zniechęca pozornie prymitywna grafika „Coloruid 2”! Już po chwili czujemy się jak laborant, przez mikroskop przeprowadzający skomplikowane badania na miniaturowych formach życia.

‹Coloruid 2›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułColoruid 2
WWW
„Coloruid 2” to 20 matematycznych zagadek związanych – ogólnie rzecz biorąc – z zagadnieniem kolorowania mapy. Z tym, że mamy tu do czynienia ze zjawiskiem odwrotnym: operując pięcioma barwami, mamy w limitowanej liczbie ruchów zlikwidować różnorodność kolorów.
Spoglądamy przez okular mikroskopu na kilka barwnych plam, składających się po prostu z plusików. Ale wszystko tu się rusza! Pojedyncze znaki przemieszczają się zgodnie z nieznanym algorytmem, przepychając się wzajemnie wewnątrz plamy jednej barwy. Plusiki tego samego koloru przyciągają się, odmiennego – odpychają, przez co poszczególne plamy są od siebie oddalone wąską pustą przestrzenią.
Naszym zadaniem jest właśnie niwelowanie tych barier, a czynimy to „szczepiąc” wybraną plamę jednym z pięciu dostępnych kolorów. Klikamy w dowolny wybrany plusik, a algorytmy robią resztę: wszystkie sąsiednie „komórki” w reakcji łańcuchowej również zmieniają „przynależność klubową” – a gdy reakcja ta dobiega granic plamy, sąsiednie – jeśli mają ten sam kolor – automatycznie przyciągają się, łącząc w jeden kształt. Dzięki temu, że elementy nieustannie się przemieszczają, wrażenie jest niesamowite.
Sednem zagadki jest ograniczona liczba dostępnych ruchów, więc trzeba główkować, którą barwą zaszczepić którą plamę. Nie jest określone, jakiego koloru ma być wynik końcowy, co początkowo może być pułapką umysłu – widząc jedną plamę dominującą i kilka mniejszych dokoła, odruchowo spodziewamy się, że końcowym efektem będzie „ujarzmienie” przez nią sąsiadów – co jest wrażeniem mylnym! W dodatku czasami możliwych jest kilka rozwiązań tej samej „planszy”.
Dość nieoczekiwanym efektem, zapewne nieprzewidzianym nawet przez twórców gry, jest – spowodowana przez ciągły ruch plusików, odpychanie i przyciąganie się grup oraz upływ czasu – możliwość, że zagadka rozwiąże się sama! Przynajmniej raz zaobserwowałem takie zjawisko. A że dotyczyło dość skomplikowanej zagadki… hm, może jednak twórcy to zaplanowali?
koniec
19 grudnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.